Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
25-08-2006, 14:04
Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 18-08-2016, 17:14   

Witam,
posiadam carismę 1.6 16V 103km 2001r. 60tys. kilometrów temu wymieniłem pasek rozrządu i rolkę napinającą, teraz wiem że muszę wymienić pompę wody i pasek a czy wymiana rolki też jest konieczna? Drugie pytanie brzmi czy jeśli bym musiał wymienić cały komplet czy taki będzie ok?
http://allegro.pl/mitsubi...6356176933.html
I na koniec czy na pasku jest informacja o dacie jego produkcji, ponieważ kolega we wcześniejszym poście napisał że w internecie często sprzedają z kończącą się datą ważności, więc chciałbym to sprawdzić przed montażem.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-08-2016, 21:26   

zawsze wymieniać powinno się komplet ze wszystkim, czyli pasek, rolki, napinacze (zależy jak jest rozrząd rozwiązany czy go ma czy nie.), uszczelniacze pod kołami, pompa wody.
Tym bardziej jak chodzi ona na pasku rozrządu bo jest rolką prowadzącą pasek.

Są szkoły, że jak nie cieknie to nie ruszać tak jak uszczelniacze, a skąd wiesz, że za 10tys nie zaczną ciec? Jak wymieniam to zawsze komplet.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2016, 08:38   

rolkę napinającą wymienia się razem z paskiem
paski nie mają daty ważności - jak są przechowywane w odpowiednich warunkach, to będą sprawne; nie słyszałem by była na nich data ważności - chyba że to kolejne zagranie producentów by napędzić sprzedaż
co do aukcji - ja bym paska Gates nie zamontował, rolka SKF jest w porządku, firmy od pompy wody nie znam
paski robi SUN, Mitsuboshi - reszta jak dla mnie jest warta uwagi
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 21-08-2016, 15:24   

Dziki za odpowiedź. Wymienię cały komplet, postaram się zamówić części producentów których polecacie. Pozdrawiam.
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 02-01-2017, 18:18   [Cari 1.9DI-D] Co wymieniać razem z rozrządem?

Cześć! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem 1.9 DiD - tej 115 KM - i nastał czas na wymianę rozrządu. Mam w związku z tym kilka pytań.

1. Wydaje mi się, że najlepszym wyjściem będzie wymiana kompletu rozrządu i pasków osprzętu. Możecie mi powiedzieć jakie to są paski osprzętu? Dotychczas spotykałem się z jednym paskiem wielorowkowym a w tym - nie wiem ile tego jest. :oops: Jest klimatyzacja, więc czy mam rozumieć, że jest pasek alternatora i pasek klimatyzacji? Nie dają żadnych oznak zużycia jak na razie, warto wymienić dla spokoju? (O uszczelniaczach wałka rozrządu i chyba wałka korbowego pamiętam - ten drugi to aby wałka korbowego właśnie?)

2. Mamy już 2017 rok, większość tematów na forum jest z dawnych lat a jak już coś nowszego to tylko napisane "ja mam to i to i jest ok", żadnej dyskusji. Jak z jakością poszczególnych producentów, jakiej firmy części do rozrządu wybrać? Czy nadal paski to tylko Mitsuboshi?

3. Czy płyn chłodniczy wymienia się z automatu z wymianą pompy wody czy są jakieś zawory itp że ten płyn nie wycieka?

4. Coś jeszcze?

Pozdrawiam serdecznie i dzięki za wszelką pomoc.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-01-2017, 20:06   

1. Pasek osprzętu jest jeden, długość zależy od tego czy z klimą czy bez.

3. Jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany to najlepiej wymienić.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 04-01-2017, 09:07   

Jeszcze pytanko - nie do końca związane z rozrządem, ale związane z moim poprzednim postem. Czy wymieniając pasek wielorowkowy trzeba wymieniać rolki prowadzące albo napinacz tego paska czy jedynie w przypadku uszkodzenia tego elementu?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2017, 12:28   

Najlepiej wymienić, koszt jakosci oryginału nie jest za wysoki za kompletny napinacz kolo 300-350zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 04-01-2017, 17:45   

No jak dochodzi rozrząd, olej, filtry, płyny i robocizna to te dodatkowe 300 zł już zaczyna odgrywać pewną rolę. :|
No mniejsza, ewentualne zerwanie napinacza może najwyżej spowodować problem z dojazdem do domu ze względu na padnięty akumulator. Pompa wody jest na pasku rozrządu. Chyba nie będę wymieniał, mam nadzieję, że nie pożałuję...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-01-2017, 19:28   

To chociaż rozbierz łożysko napinacza i dołóż świeżego smaru do łożysk.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2017, 19:56   

b@rto napisał/a:
ewentualne zerwanie napinacza może najwyżej spowodować problem z dojazdem do domu
Nie prawda, napinacz i koło pasowe wału korbowego to najczestsza przyczyna zniszczenia mechanizmu rozrządu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 05-01-2017, 15:31   

Rzeczywiście, jeszcze sprzęgło na alternatorze i komplet możliwych problemów. :/
To inaczej... Czy dostęp do napinacza i paska jest bardzo trudny i jedyna sensowna opcja to robienie tego razem z rozrządem? To bym zrobił kurczę rozrząd teraz a wieloklinowy z napinaczem może w lutym czy marcu.
 
 
Mikun 
Nowy Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-04-2017, 19:11   

Witam Panowie
Też przymierzam się do kompletnej wymiany rozrządu (Carisma 1.8 GDI 125KM 98r i teraz pytanie moje

1) Czy taki zestaw jest ok? Nie za drogi nie za tani?

http://allegro.pl/rozrzad...6612341148.html

2) Co jeszcze potrzebne jest przy wymianie? Słyszałem, że jakiś uszczelniacz ale jaki i ile?
3) Pasek klimy też sie wymienia?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-04-2017, 20:30   

Dodatkowo lepiej wymienić uszczelniacz wału korbowego oraz dwa uszczelniacze wałków rozrządu. Paski osprzętu też razem warto wymienić.
 
 
szymon123411 
Nowy Forumowicz
szymon123411

Auto: Carisma Ii 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 5
Skąd: Chojnice
  Wysłany: 06-07-2017, 22:31   [Cari 1.6] Jaki rozrząd do 1.6 16V 103KM?

Mam pytanie, jakie rozrządy polecacie? Słyszałem o marce Ina, Dalco i Mitsuboshi. Proszę o opinię na temat tych marek.

I czy sama wymiana rozrządu jest trudna w zrobieniu? Jak z dostępem do niego (pasek, pompa i napinacz)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.