Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana)
Autor Wiadomość
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 19-08-2016, 23:49   

loctite szukaj w sklepach z łożyskami albo uszczelnieniami technicznymi, zwykle mają albo w sklepach "żelaźniakach" takich ze śrubkami itp
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2016, 12:46   

Hejka.Jutro jade do mechanika sprobować wkrecić srube na ten klej loctite.Mam do Was pytanie:z jaka siła Nm powinno się dokręcić tę srubę m12 35 mm w mocowaniu banana do sanek aluminiwoych?Jak podaje manual?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-08-2016, 15:16   

Manual podaje 81 Nm stal ale siła powinna byc taka sama
Ewcia80 napisał/a:
Jutro jade do mechanika sprobować wkrecić srube na ten klej loctite

Masz juz ten klej :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2016, 15:57   

Tak.Kupiłam niebieski.tak mi doradzili,że w razie czego jak sie niebedzie trzymać to latwiej da sie odrócić proces klejenia
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-08-2016, 16:05   

Niebieski stosowany jest do rozrzadu średnie klejenie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2016, 16:05   

Moge jeszcze ewentualnie wymienić tego niebieskiego 243 na czerwony 262 bo tak się umówiłam.ten czerwony jest najmocniejszy.boje się ze jak ten czerwony nie zda egzaminu to będzie problem z późniejsza naprawa.sprobuje średni miebieski
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-08-2016, 19:41   

Czerwonym niejednokrotnie odkręcałem śruby i ponownie zakręcałem i nie było potem zadnego problemu oprócz dużego oporu przy odkręcaniu
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2016, 20:35   

Milo a Ty robiles tym czerwonym w sankach aluminiowych?masz 2001 wiec sanki sa juz jak u mnie ,tak?Przekonałes mnie do zastosdowania czerwonego skoro mozna odkrecic srube pozniej.Czy ktoś moze powiedzieć że do sanek alumionwych jest ta sama sila dokrecania srub banana czyli 81NM?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-08-2016, 21:11   

Ja czegoś nie rozumiem - masz normalną śrubę mocującą wahacz do sanek aluminiowych i chcesz ją dać na klej? - w jakim celu? - przy 80 Nm ona trzyma się idealnie bez żadnych dodatków, sprawdzone.
Jeśli masz ukręconą śrubę i chcesz dorobić to na zasadzie szpilki wkręconej na stałe w sanki i potem mocującej wahacz na nakrętkę a nie śrubą to użyj kleju permanentnego - inaczej jest taka możliwość, że i tak się odkręci cała szpilka i dalej zniszczy aluminium i znów rozwiercanie i dawanie większej szpilki (dorabianej bo od góry inny gwint a na dole innej średnicy...). To jest dół auta, zawieszenie, współczesne nakrętki mogą się z czasem "zespawać" z tym gwintem i prędzej puści klej niż ona...
Sam miałem okazję parokrotnie wyciągać takie szpilki np. mocujące poduszkę przy rozrządzie bo klej - nawet ten fabryczny - puścił. Bardzo często w Sigmach mi się to zdarzało...
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2016, 21:20   

Krzyzak kieruje sie poradami z forum.U mnie jest sytuacja,że sruba ta m12 35 mm sie ladnie wkreca,ale przy koncu nie daje takiego oporu jak powinna.Gwint jes tylko delikatnie ruszony.okolo 20 maja wymienialam banana i mimo,że mechanik wspominial,że wlasnie ta sruba nie wkreca sie tip top to i tak poluzowala sie nieznacznie dopiero po 2 miesiacach.Także idąc z radą z Forum i tego tematu sprobuje poprawić koncowa faze wkrecania sruby poprzez dodanie kleju.Czyli na forum zle mi poradzili?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-08-2016, 21:30   

milo, ma diesla, więc ma metalowy wózek zawieszenia. Jak czerwony okaże się za mocny to śruba "wyjedzie" z gwintem przy odkręcaniu i klapa, rozwiercanie na większy wymiar.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-08-2016, 21:39   

Ewcia80 napisał/a:
.Także idąc z radą z Forum i tego tematu sprobuje poprawić koncowa faze wkrecania sruby poprzez dodanie kleju.Czyli na forum zle mi poradzili?
Chyba nie czytałaś uważnie tematu ani tego co CI użytkownicy pisali, skoro
Ewcia80 napisał/a:
sruba ta m12 35 mm sie ladnie wkreca,ale przy koncu nie daje takiego oporu jak powinna.
na wyciagnięty gwint żaden glut nie pomoże, tylko naprawa gwintu, udaj sie do rzetelnego mechanika, ślusarza co CI to zrobi do rzeczy a nie babrać sie w półśrodkach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2016, 21:53   

Czyli co mam zrobić?A to już lepiej ten zestaw do naprawy gwintów z allegro co Hugo linkował kupić i zastosować?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-08-2016, 22:05   

Hugo napisał/a:
Jak czerwony okaże się za mocny to śruba "wyjedzie" z gwintem przy odkręcaniu i klapa,

Nie raz juz robiłem w aluminium i były słabe gwinty i jakos po zastosowaniu kleju gwint nie wyszedł z śrubą
Ewcia80 napisał/a:
Czyli co mam zrobić?

Zobacz z jaka siła dokręcisz srubę jesli z wymaganą jak w manualu to jest ok aby nie przękrecic po to sa momenty dokrecania a nie na siłe
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-08-2016, 20:07   

Hejka.Jestem już naprawie śruby mocującej banana.Faktycznie okazało sie ze klej sie nie nada,ale i tak sie w koncu przydał.Otóż oprócz podanych przez Was sposobów naprawy dodam jeszce jeden.Otóż nie wiem czy w każdych sankach aluminiowych tak jest,ale u mnie po wykęceniu śruby został sprawdzony otwór kamerka endoskopową i okazało się,że jest jeszce spory zapas(około 9mm) ponad ten gwint ktory był do sruby m12 35mm.Wystrczyło znaleźć śrubę dłuzszą ale o tych samych m12 i gwicie 1,25 dopasować na długość.Zanim śruba została wkrecona to została nakrecona na nia nakretka.Sruba wkrecała sie ładnie na klucz na 81NM i było klikniecie klucza.Nastepnie wykrecona i dla pewnosci zastosowany klej niebieski loctite.Nastepnie ponowne wkrecenie sruby do zadanego momentu 81 Nm i klikniecie a wiec polacznie pewne.Na koncu dokrecenie nakretki.Już nic nie pyka przy ruszaniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.