[EAxx] Ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
batman
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-07-2009, 20:57
|
|
|
Witam,
Ja mam takie zapytanie.Przy zapalonym silniku,ciepłym, na luzie słychać chyba bardziej od str. skrzyni biegów taki lekki terrrkot lecz gdy wcisnę sprzęgło terkot ustaje i słychać tylko cicha pracę silnika.Co to jest.Gdzie jest problem czy to jakieś łozysko w skrzyni czy co? Przymierzam się do zmiany oleju w skrzyni i chciał bym równiez ten terrrkot usunąć. Czy ktoś może mi poradzić o co kaman. |
_________________ Najniebezpieczniejsza pora roku? Jesień ! Dlaczego?
Nie wiadomo kiedy dostaniesz z liścia.
 |
|
|
|
 |
atsar
Mitsumaniak młody Roch :)

Auto: Explorer 4.6, Galant E32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 857 Skąd: Grudziądz/Dolna Grupa
|
Wysłany: 11-07-2009, 15:02
|
|
|
a uzywasz czasem szukajki? tutaj masz podobny problem |
_________________ !!PeAcE!!! |
|
|
|
 |
batman
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-07-2009, 17:40
|
|
|
Ups..dzięki |
_________________ Najniebezpieczniejsza pora roku? Jesień ! Dlaczego?
Nie wiadomo kiedy dostaniesz z liścia.
 |
|
|
|
 |
GAL
Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 39 Skąd: Biała
|
Wysłany: 17-08-2009, 16:17
|
|
|
moja historia wygląda tak:
jechałem na romansa do dziewczyny, jadąc spokojnie bez wygłupów chciałem wrzucić 5 i nie dało rady. Zgrzytnęło to myślę nie wcisnąłem dobrze sprzęgła to wcisnąłem do samego końca i nic nie da rady wrzucić biegu, jakby jakaś blokada była. Tylko sprzęgło delikatnie zabiera jak tak cisnę.
Do domu wróciłem na 4. Na zgaszonym silniku wrzuciłem bez problemu 3 klika podskoków i jadę, nawet bez problemu udało mi się wrzucić 4 i myślę HURA działa- chciałem wrzucić 5, i znowu nic i od nowa: zgasić, 3 i 4 i do domu.
A JA MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE W JAKIEJ POZYCJI POWINNA ZNAJDOWAĆ SIĘ DŹWIGNIA WYCHODZĄCA ZE SKRZYNI- TO JEST TA CO POPYCHA JĄ WYSPRZĘGLIK.
U MNIE JEST MNIEJ WIĘCEJ NA ŚRODKU I DODATKOWO JESTEM W STANIE RĘKĄ JĄ POPCHNĄĆ DO KOŃCA. i jeszcze jedno jaki jest zakres działania wysprzęglika bo u mnie może ze 3 cm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-08-2009, 13:12
|
|
|
Zobacz czy jest wszystko ok z łącznikiem elastycznym cięgna. Podejrzewam, że to jego wina. Nie doszukuj się problemu ze sprzęgłem. |
|
|
|
 |
GAL
Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 39 Skąd: Biała
|
Wysłany: 18-08-2009, 17:27
|
|
|
dzisiaj udało mi się wbić jedynkę: kilka razy szarpnął i raz sprzęgło było i biegi wchodziły normalnie a za chwile nic.
ze skrzyni słychać jak tarcza ociera, a po chwili zaczęło się dymić i śmierdzieć czyli wg mnie jednoznacznie sprzęgło,
za pół godziny zabieram się do operacji
jednak operacja odwołana do jutra ze względu na brak wolnego miejsca na kanale
19-08-2009 godz.23:12
już wiem co się stało.
wyłamało się zabezpieczenie od sprężyny w tarczy.
sprężyna wypadła i szorowała po tarczy i dlatego sprzęgło raz było a raz nie.
moją historię można potraktować jako przypadek jeden na milion ale mogąca się przytrafić każdemu. |
|
|
|
 |
dawid123pl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 28 Skąd: xD
|
Wysłany: 05-07-2016, 12:15
|
|
|
Mam taki problem że lewarek biegów ciężko chodzi w lewo i prawo np jak przesunę go w lewą stronę to tam zostaje nie wraca na środek.
Wymieniał ktoś te linki lub może coś innego dolega.
Wrzucam zdjęcie tych linek http://wrzucaj.net/image/dA7tB
Wie ktoś jak to najprościej rozebrać. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-07-2016, 20:39
|
|
|
dawid123pl napisał/a: | Mam taki problem że lewarek biegów ciężko chodzi w lewo i prawo np jak przesunę go w lewą stronę to tam zostaje nie wraca na środek.
|
To samo miałem w audi tdi pomogło smarowanie kulki lewarka i linki przy samej skrzyni i jak ręka odjał |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dawid123pl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 28 Skąd: xD
|
Wysłany: 05-07-2016, 21:41
|
|
|
milo napisał/a: | dawid123pl napisał/a: | Mam taki problem że lewarek biegów ciężko chodzi w lewo i prawo np jak przesunę go w lewą stronę to tam zostaje nie wraca na środek.
|
To samo miałem w audi tdi pomogło smarowanie kulki lewarka i linki przy samej skrzyni i jak ręka odjał |
to mi zostało tylko posmarować linkę przy skrzyni bo lewarek i jego podzespoły posmarowałem całe |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 06-07-2016, 08:49
|
|
|
Mam to samo, a raczej miałem. Jeśli wyeliminowales sam lewarek i cięgna to prawdopodobnie masz mało oleju w skrzyni. |
|
|
|
 |
skyrider
Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-09-2016, 23:10
|
|
|
Dzisiaj wydarzyła mi się taka przygoda. Nagle przestały działać biegi 2,4 i wsteczny, czyli wszystkie na dole. Działają biegi 1,3 i 5. Dodatkowo lewarek nie wraca automatycznie do pozycji środkowej po wychyleniu go w lewo czy w prawo. Stało się to nagle. Co to może być, domyślam się, że prawdopodobnie coś z mocowaniem cięgien. Ile może kosztować naprawa i czy jest pracochłonna ? |
_________________ Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-09-2016, 09:13
|
|
|
R0zwulkanizowany wspornik na skrzyni:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33597
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70810
skyrider napisał/a: | Ile może kosztować naprawa i czy jest pracochłonna ? |
Zależy jak chcesz naprawić, ale trzeba zdemontowach puche z filtrem powietrza i podkrecić wspornik, możesz go wymienić na nowy - nie wiem jaki koszt w serwisie, ale zakup na amayama to koło 30$ plus koszta wysyłki, w serwisie pewnie nie ma sie co spodziewac nizszej ceny jak conajmniej 250zł.
Możesz też próbowac reanimowac orginalny element pod warunkiem ze znajdziesz firme która Ci to zawulkanizuje tak jak fabrycznie.
Możesz też pójść najkótsza droga, wydłubac zawulkanizowana reszte gumy i zespawac do kupy - za taka reanimacje wydaje mi sie ze w 100zł powinieneś się zmieścić (demontaż, zespawanie, montaż) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 04-09-2016, 09:58
|
|
|
Możesz podać numer tej części? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-09-2016, 11:40
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki...1439506#1439506 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
skyrider
Forumowicz
Auto: Galant EA2A 2.0 100kW 136km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-09-2016, 14:21
|
|
|
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Do mojego auta będzie potrzebna część MD771063 (BRACKET,M/T GEARSHIFT CABLE 5FM/T) Mam Galanta z bardzo wczesnego okresu produkcji (10.1996). Część była stosowana w tym modelu w okresie 1996.10.01 - 1997.11.03. |
_________________ Galant EA2A 2.0 100kW 136km 1997 r |
|
|
|
 |
|