Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Klimatyzacja po czasie przestaje chłodzić.
Autor Wiadomość
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 10-06-2014, 05:53   

Cześć Panowie,
Nabiłem wczoraj klimatyzację, załączała się bezproblemowo aż po 3h przestała chłodzić. Kontrast wskazał nieszczelność układu przy grubej rurce a raczej jej łączeniu ze ścianą grodziową. Domniemam, że jest tam oring. Pytanie brzmi: jaki rozmiar ma tenże uszczelniacz?
Pozdrawiam
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
Pejoth 
Mitsumaniak


Auto: EA3A'99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 41
Skąd: Poznań, Kamienna Góra
Wysłany: 03-08-2015, 18:11   GDI. Problem z klimatyzacja

Witam Wszystkich.
Mam problem z moim EA3A z klimatyzacja.
Otoz klima nie dziala jaka zagrzeje sie auto (na zimnym silniku chlodzi idealnie). Ponadto zauwazylem ze po zapaleniu auta na cieplym silniku wentylatory wlaczaja sie na sekunde i zaraz sie zatrzymuja, przy czym odrazu obroty doluja do okolo 500. Podobnie rzecz ma sie przy dojezdzaniu np. do swiatel po wcisnieciu sprzegla obroty doluja do 500 i wlaczaja sie na moment wentylatory. Generalnie podczas jazdy z obojetni jaka predkoscia nawet 140 na /h, jak domniewam wlacza sie wiatraki na chwile to auto achowuje sie tak jakby dostalo silny podmuch w przod i go przyszarpuje takie nagle wychamowanie na okolo 1 sec i dalej jest ok. Co ciekawe w momencie jak wiatraki sie zalacza to klima chlodzi jak tylko sie zatrzymaja (okolo 1 do 2 sec) nie ma roznicy miedzy nawiewem a klima.
Ma ktos moze jakies pomysly co to moze byc?
Dodam tylko ze okolo 1000 km temu wymienione byly wszystkie podzespoly klimatyzacji bo wczesniej nie dzilala wogole.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam PeJoth
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-08-2015, 18:55   

A może winny jest "jeżyk" na chłodnicy?
 
 
Pejoth 
Mitsumaniak


Auto: EA3A'99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 41
Skąd: Poznań, Kamienna Góra
Wysłany: 03-08-2015, 22:34   

A czy owy "jezyk" moglby tak mieszac obrotami?
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 03-08-2015, 22:49   

Wentylatory muszą się kręcić, inaczej nie będzie wydajności.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2016, 20:58   

Nie chcę odkopywać ale czy ktoś wie w którym manualu serwisowym znajdę dokładną procedurę regulacji szczeliny na sprzęgle kompresora klimy? I czy potrzebuję do tego specjalnych kluczy? Byłoby miło gdyby ktoś znał dokładny wymiar wewnętrzny i zewnętrzny tej podkładki dystansującej :D
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-07-2016, 23:21   

bielak930 napisał/a:
ktoś wie w którym manualu serwisowym znajdę dokładną procedurę regulacji szczeliny na sprzęgle kompresora klimy?

Główny manual do Galanta EA, str. 55-65
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-07-2016, 00:25   

Podkładkę dobierasz tak, aby szczelina była odpowiednia - wystarczy szczelinomierz i zestaw podkładek (lub ta jedna, która spełnia normę z manuala). Zdaje się, że jest to przedział 0.35 - 0.6mm. Żadnych specjalnych narzędzi. Sprzęgło się zużywa (ściera) i dlatego reguluje się przerwę podkładkami.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-07-2016, 06:26   

Cytat:
wystarczy szczelinomierz i zestaw podkładek (lub ta jedna, która spełnia normę z manuala). Zdaje się, że jest to przedział 0.35 - 0.6mm. Żadnych specjalnych narzędzi. Sprzęgło się zużywa (ściera) i dlatego reguluje się przerwę podkładkami.
Dwa szczelinomierze, aby wsuwac po przeciwnej stronie, sprzegło jest elastyczne, wiec wsuwając z jednej strony szczelinomierz, tarcza odchyla sie po przeciwnej - szczelina miedzy tarcza a piasta sprzegla 0.4-0.65mm
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-07-2016, 08:30   

Zależy - ja robiłem jednym. Wsadziłem 0.5mm i pasował niemal na styk, a 0.7 już się nie mieścił, więc wiedziałem, że jest w normie.
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2016, 14:33   

Chodziło mi o średnicę otworu i średnicę zewnętrzna podkładki. Nie wiem czy dobiore coś z tego co mam w domu, wolę najpierw kupić kilka podkładek zanim zacznę to rozbierać :D
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-07-2016, 14:45   

To są blaszane bardzo cienkie podkładki. Nic nie dobierzesz...
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2016, 20:41   

Dzisiaj to rozebrałem. Szczelina wynosiła 0.75 mm. Po wyjęciu jednej podkładki szczelina wynosi 0.40-0.45mm. Zastanawiam się jak długo to podziała bo tarczka sprzęgła była już trochę wytarta :?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-08-2016, 09:31   

bielak930 napisał/a:
tarczka sprzęgła była już trochę wytarta
normalne, u mnie też była (wymieniłem na używkę jak się gumy posypały) i działało latami
 
 
bronowice90 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 3
Skąd: Lublin BRONOWICE !
Wysłany: 12-08-2016, 15:29   

Mam podobny problem mianowicie klima się załacza na obrotach min2-3 tys. A na wolnych przestaje działać. Podobno dioda albo cewka na sprężarce do wymiany ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.