| Przesunięty przez: Hubeeert 25-08-2006, 13:04
 | Wymiana rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Lubuszanin   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2014
 Posty: 44
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2016, 16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, posiadam carismę 1.6 16V 103km 2001r. 60tys. kilometrów temu wymieniłem pasek rozrządu i rolkę napinającą, teraz wiem że muszę wymienić pompę wody i pasek a czy wymiana rolki też jest konieczna? Drugie pytanie brzmi czy jeśli bym musiał wymienić cały komplet czy taki będzie ok?
 http://allegro.pl/mitsubi...6356176933.html
 I na koniec czy na pasku jest informacja o dacie jego produkcji, ponieważ kolega we wcześniejszym poście napisał że w internecie często sprzedają z kończącą się datą ważności, więc chciałbym to sprawdzić przed montażem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2016, 20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | zawsze wymieniać powinno się komplet ze wszystkim, czyli pasek, rolki, napinacze (zależy jak jest rozrząd rozwiązany czy go ma czy nie.), uszczelniacze pod kołami, pompa wody. Tym bardziej jak chodzi ona na pasku rozrządu bo jest rolką prowadzącą pasek.
 
 Są szkoły, że jak nie cieknie to nie ruszać tak jak uszczelniacze, a skąd wiesz, że za 10tys nie zaczną ciec? Jak wymieniam to zawsze komplet.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2016, 07:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | rolkę napinającą wymienia się razem z paskiem paski nie mają daty ważności - jak są przechowywane w odpowiednich warunkach, to będą sprawne; nie słyszałem by była na nich data ważności - chyba że to kolejne zagranie producentów by napędzić sprzedaż
 co do aukcji - ja bym paska Gates nie zamontował, rolka SKF jest w porządku, firmy od pompy wody nie znam
 paski robi SUN, Mitsuboshi - reszta jak dla mnie jest warta uwagi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lubuszanin   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2014
 Posty: 44
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2016, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziki za odpowiedź. Wymienię cały komplet, postaram się zamówić części producentów których polecacie. Pozdrawiam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | b@rto   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Mar 2016
 Posty: 63
 Skąd: Hołowczyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-01-2017, 18:18   [Cari 1.9DI-D] Co wymieniać razem z rozrządem? |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem 1.9 DiD - tej 115 KM - i nastał czas na wymianę rozrządu. Mam w związku z tym kilka pytań. 
 1. Wydaje mi się, że najlepszym wyjściem będzie wymiana kompletu rozrządu i pasków osprzętu. Możecie mi powiedzieć jakie to są paski osprzętu? Dotychczas spotykałem się z jednym paskiem wielorowkowym a w tym - nie wiem ile tego jest.
  Jest klimatyzacja, więc czy mam rozumieć, że jest pasek alternatora i pasek klimatyzacji? Nie dają żadnych oznak zużycia jak na razie, warto wymienić dla spokoju? (O uszczelniaczach wałka rozrządu i chyba wałka korbowego pamiętam - ten drugi to aby wałka korbowego właśnie?) 
 2. Mamy już 2017 rok, większość tematów na forum jest z dawnych lat a jak już coś nowszego to tylko napisane "ja mam to i to i jest ok", żadnej dyskusji. Jak z jakością poszczególnych producentów, jakiej firmy części do rozrządu wybrać? Czy nadal paski to tylko Mitsuboshi?
 
 3. Czy płyn chłodniczy wymienia się z automatu z wymianą pompy wody czy są jakieś zawory itp że ten płyn nie wycieka?
 
 4. Coś jeszcze?
 
 Pozdrawiam serdecznie i dzięki za wszelką pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-01-2017, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. Pasek osprzętu jest jeden, długość zależy od tego czy z klimą czy bez. 
 3. Jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany to najlepiej wymienić.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | b@rto   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Mar 2016
 Posty: 63
 Skąd: Hołowczyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2017, 09:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze pytanko - nie do końca związane z rozrządem, ale związane z moim poprzednim postem. Czy wymieniając pasek wielorowkowy trzeba wymieniać rolki prowadzące albo napinacz tego paska czy jedynie w przypadku uszkodzenia tego elementu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2017, 12:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najlepiej wymienić, koszt jakosci oryginału nie jest za wysoki za kompletny napinacz kolo 300-350zł |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | b@rto   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Mar 2016
 Posty: 63
 Skąd: Hołowczyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2017, 17:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | No jak dochodzi rozrząd, olej, filtry, płyny i robocizna to te dodatkowe 300 zł już zaczyna odgrywać pewną rolę.   No mniejsza, ewentualne zerwanie napinacza może najwyżej spowodować problem z dojazdem do domu ze względu na padnięty akumulator. Pompa wody jest na pasku rozrządu. Chyba nie będę wymieniał, mam nadzieję, że nie pożałuję...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2017, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | To chociaż rozbierz łożysko napinacza i dołóż świeżego smaru do łożysk. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2017, 19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie prawda, napinacz  i koło pasowe wału korbowego to najczestsza przyczyna zniszczenia mechanizmu rozrządu 	  | b@rto napisał/a: |  	  | ewentualne zerwanie napinacza może najwyżej spowodować problem z dojazdem do domu | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | b@rto   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Mar 2016
 Posty: 63
 Skąd: Hołowczyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-01-2017, 15:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rzeczywiście, jeszcze sprzęgło na alternatorze i komplet możliwych problemów. :/ To inaczej... Czy dostęp do napinacza i paska jest bardzo trudny i jedyna sensowna opcja to robienie tego razem z rozrządem? To bym zrobił kurczę rozrząd teraz a wieloklinowy z napinaczem może w lutym czy marcu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mikun   Nowy Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma1.8GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Kwi 2017
 Posty: 1
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2017, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Panowie Też przymierzam się do kompletnej wymiany rozrządu (Carisma 1.8 GDI 125KM 98r i teraz pytanie moje
 
 1) Czy taki zestaw jest ok? Nie za drogi nie za tani?
 
 http://allegro.pl/rozrzad...6612341148.html
 
 2) Co jeszcze potrzebne jest przy wymianie? Słyszałem, że jakiś uszczelniacz ale jaki i ile?
 3) Pasek klimy też sie wymienia?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2017, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dodatkowo lepiej wymienić uszczelniacz wału korbowego oraz dwa uszczelniacze wałków rozrządu. Paski osprzętu też razem warto wymienić. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szymon123411   Nowy Forumowicz
 szymon123411
 
 Auto: Carisma Ii 1.6 2002
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Cze 2017
 Posty: 5
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |    Wysłany: 06-07-2017, 21:31   [Cari 1.6] Jaki rozrząd do 1.6 16V 103KM? |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie, jakie rozrządy polecacie? Słyszałem o marce Ina, Dalco i Mitsuboshi. Proszę o opinię na temat tych marek. 
 I czy sama wymiana rozrządu jest trudna w zrobieniu? Jak z dostępem do niego (pasek, pompa i napinacz)?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |