Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z odpalaniem po wymianie czujnika położ
Autor Wiadomość
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
  Wysłany: 09-09-2016, 15:36   [EA2A/W 2.0] Problem z odpalaniem po wymianie czujnika położ

Witam. Mam problem z moim galantem a mianowicie: Samochód kupiłem jakieś 3 tygodnie temu. po tygodniu wymieniłem rozrząd i auto jeździło normalnie. Zrobiłem z 300km i samochód zaczął szarpać i gasnąć na rozgrzanym silniku. Podpiąłem go pod kompa i wyskoczył błąd czujnika położenia wału korbowego.
Samochód poszedł do mechanika który robił rozrząd i wyjęty został czujnik. Najpierw w przypływie swojej naiwności że to wgl zadziała kupiłem czujnik za 70zł. Mechanik włożył, samochód nie odpalił. Uznałem że inaczej być nie mogło więc kupiłem jeden z droższych zamienników. Ta sama historia, auto nie odpala. Kupiłem oryginał mitsubishi.... auto nie odpala.

I teraz pytanie bo już nie wiem co ja mogę z tym zrobić. Na starym oryginalnym auto odpalało i jeździło dopóki silnik był zimny. Na 2 zamiennikach i oryginale nie odpala. Co może być z tym autem nie tak?

Galant 1999r 2.0 136km sedan
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-09-2016, 20:10   

marcinsu14 napisał/a:
samochód zaczął szarpać i gasnąć na rozgrzanym silniku. Podpiąłem go pod kompa i wyskoczył błąd czujnika położenia wału korbowego.
masz pewność, że chodzi o czujnik wału? - gaśnięcie i szarpanie na rozgrzanym silniku to najczęściej wina czujnika wałka rozrządu (1 śrubka, dostęp banalny)
przy uszkodzonym czujniku wału silnik nie ma prawa odpalić a po 5 sek. kręcenia rozrusznikiem zapala się check engine
skoro teraz nie odpala nawet na ori, to może faktycznie jest on uszkodzony - na próbę bym wstawił sprawny, używany oryginał
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-09-2016, 21:08   

Zacznij od podania konkretnego kodu błedu, bo to co opisujesz to bliższej jest dla czujnika położenia wałka - do poczytania http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
Wysłany: 10-09-2016, 11:22   

Kodu nie znam bo to było podpięte pod kompa i wyszło "błąd czujnika położenia wału korbowego". Po wpięciu drugiego już zamiennika dalej był błąd czujnika wału. Nie zostaje nic innego jak kupić ten czujnik wałka rozrządu tyle że nie pokazuje jego błędu

[ Dodano: 10-09-2016, 11:41 ]
Ale z 2 strony mówicie że to objawy czuujnika wałka rozrządu ale czemu samochód nie odpala. Czujnik wału jest nowy oryginalny więc powinien odpalić tylko nadal szarpać
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-09-2016, 20:25   

to spróbuj pokręcić rozrusznikiem dłużej niż 5 sek. i zobacz czy się pokaże Check Engine
jak nie, to czujnik wału sprawny a problem jest gdzieś indziej
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-09-2016, 11:49   

Przejź do konkretów a nie do gdybania, podaj konkretny kod błedu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
Wysłany: 14-09-2016, 08:58   

Czujnik wału był źle założony i dlatego nie odpalał. Inny mechanik przejął auto, zamontował czujnik i auto odpaliło i pojeździło z 4-5 km poprawnie. Potem te same objawy. Na obrotach ok tysiąca auto działa normalnie, powyżej 2 tys obroty szaleją i auto szarpie i gaśnie. Podejżewa że przy robieniu rozrządu źle ustawili wałek balansowy. Czy to może mieć wpływ?

[ Dodano: 17-09-2016, 14:13 ]
Najnowsze info jest takie że wymiana świec i jednej z 2 cewek nie pomogła (na jednej guma była luźna i mechanik podejrzewał przebicie iskry). Kolejna teoria to komputer sterujący silnikiem. Co wy na to? Dodam że aktualnie nie ma żadnych błędów
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 18-09-2016, 01:09   

Piszecie tu o czujniku wałka rozrządu , a w ostatnich postach o czujniku wału korbowego .
ja miałem problem z tym pierwszym , oryginalnego rozebrałem zgodnie z tutkiem i poskładałem .
przejeździł pół roku i usterka powtórzyła się .
Kupiłem zamiennik , ale magnes w czujniku był słabszy i przy 2,5K obrotów wypadały zapłony , przerywał i śmierdziało spalinami .
Kolejny zamiennik firmy blueprint działa od ok. miesiąca wyśmienicie :)
Rada dla kolegów chcących wymienić czujnik położenia wałka rozrządu to sprawdźcie podczas zakupu siłę przyciągania magnesu podwieszając np. nakrętki porównując zamiennik z oryginałem .
Mój pierwszy zamiennik (ten felerny) miał siłę podnieść tylko jedną nakrętkę chyba 17kę , oryginał i Blue Print sklejał dwie .
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
Wysłany: 18-09-2016, 11:35   

Początkowo problem był z czujnikiem położenia wału ale ten jest nowy, błąd zniknął a problem nie ustąpił. Objawy czujnika wałka to między innymi ciężkie odpalanie samochodu a on odpala od strzała. Po rozgrzaniu i przegazowaniu zaczynają szaleć obroty i strzela z wydechu żeby po czasie zgasnąć

[ Dodano: 19-09-2016, 18:19 ]
a co powiecie na teorię z awarią sterownika silnika?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2016, 20:23   

Cytat:
a co powiecie na teorię z awarią sterownika silnika?
nie słyszałem o takiej w tych autach - no chyba, że jako efekt powypadkowy
 
 
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
Wysłany: 19-09-2016, 21:02   

hmm mogą być niedrożne styki/zwarcie/cokolwiek. chodzi mi bardziej o objawy, czy takie by mogły być. Jak będę u mechanika to nakręcę filmik i wrzucę na yt
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 19-09-2016, 21:26   

Zmień mechaników jak nie umieją sprawdzić czujników w tak starym aucie jak galant.
Niech podkuwają konie jak technologia sprzed 30 lat ich przerasta.
 
 
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
Wysłany: 19-09-2016, 22:13   

Dzięki za radę, tak właśnie zrobię. Nie obraź się ale pytanie było inne
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 20-09-2016, 08:25   

Czujniki sprawdza sie oscyloskopem.
Od czujnika w strone sterownika silnika.
 
 
marcinsu14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: snikąd
Wysłany: 20-09-2016, 19:21   

Auto przejął inny czarodziej. Zobaczymy co wymyśli

[ Dodano: 13-10-2016, 19:57 ]
Problem rozwiązany. Jak ktos będzie miał podobnie to zanim wyda 3 koła i straci 2 miesiące, oddajcie do dobrego speca i niech sprawdzi okolice czujnika położenia wału. U mnie przy robieniu rozrządu koles ruszył blaszkę pod czujnikiem i tu był cały problem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.