Przesunięty przez: Hubeeert 06-04-2006, 22:42 |
Wymiana rozrządu w 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2006, 21:30 Wymiana rozrządu w 4G15
|
|
|
 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
adammitsu
Nowy Forumowicz
Auto: colt glxi 8v
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 30 Skąd: Łask
|
Wysłany: 09-04-2009, 00:56
|
|
|
ja nic nie mowie, ale pusto w wypowiedzi Hubeert'a ;p przynajmniej ja tu nic nie widze |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2009, 01:11
|
|
|
adammitsu, faktycznie - skany były z service manuala zamieszczonego w dziale Downloads - > o tu : http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
marqs_b
Nowy Forumowicz
Auto: SPACE STAR 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 10 Skąd: Brzeźnica
|
Wysłany: 07-02-2014, 10:20
|
|
|
szkoda że nie ma w tym temacie opisu ze zdjęciami jak wymienić rozrząd. Z książki mało co rozumie, a rozrządu nigdy nie wymieniałem a nawet nie widziałem jak to się robi. Nie mniej jednak będę próbował. Jeśli ktoś może podrzucić jakąś mądrą sugestię to będę wdzięczny.
PS. koledzy i koleżanki nie było pytania na stronie Krzyżaka jest wszystko profesjonalnie wyłożone.
Dziękujemy |
|
|
|
 |
MAD_DOGG
Nowy Forumowicz
Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-08-2016, 07:12
|
|
|
Strona Krzyżaka zniknęła, czy jest gdzieś jeszcze manual który po polsku, łopatologicznie wyjaśnia co po kolei zrobić wymieniając rozrząd w 4G15? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-08-2016, 23:32
|
|
|
Czego konkretnie nie wiesz? Postaram się pomóc. |
|
|
|
 |
MAD_DOGG
Nowy Forumowicz
Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-09-2016, 11:51
|
|
|
Nie do końca rozumiem sposób montażu i ustawiania napinacza. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2016, 13:24
|
|
|
po ustawieniu zębatki wału i wałka na znaki (zaczynasz nakładać pasek na wałek a potem lewą(!) stroną na wał) luzujesz obie śrubki od napinacza - dolna jest od osi obrotu a górna od kontrowania
przestawiasz wałek rozrządu 2 zęby zgodnie z wskazówkami zegara - pozwoli to napiąć pasek odpowiednio (przez nacisk sprężyn zaworów) i w tej pozycji dokręcasz obie śruby napinacza zaczynając od górnej
koniec |
|
|
|
 |
MAD_DOGG
Nowy Forumowicz
Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-09-2016, 13:46
|
|
|
Czyli zakładam go od lewej (pasek od tej lewej strony będzie wtedy napięty) i zakładam na przestawione koło wałka o dwa zęby w prawo, bo to przestawienie zniweluje później napinacz który "cofnie" koło wałka napinając pasek ze strony prawej? BTW napinacz montuję nowy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2016, 08:48
|
|
|
przeczytaj jeszcze raz - zakładasz pasek, wszystko na znaki, napinacz też jest na swoim miejscu, tylko przesunięty max. w prawo, żeby nie napinał paska;
dopiero wtedy jak wszystko będzie złożone, puszczasz obie śruby napinacza i robisz 2 zęby w prawo, dokręcasz napinacz - najpierw góra, potem dół; robisz 2 obroty wałem i sprawdzasz czy się znaki zgadzają |
|
|
|
 |
MAD_DOGG
Nowy Forumowicz
Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-09-2016, 08:15
|
|
|
Udało się bez, choć nie bez problemów. Koło pasowe nie chciało się poddać i straciłem na tym z dobrze ponad 2h, nie ruszył go klucz udarowy 350Nm, nie ruszyła laga (z blokowaniem koła za pomocą paska klinowego i przyrządu). Zewnętrzna część koła stała zblokowana paskiem a wewnętrzna zaczęła się kręcić na gumowym tłumiku drgań Masakra... Pomógł o dziwo klucz płaski + impulsator kinetyczny |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-09-2016, 08:46
|
|
|
MAD_DOGG napisał/a: | wewnętrzna zaczęła się kręcić na gumowym tłumiku drgań | masz je do wymiany - lepiej szybciej niż jak się rozpadnie... guma się rozwulkanizowała i tyle
wystarczyło zablokować wieniec koła zamachowego - gruby śrubokręt między zęby a dzwon skrzyni i zawsze puszcza...
a osłona od spodu tylko na 4 śrubkach jest (jeśli dobrze pamiętam) |
|
|
|
 |
|