[EAxx] Klimatyzacja po czasie przestaje chłodzić. |
Autor |
Wiadomość |
Saju
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 37 Skąd: Świerzawa
|
Wysłany: 10-06-2014, 05:53
|
|
|
Cześć Panowie,
Nabiłem wczoraj klimatyzację, załączała się bezproblemowo aż po 3h przestała chłodzić. Kontrast wskazał nieszczelność układu przy grubej rurce a raczej jej łączeniu ze ścianą grodziową. Domniemam, że jest tam oring. Pytanie brzmi: jaki rozmiar ma tenże uszczelniacz?
Pozdrawiam |
_________________ Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać... |
|
|
|
 |
Pejoth
Mitsumaniak

Auto: EA3A'99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 41 Skąd: Poznań, Kamienna Góra
|
Wysłany: 03-08-2015, 18:11 GDI. Problem z klimatyzacja
|
|
|
Witam Wszystkich.
Mam problem z moim EA3A z klimatyzacja.
Otoz klima nie dziala jaka zagrzeje sie auto (na zimnym silniku chlodzi idealnie). Ponadto zauwazylem ze po zapaleniu auta na cieplym silniku wentylatory wlaczaja sie na sekunde i zaraz sie zatrzymuja, przy czym odrazu obroty doluja do okolo 500. Podobnie rzecz ma sie przy dojezdzaniu np. do swiatel po wcisnieciu sprzegla obroty doluja do 500 i wlaczaja sie na moment wentylatory. Generalnie podczas jazdy z obojetni jaka predkoscia nawet 140 na /h, jak domniewam wlacza sie wiatraki na chwile to auto achowuje sie tak jakby dostalo silny podmuch w przod i go przyszarpuje takie nagle wychamowanie na okolo 1 sec i dalej jest ok. Co ciekawe w momencie jak wiatraki sie zalacza to klima chlodzi jak tylko sie zatrzymaja (okolo 1 do 2 sec) nie ma roznicy miedzy nawiewem a klima.
Ma ktos moze jakies pomysly co to moze byc?
Dodam tylko ze okolo 1000 km temu wymienione byly wszystkie podzespoly klimatyzacji bo wczesniej nie dzilala wogole.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam PeJoth |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-08-2015, 18:55
|
|
|
A może winny jest "jeżyk" na chłodnicy? |
|
|
|
 |
Pejoth
Mitsumaniak

Auto: EA3A'99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 41 Skąd: Poznań, Kamienna Góra
|
Wysłany: 03-08-2015, 22:34
|
|
|
A czy owy "jezyk" moglby tak mieszac obrotami? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 03-08-2015, 22:49
|
|
|
Wentylatory muszą się kręcić, inaczej nie będzie wydajności. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2016, 20:58
|
|
|
Nie chcę odkopywać ale czy ktoś wie w którym manualu serwisowym znajdę dokładną procedurę regulacji szczeliny na sprzęgle kompresora klimy? I czy potrzebuję do tego specjalnych kluczy? Byłoby miło gdyby ktoś znał dokładny wymiar wewnętrzny i zewnętrzny tej podkładki dystansującej |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-07-2016, 23:21
|
|
|
bielak930 napisał/a: | ktoś wie w którym manualu serwisowym znajdę dokładną procedurę regulacji szczeliny na sprzęgle kompresora klimy? |
Główny manual do Galanta EA, str. 55-65 |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2016, 00:25
|
|
|
Podkładkę dobierasz tak, aby szczelina była odpowiednia - wystarczy szczelinomierz i zestaw podkładek (lub ta jedna, która spełnia normę z manuala). Zdaje się, że jest to przedział 0.35 - 0.6mm. Żadnych specjalnych narzędzi. Sprzęgło się zużywa (ściera) i dlatego reguluje się przerwę podkładkami. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-07-2016, 06:26
|
|
|
Cytat: | wystarczy szczelinomierz i zestaw podkładek (lub ta jedna, która spełnia normę z manuala). Zdaje się, że jest to przedział 0.35 - 0.6mm. Żadnych specjalnych narzędzi. Sprzęgło się zużywa (ściera) i dlatego reguluje się przerwę podkładkami.
| Dwa szczelinomierze, aby wsuwac po przeciwnej stronie, sprzegło jest elastyczne, wiec wsuwając z jednej strony szczelinomierz, tarcza odchyla sie po przeciwnej - szczelina miedzy tarcza a piasta sprzegla 0.4-0.65mm |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2016, 08:30
|
|
|
Zależy - ja robiłem jednym. Wsadziłem 0.5mm i pasował niemal na styk, a 0.7 już się nie mieścił, więc wiedziałem, że jest w normie. |
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2016, 14:33
|
|
|
Chodziło mi o średnicę otworu i średnicę zewnętrzna podkładki. Nie wiem czy dobiore coś z tego co mam w domu, wolę najpierw kupić kilka podkładek zanim zacznę to rozbierać |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-07-2016, 14:45
|
|
|
To są blaszane bardzo cienkie podkładki. Nic nie dobierzesz... |
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2016, 20:41
|
|
|
Dzisiaj to rozebrałem. Szczelina wynosiła 0.75 mm. Po wyjęciu jednej podkładki szczelina wynosi 0.40-0.45mm. Zastanawiam się jak długo to podziała bo tarczka sprzęgła była już trochę wytarta |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-08-2016, 09:31
|
|
|
bielak930 napisał/a: | tarczka sprzęgła była już trochę wytarta | normalne, u mnie też była (wymieniłem na używkę jak się gumy posypały) i działało latami |
|
|
|
 |
bronowice90
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Lublin BRONOWICE !
|
Wysłany: 12-08-2016, 15:29
|
|
|
Mam podobny problem mianowicie klima się załacza na obrotach min2-3 tys. A na wolnych przestaje działać. Podobno dioda albo cewka na sprężarce do wymiany ? |
|
|
|
 |
|