[EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 14-06-2015, 22:51 [EA2A]
|
|
|
Dobry wieczór wszystkim.
Od dwóch dni zauważyłem, że temperatura silnika dziwnie szaleje, tzn do tej pory zawsze kreska była prawie poziomo, minimalnie niżej niż poziom. Od dwóch dni kreska podnosi się ok cm, ale nie dotyka czerwonego pola (tzn brakuje jej też ok cm). Podczas jednostajnej jazdy ok 100km.h temp wzrasta, a podczas postoju na światłach maleje do poziomu. Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym kreska się się podnosi troszkę, i przy opadaniu obrotów wraca do poziomu. Dodam, że nigdy nie doszło do czerwonego pola. Do tej pory zawsze temp była stała. Czy ktoś miał podobny problem? |
|
|
|
 |
Tomaszowski
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.0 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-06-2015, 12:57
|
|
|
Rozumiem że wiatraki chłodnicy sie załączaja i płynu jest wystarczająco?
Może się przycinać termostat, może byc walnięty czujnik-chociaz to mniej prawdopodobne.
Pompa wody była wymieniana z rozrządem? Możliwe że przy większych obrotach zamiast pompować "mieli" płyn.
Ale na początku sprrawdź termostat. Najłatwiej to sprawdzić włączając zimny silnik-powinny być zimne węże, następnie jak temp będzie dochodziła do środka skali termostat się otwiera i węże oraz chłodnica robią się ciepłe/gorące. Nastepnie zalącza się wiatrak chlodnicy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-06-2015, 14:56
|
|
|
Podłącz woltomierz do instalacji. Sprawdź, czy wskazywane zmiany temperatury nie są proporcjonalne do zmian napięcia w instalacji. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 29-06-2015, 17:00
|
|
|
Przewody robia sie cieple i zaczyna chodzic wiatrak |
|
|
|
 |
Rojapb
Nowy Forumowicz
Auto: Galant, benzyna+lpg 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: 25-07-2016, 19:52
|
|
|
Witam.
Wczoraj jadąc swoim galantem nagle zapalił się bład po czym temperatura zaczęła rosnąć, odciął sie gaz i zapalily sie pozostałe kontrolki. Po chwli temp urosła na maksa, samochód zgasł i zaczęło się kopcić spod pokrywy oleju. Po podniesieniu maski część silnika przy akumulatorze była zachlapana olejem. Silnik nieco ostygł ruszyłem dalej i za pare kim znow to samo. Poznej dotarłem jakos nim do domu. z rana temp sie ustabilizowała i bład sie zgasił. Czy to coś konkretnego czy jednorazowy wybryk? Poziom płynu chłodniczego był w normie. Help me |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-07-2016, 12:17
|
|
|
Wygląda na śmierć pompy wody. Będzie cud jak nie uszkodziłeś silnika.... |
|
|
|
 |
Rojapb
Nowy Forumowicz
Auto: Galant, benzyna+lpg 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 2 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: 25-08-2016, 14:40
|
|
|
na "szczęscie" była to tylko śmierć chłodnicy. Nic więcej nie poszło;) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-08-2016, 17:56
|
|
|
To w jaki sposób ona umarła? |
|
|
|
 |
i7Piotrek
Mitsumaniak
Auto: Mistsubishi Colt (CJ1A) 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-08-2016, 18:52
|
|
|
Ja mam taki dziwny objaw co parę dni w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu, raz jak było gorąco to trzymał poziom przez 3 tyg a jak upały odleciały to co2 dzień musze dolewać praktycznie cały zbiornik wyrównawczy i pytanie gdzie to spierdziela bo ani na zimnym ani na ciepłym nigdzie nie kapie...
Z tym płynem to jest loteriada... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2016, 22:42
|
|
|
Sprawdź wszystkie przewody - u mnie w sedanie uciekało przy górnym wężu prowadzącym do nagrzewnicy natomiast w kombi uciekał płyn przez wężyk ogrzewający przepustnicę. Bardzo często też cieknie przez oringi w miejscu, gdzie króćce od węży prowadzących do nagrzewnicy wchodzą w okolice termostatu, tak na lewo pod aparatem zapłonowym. |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 31-08-2016, 00:03
|
|
|
Tak z pół roku temu , tknęło mnie i sprawdziłem poziom płynu , zbiornik pusty
Dolałem na max i przez miesiąc było ok , ale zaczęło ubywać .
w tydzień wysychał cały zbiorniczek , po kolejnych dolewkach proces "wysychania" przyspieszył i ubywało już na koniec codziennie .
Żona ma około 10km do pracy autostradą , czyli po 20km zbiorniczek był pusty , a chłodnica pełna na szczęście .
wyciek do zlokalizowania był trudny , bo mikro pęknięcie powstało w chłodnicy na spodzie , musi być w układzie spore ciśnienie bo unosiła się mgiełka i połowa komory silnika była mokra , a nie kapało z chłodnicy .
ps nowa chłodnica , 150€ od 3 miesięcy poziom płynu jest stały . |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-08-2016, 07:25
|
|
|
fergul11 napisał/a: | czyli po 20km zbiorniczek był pusty , a chłodnica pełna na szczęście .
wyciek do zlokalizowania był trudny , bo mikro pęknięcie powstało w chłodnicy na spodzie , musi być w układzie spore ciśnienie |
I tak jest. ja też miałem nieszczelną chłodnicę i podobne objawy tylko mi uciekało wolniej bo jeżdizłem po 7km w jedną stronę.
i7Piotrek,
Ja bym sprawdził węże a jak nie to raczej napewno chłodnica |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-08-2016, 08:08
|
|
|
fergul11 napisał/a: | nowa chłodnica , 150€ od 3 miesięcy poziom płynu jest stały . | Dokładnie. Wszyscy piszą (i sam tak kiedyś myślałem), że w Galu jest to normalne, że po pewnym przebiegu zbiorniczek wyrównawczy robi się pusty albo płyn jest tylko na samym dnie. Do czasu aż założyłem nową chłodnicę. Stan płynu od 0,5 roku nie zmienił się ani o milimetr. Na zimnym silniku jest w ok. 2/3 poziomu między MIN a MAX, a po nagrzaniu jest idealnie na MAX.
Wniosek: jak po jakimś przebiegu znika płyn ze zbiorniczka wyrównawczego to znaczy, ze gdzieś jest nieszczelność w układzie chłodzenia, w zależności jak szybko ubywa, mniejsza lub większa. W 99% przypadków nieszczelność jest w chłodnicy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-08-2016, 11:34
|
|
|
Hugo,
AMEN!!!! |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2016, 00:01
|
|
|
Fakt, zapomniałem, że najczęściej leci też chłodnica. Często po 12-15 latach jest do wymiany, czy inaczej mówiąc - już |
|
|
|
 |
|