[EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana) |
Autor |
Wiadomość |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 19-08-2016, 23:49
|
|
|
loctite szukaj w sklepach z łożyskami albo uszczelnieniami technicznymi, zwykle mają albo w sklepach "żelaźniakach" takich ze śrubkami itp |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2016, 12:46
|
|
|
Hejka.Jutro jade do mechanika sprobować wkrecić srube na ten klej loctite.Mam do Was pytanie:z jaka siła Nm powinno się dokręcić tę srubę m12 35 mm w mocowaniu banana do sanek aluminiwoych?Jak podaje manual? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-08-2016, 15:16
|
|
|
Manual podaje 81 Nm stal ale siła powinna byc taka sama
Ewcia80 napisał/a: | Jutro jade do mechanika sprobować wkrecić srube na ten klej loctite |
Masz juz ten klej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2016, 15:57
|
|
|
Tak.Kupiłam niebieski.tak mi doradzili,że w razie czego jak sie niebedzie trzymać to latwiej da sie odrócić proces klejenia |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-08-2016, 16:05
|
|
|
Niebieski stosowany jest do rozrzadu średnie klejenie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2016, 16:05
|
|
|
Moge jeszcze ewentualnie wymienić tego niebieskiego 243 na czerwony 262 bo tak się umówiłam.ten czerwony jest najmocniejszy.boje się ze jak ten czerwony nie zda egzaminu to będzie problem z późniejsza naprawa.sprobuje średni miebieski |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-08-2016, 19:41
|
|
|
Czerwonym niejednokrotnie odkręcałem śruby i ponownie zakręcałem i nie było potem zadnego problemu oprócz dużego oporu przy odkręcaniu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2016, 20:35
|
|
|
Milo a Ty robiles tym czerwonym w sankach aluminiowych?masz 2001 wiec sanki sa juz jak u mnie ,tak?Przekonałes mnie do zastosdowania czerwonego skoro mozna odkrecic srube pozniej.Czy ktoś moze powiedzieć że do sanek alumionwych jest ta sama sila dokrecania srub banana czyli 81NM? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2016, 21:11
|
|
|
Ja czegoś nie rozumiem - masz normalną śrubę mocującą wahacz do sanek aluminiowych i chcesz ją dać na klej? - w jakim celu? - przy 80 Nm ona trzyma się idealnie bez żadnych dodatków, sprawdzone.
Jeśli masz ukręconą śrubę i chcesz dorobić to na zasadzie szpilki wkręconej na stałe w sanki i potem mocującej wahacz na nakrętkę a nie śrubą to użyj kleju permanentnego - inaczej jest taka możliwość, że i tak się odkręci cała szpilka i dalej zniszczy aluminium i znów rozwiercanie i dawanie większej szpilki (dorabianej bo od góry inny gwint a na dole innej średnicy...). To jest dół auta, zawieszenie, współczesne nakrętki mogą się z czasem "zespawać" z tym gwintem i prędzej puści klej niż ona...
Sam miałem okazję parokrotnie wyciągać takie szpilki np. mocujące poduszkę przy rozrządzie bo klej - nawet ten fabryczny - puścił. Bardzo często w Sigmach mi się to zdarzało... |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2016, 21:20
|
|
|
Krzyzak kieruje sie poradami z forum.U mnie jest sytuacja,że sruba ta m12 35 mm sie ladnie wkreca,ale przy koncu nie daje takiego oporu jak powinna.Gwint jes tylko delikatnie ruszony.okolo 20 maja wymienialam banana i mimo,że mechanik wspominial,że wlasnie ta sruba nie wkreca sie tip top to i tak poluzowala sie nieznacznie dopiero po 2 miesiacach.Także idąc z radą z Forum i tego tematu sprobuje poprawić koncowa faze wkrecania sruby poprzez dodanie kleju.Czyli na forum zle mi poradzili? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-08-2016, 21:30
|
|
|
milo, ma diesla, więc ma metalowy wózek zawieszenia. Jak czerwony okaże się za mocny to śruba "wyjedzie" z gwintem przy odkręcaniu i klapa, rozwiercanie na większy wymiar. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-08-2016, 21:39
|
|
|
Ewcia80 napisał/a: | .Także idąc z radą z Forum i tego tematu sprobuje poprawić koncowa faze wkrecania sruby poprzez dodanie kleju.Czyli na forum zle mi poradzili? | Chyba nie czytałaś uważnie tematu ani tego co CI użytkownicy pisali, skoro Ewcia80 napisał/a: | sruba ta m12 35 mm sie ladnie wkreca,ale przy koncu nie daje takiego oporu jak powinna. | na wyciagnięty gwint żaden glut nie pomoże, tylko naprawa gwintu, udaj sie do rzetelnego mechanika, ślusarza co CI to zrobi do rzeczy a nie babrać sie w półśrodkach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2016, 21:53
|
|
|
Czyli co mam zrobić?A to już lepiej ten zestaw do naprawy gwintów z allegro co Hugo linkował kupić i zastosować? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-08-2016, 22:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jak czerwony okaże się za mocny to śruba "wyjedzie" z gwintem przy odkręcaniu i klapa, |
Nie raz juz robiłem w aluminium i były słabe gwinty i jakos po zastosowaniu kleju gwint nie wyszedł z śrubą
Ewcia80 napisał/a: | Czyli co mam zrobić? |
Zobacz z jaka siła dokręcisz srubę jesli z wymaganą jak w manualu to jest ok aby nie przękrecic po to sa momenty dokrecania a nie na siłe |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-08-2016, 20:07
|
|
|
Hejka.Jestem już naprawie śruby mocującej banana.Faktycznie okazało sie ze klej sie nie nada,ale i tak sie w koncu przydał.Otóż oprócz podanych przez Was sposobów naprawy dodam jeszce jeden.Otóż nie wiem czy w każdych sankach aluminiowych tak jest,ale u mnie po wykęceniu śruby został sprawdzony otwór kamerka endoskopową i okazało się,że jest jeszce spory zapas(około 9mm) ponad ten gwint ktory był do sruby m12 35mm.Wystrczyło znaleźć śrubę dłuzszą ale o tych samych m12 i gwicie 1,25 dopasować na długość.Zanim śruba została wkrecona to została nakrecona na nia nakretka.Sruba wkrecała sie ładnie na klucz na 81NM i było klikniecie klucza.Nastepnie wykrecona i dla pewnosci zastosowany klej niebieski loctite.Nastepnie ponowne wkrecenie sruby do zadanego momentu 81 Nm i klikniecie a wiec polacznie pewne.Na koncu dokrecenie nakretki.Już nic nie pyka przy ruszaniu. |
|
|
|
 |
|