Przesunięty przez: Hubeeert 25-08-2006, 14:04 |
Wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 18-08-2016, 17:14
|
|
|
Witam,
posiadam carismę 1.6 16V 103km 2001r. 60tys. kilometrów temu wymieniłem pasek rozrządu i rolkę napinającą, teraz wiem że muszę wymienić pompę wody i pasek a czy wymiana rolki też jest konieczna? Drugie pytanie brzmi czy jeśli bym musiał wymienić cały komplet czy taki będzie ok?
http://allegro.pl/mitsubi...6356176933.html
I na koniec czy na pasku jest informacja o dacie jego produkcji, ponieważ kolega we wcześniejszym poście napisał że w internecie często sprzedają z kończącą się datą ważności, więc chciałbym to sprawdzić przed montażem. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-08-2016, 21:26
|
|
|
zawsze wymieniać powinno się komplet ze wszystkim, czyli pasek, rolki, napinacze (zależy jak jest rozrząd rozwiązany czy go ma czy nie.), uszczelniacze pod kołami, pompa wody.
Tym bardziej jak chodzi ona na pasku rozrządu bo jest rolką prowadzącą pasek.
Są szkoły, że jak nie cieknie to nie ruszać tak jak uszczelniacze, a skąd wiesz, że za 10tys nie zaczną ciec? Jak wymieniam to zawsze komplet. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-08-2016, 08:38
|
|
|
rolkę napinającą wymienia się razem z paskiem
paski nie mają daty ważności - jak są przechowywane w odpowiednich warunkach, to będą sprawne; nie słyszałem by była na nich data ważności - chyba że to kolejne zagranie producentów by napędzić sprzedaż
co do aukcji - ja bym paska Gates nie zamontował, rolka SKF jest w porządku, firmy od pompy wody nie znam
paski robi SUN, Mitsuboshi - reszta jak dla mnie jest warta uwagi |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 21-08-2016, 15:24
|
|
|
Dziki za odpowiedź. Wymienię cały komplet, postaram się zamówić części producentów których polecacie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
b@rto
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: Hołowczyce
|
Wysłany: 02-01-2017, 18:18 [Cari 1.9DI-D] Co wymieniać razem z rozrządem?
|
|
|
Cześć! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem 1.9 DiD - tej 115 KM - i nastał czas na wymianę rozrządu. Mam w związku z tym kilka pytań.
1. Wydaje mi się, że najlepszym wyjściem będzie wymiana kompletu rozrządu i pasków osprzętu. Możecie mi powiedzieć jakie to są paski osprzętu? Dotychczas spotykałem się z jednym paskiem wielorowkowym a w tym - nie wiem ile tego jest. Jest klimatyzacja, więc czy mam rozumieć, że jest pasek alternatora i pasek klimatyzacji? Nie dają żadnych oznak zużycia jak na razie, warto wymienić dla spokoju? (O uszczelniaczach wałka rozrządu i chyba wałka korbowego pamiętam - ten drugi to aby wałka korbowego właśnie?)
2. Mamy już 2017 rok, większość tematów na forum jest z dawnych lat a jak już coś nowszego to tylko napisane "ja mam to i to i jest ok", żadnej dyskusji. Jak z jakością poszczególnych producentów, jakiej firmy części do rozrządu wybrać? Czy nadal paski to tylko Mitsuboshi?
3. Czy płyn chłodniczy wymienia się z automatu z wymianą pompy wody czy są jakieś zawory itp że ten płyn nie wycieka?
4. Coś jeszcze?
Pozdrawiam serdecznie i dzięki za wszelką pomoc. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-01-2017, 20:06
|
|
|
1. Pasek osprzętu jest jeden, długość zależy od tego czy z klimą czy bez.
3. Jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany to najlepiej wymienić. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
b@rto
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: Hołowczyce
|
Wysłany: 04-01-2017, 09:07
|
|
|
Jeszcze pytanko - nie do końca związane z rozrządem, ale związane z moim poprzednim postem. Czy wymieniając pasek wielorowkowy trzeba wymieniać rolki prowadzące albo napinacz tego paska czy jedynie w przypadku uszkodzenia tego elementu? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-01-2017, 12:28
|
|
|
Najlepiej wymienić, koszt jakosci oryginału nie jest za wysoki za kompletny napinacz kolo 300-350zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
b@rto
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: Hołowczyce
|
Wysłany: 04-01-2017, 17:45
|
|
|
No jak dochodzi rozrząd, olej, filtry, płyny i robocizna to te dodatkowe 300 zł już zaczyna odgrywać pewną rolę.
No mniejsza, ewentualne zerwanie napinacza może najwyżej spowodować problem z dojazdem do domu ze względu na padnięty akumulator. Pompa wody jest na pasku rozrządu. Chyba nie będę wymieniał, mam nadzieję, że nie pożałuję... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-01-2017, 19:28
|
|
|
To chociaż rozbierz łożysko napinacza i dołóż świeżego smaru do łożysk. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-01-2017, 19:56
|
|
|
b@rto napisał/a: | ewentualne zerwanie napinacza może najwyżej spowodować problem z dojazdem do domu | Nie prawda, napinacz i koło pasowe wału korbowego to najczestsza przyczyna zniszczenia mechanizmu rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
b@rto
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: Hołowczyce
|
Wysłany: 05-01-2017, 15:31
|
|
|
Rzeczywiście, jeszcze sprzęgło na alternatorze i komplet możliwych problemów. :/
To inaczej... Czy dostęp do napinacza i paska jest bardzo trudny i jedyna sensowna opcja to robienie tego razem z rozrządem? To bym zrobił kurczę rozrząd teraz a wieloklinowy z napinaczem może w lutym czy marcu. |
|
|
|
 |
Mikun
Nowy Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-04-2017, 19:11
|
|
|
Witam Panowie
Też przymierzam się do kompletnej wymiany rozrządu (Carisma 1.8 GDI 125KM 98r i teraz pytanie moje
1) Czy taki zestaw jest ok? Nie za drogi nie za tani?
http://allegro.pl/rozrzad...6612341148.html
2) Co jeszcze potrzebne jest przy wymianie? Słyszałem, że jakiś uszczelniacz ale jaki i ile?
3) Pasek klimy też sie wymienia? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2017, 20:30
|
|
|
Dodatkowo lepiej wymienić uszczelniacz wału korbowego oraz dwa uszczelniacze wałków rozrządu. Paski osprzętu też razem warto wymienić. |
|
|
|
 |
szymon123411
Nowy Forumowicz szymon123411
Auto: Carisma Ii 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 06-07-2017, 22:31 [Cari 1.6] Jaki rozrząd do 1.6 16V 103KM?
|
|
|
Mam pytanie, jakie rozrządy polecacie? Słyszałem o marce Ina, Dalco i Mitsuboshi. Proszę o opinię na temat tych marek.
I czy sama wymiana rozrządu jest trudna w zrobieniu? Jak z dostępem do niego (pasek, pompa i napinacz)? |
|
|
|
 |
|