 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napęd FAAC 740 - nie reaguje na pilota |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2016, 00:17 Napęd FAAC 740 - nie reaguje na pilota
|
|
|
Mam taki problem z napędem - brama przestała się otwierać.
Próbowałem różne piloty i problem jest na każdym.
Jak odsunę ręcznie, to potem mogę z pilota zamknąć.
Dioda w środku elektroniki mruga - czyli sygnał z pilotów zbiera, problem jest potem.
Czy można jakoś sprawdzić co się dzieje? - czy jest tryb serwisowy, który pokazuje jakieś kody usterek itp.?
Generalnie jak odłączę napięcie, to czasem załapuje, ale np. odsunie się o 2 cm i dalej nic.
Teraz znów odłączyłem napięcie na trochę dłużej i jakby nigdy nic brama działa... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-09-2016, 08:05
|
|
|
A z czujnikami krańcowymi wszytko dobrze? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2016, 08:18
|
|
|
Nie mam czujników. Tzn. tylko te magnesy na listwie. Są całe, odległość dobra. Zresztą - dziś rano brama otworzyła się normalnie, zamknęła również.
Mam małe podejrzenie, że tryb ręczny coś miesza, gdyż przeczytałem w instrukcji, że brama nie będzie pracować w trybie automatyki, gdy jest włączony tryb ręczny. A że kiedyś nie było prądu to skorzystałem z niego i może za słabo przekręciłem podczas powrotu do auto.
Patrzyłem na ceny - sterownik kosztuje 500 zł , odbiornik fal ok. 150zł. A całe urządzenie (bez listew) ok. 900zł. Bardziej się opłaca kupić komplet... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-09-2016, 12:29
|
|
|
Tryb ręczny.... tzn odsprzęglałeś napęd? Może w środku któryś z kabelków zasniedział i nie styka dobrze? Albo moze zasilacz/transformator się przegrzewa, zresztą ja bym sprwadził połącznia w środku, tam chyba nawet jakiś bezpiecznik jest może zaśniedziały. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2016, 13:03
|
|
|
Na dole w napędzie masz pokrętło na kluczyk. W razie braku prądu albo tego co właśnie teraz mam, można sobie ustawić tak, że bramę się przesuwa ręcznie. Kiedyś - właśnie z braku prądu - przestawiłem na ręczne i myślę, że może właśnie dlatego jest problem z przesuwaniem, bo jak już ruszy te 2cm i się zatrzyma to widać jak całe to kółko przeskakuje - może wtedy załapuje tak jakby tryb ręczny i dlatego są problemy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-09-2016, 15:49
|
|
|
A moze brama opadła i zębatka nie zabiera za listwę.
Mam taki sam napęd i wiem o czym piszesz |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2016, 22:33
|
|
|
Nie, brama już dziś działa, nie wiem co jest. Wymienię profilaktycznie kondensator, ten 10uF/400V. Sprawdzałem dziś cykl na diodach i zbieranie danych z krańcówek magnetycznych przebiega poprawnie.
Czytałem, że dość częstą usterką jest problem ze stojanem, który - ze względu na drgania - traci kontakt ze stykami. Będę badał sprawę, ew. zakupię cały nowy napęd, bo cenowo wychodzi korzystniej niż poszczególne elementy. |
|
|
|
 |
|
|