Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
Riva 
Forumowicz
Lancer

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Sucha
Wysłany: 14-05-2016, 22:53   Regulacja luzu zaworowego

Witam ponownie wszystkich.
Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów , dokonałem kontroli położenia naciągacza łańcucha, pomierzyłem luzy zaworowe . Wydechy mają +/- 0,31-0,32 a ssące 0,21-22.
Wszystko wygląda ładnie .
Jednak nie daje mi spokoju dziwny dźwięk , który pojawia się chwilowo na wolnych obrotach , jest taki sam jak dźwięk opisany przez kolegę na forum : https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be .
Wyjmując bagnet lub odkręcając korek wlewu oleju mogę wymusić ten dźwięk.
Czy ktoś może pomóc w określeniu co hałasuje.
Czy może to być zawór PVC .
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 29-07-2016, 16:13   

Golotheman napisał/a:
57 tys to strasznie krótki czas aż ciężko w to uwierzyć, że instalacja tak szybko zdewastowała silnik

Jestem po regulacji (szlifie) szklanek zaworowych. Po 35 tys. km na gazie 14 szklanek poszło do szlifu. Teraz ustawione w górnym zakresie żeby zwiększyć przebieg do następnej regulacji. Ten zakład wykonuje od wielu lat szlify szklanek w różnych autach i szef powiedział, że z roku na rok ma coraz więcej silników do roboty, w autach zasilanych PB też luzy kasują się coraz częściej.
Przy okazji rozbórki silnika wymieniono łańcuch rozrządu na wzmocniony. Jeśli chodzi o koszty robocizny to wygląda to tak:
regulacja luzu zaworowego (szlif) 332 zł brutto
wymiana łańcucha rozrządu 516 zł brutto
Liczę, że teraz zrobię większy przebieg do następnego szlifu...
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2016, 11:49   

4 miechy temu
Lipson-L1 napisał/a:
Właśnie wróciłem z pomiaru luzu zaworowego i ...
(przebieg 80 tys km, w tym na LPG 30 tys km)
..
zawory ssące (norma 0,20 +-0,03)
1 - 0,10
2 - 0,13
3 - 0,15
4 - 0,18
5 - 0,18
6 - 0,15
7 - 0,18
8 - 0,18

zawory wydechowe (norma 0,3 +-0,03)
1 - 0,23
2 - 0,25
3 - 0,23
4 - 0,25
5 - 0,28
6 - 0,28
7 - 0,25
8 - 0,25


Powiedz Lipson, czy miałeś jakieś objawy przed szlifowaniem?
Mi ostatnio grają zaworki (chyba - przy niskich obrotach - rzędu 1500rpm). Może się odzwyczaiłem od jazdy na wysokich obrotach i zawsze miałem takie granie, a może zbliża się sprawdzenie + regulacja..
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2016, 19:45   

RalfPi napisał/a:
Mi ostatnio grają zaworki (chyba - przy niskich obrotach - rzędu 1500rpm).

Zawory nie grają. Jak coś to spalanie stukowe ale to przy dużym obciążeniu tylko. Jeśli masz lubryfikację, to może w komorach spalania odłożyło się trochę tego i stąd może pojawiać się stukanie.

[ Dodano: 31-07-2016, 20:29 ]
Panowie, jedna uwaga do szlifowania szklanek. Niech szlifierz nie szlifuje jej na styku z krzywką tylko od wewnątrz. Chyba że ma twardościomierz i powie że po szlifie jest 52-56HRc i można na tym jeździć.
_________________

 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 01-08-2016, 11:33   

tomekrvf napisał/a:
Niech szlifierz nie szlifuje jej na styku z krzywką tylko od wewnątrz

-jak "szlifierz" będzie chciał szlifować od zewnętrznej strony to należy zmienić zakład bo to oznacza że rzemieślnik nie ma o tym bladego pojęcia...
W sumie cenna uwaga bo podczas rozmowy ze szlifierzem można zadać pytanie czy zazwyczaj szlifuje od zewnątrz czy od środka i już będziemy znali jego wiedzę nt. szlifowania szklanek zaworowych. :wink:

[ Dodano: 01-08-2016, 11:48 ]
RalfPi napisał/a:

Powiedz Lipson, czy miałeś jakieś objawy przed szlifowaniem?

Destrukcja luzu zaworowego odbywa się bezobjawowo. Dopiero po szlifie zauważyłem lepszą elastyczność silnika pomiędzy 2 - 3 tys. rpm (nie poparte pomiarami). Dodatkowo mam wrażenie, że silnik pali na tzw. tyk, przed szlifem dłużej rozrusznik kręcił. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i należy robić pomiar luzu zaworowegoco 20 tys km żeby spać spokojnie. :D
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2016, 23:35   

Lipson-L1 napisał/a:
W sumie cenna uwaga bo podczas rozmowy ze szlifierzem można zadać pytanie czy zazwyczaj szlifuje od zewnątrz czy od środka i już będziemy znali jego wiedzę nt. szlifowania szklanek zaworowych.

Dlatego o tym napisałem. Robiłem silnik po magiku który szlifował od zewnątrz i krzywki w końcu pracowały po trzonkach zaworów.
_________________

 
 
TomaxLancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer x Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Wasilków
  Wysłany: 26-09-2016, 19:16   Lancer X 1.8 LPG Gaśnie silnik

Witam posiadaczy 3-ech diamentów. Mój problem trwa od zakupu auta w 2014r. z salonu Grafix w Białymstoku. Auto kupiłem jako drugi właściciel z salonu po leasingu, Lancer 1.8 sedan. Już w najbliższych dniach po zakupie auta zauważyłem, że rano po rozruchu auta, obroty falują. A po dojechaniu do skrzyżowania w chwili redukcji biegu, obroty spadają do zera i gaśnie silnik. Nie dzieje się tak cały czas, tylko co najgorsze w naj mniej spodziewającym się momencie. Była sytuacja, że rano wiozłem dziecko do szkoły i w trakcie redukcji biegu, silnik gasł na środku skrzyżowania. Zgłaszałem sprawę do Grafixu, ale poza czyszczeniem przepustnicy, nic więcej nie zrobili. Po dwóch latach użytkowania, problem wraca po lecie a ja rozkładam ręce. Proszę o pomoc, bo sytuacja w której gaśnie silnik na skrzyżowaniu z małym dzieckiem na siedzeniu obok, robi się straszna. ( Nagle brak hamulców, wspomagania, nie pisząc już o ewentualnym zjechaniu z drogi innego auta )
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 26-09-2016, 19:22   

Ale po wyczyszczeniu przepustnicy problem znikł i wrócił teraz ponownie? Gaśnie na bp , na gazie czy obojętne?
_________________

 
 
TomaxLancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer x Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Wasilków
Wysłany: 26-09-2016, 19:27   

Po wyczyszczeniu przepustnicy problem znikł, do kolejnego dnia z nocnym przymrozkiem. Dodam, że według producenta winę za wszystko ponosi instalacja LPG. Więc oprócz zbiornika LPG, wymieniłem całą instalację na nową. I nadal to samo. Lato przejeździłem z może trzema takimi usterkami a teraz problem wraca.
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-09-2016, 20:47   

Auto zachowuje się tak jakby potrzebowało przeprowadzić naukę obrotów po odpięciu aku :? .
Może by pomogła wymiana softu :scratch: .
Najlepiej podpytaj tel. usera tokyo, on jest oblatany w mitsu 8) .
http://forum.mitsumaniaki...profile&u=26592
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
TomaxLancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer x Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Wasilków
Wysłany: 26-09-2016, 21:07   

W tym kierunku, było już robione:
- Wymiana LPG na nowe.
- Wymiana świec
- Czyszczenie przepustnicy
- strojenie komputera
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-09-2016, 21:18   

Poczytaj jeszcze ten temat może tam coś znajdziesz.
http://forum.mitsumaniaki...t=85444&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pilocik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer cx3a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-09-2016, 22:42   

jaki masz przebieg? Wersja przystosowana do LPG? Luzy na zaworach sprawdzone?
_________________
Żeby sztywna była furka - musi w furce być rozpórka.
 
 
TomaxLancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer x Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Wasilków
Wysłany: 27-09-2016, 15:19   

Postawiłem samochód do speca na Podlasiu od Japończyków. Diagnoza, regulacja zaworów, jedenaście zaworów podwieszonych, do wymiany pięć szklanek. Auto w trakcie operacji, jak złożą i uruchomią silnik to dam znać.

[ Dodano: 27-09-2016, 18:59 ]
Autko odebrane, wystarczyło wymienić dziesięć szklanek i wyregulować zawory. Auto dostało drugie płuca, odzyskało utracone konie. Co prawda kopyta z pod maski nie wystają, ale odczuwalny jest powrót mocy, której wcześniej nie było. Teraz wiem, żeby regulację zaworów na LPG, robić co 50/60.000
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-09-2016, 19:56   

TomaxLancer, pochwal się jak możesz ile cię to kosztowało.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.