EA2W swap M/T na A/T |
Autor |
Wiadomość |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 03-10-2016, 16:51 EA2W swap M/T na A/T
|
|
|
Witam. Chcę przerobić swojego misia na automat, i teraz moje pytanie:
Jakie dokładnie części muszę dostawić/ wywalić/ wymienić. czy muszę zmieniać ECU, ETACS itp?? czy instalacja jest rozprowadzona uniwersalna czy trza kable ciągać?? |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-10-2016, 17:21
|
|
|
Zależy w jakich rocznikach,. ale po ostatnim lifcie to już komplet wiązek silnika i skrzyni ze sterownikami trzeba zmieniać, wczesniej trzeba było dolozyc wiazke do sterowania automatu plus sterownik, do tego:
licznik, konsola centralna z lewarkiem zmiany biegów, zestaw pedałów, kolumna z blokada stacyjki, chłodnica silnika, oczywiście poduchy/mocowania skrzyni, skrzynia w komplecie z tarcza plus konwerter |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 03-10-2016, 21:57
|
|
|
Auto jest po I lifcie ('99). Nie bardzo rozumiem po co zmieniać kolumne i chłodnice. Ktoś wyjaśni? Jeszcze pytanko czy można pozniej dołożyć tempomat? Czy wystarczy dołożyć graty czy trza coś zmieniać. |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-10-2016, 07:26
|
|
|
djc1985 napisał/a: | Nie bardzo rozumiem po co zmieniać kolumne i chłodnice. Ktoś wyjaśni? |
Bo w kolumnie a konkretniej w stopce mocujcej stacyjke masz zabezpieczenie wyciagniecia kluczyka na biegu - jest ono polaczone ze sterowaniem skrzyni
Chłodnica - bo zabudowana jest w niej chlodnica oleju skrzyni biegów
djc1985 napisał/a: | Jeszcze pytanko czy można pozniej dołożyć tempomat? | Można jest nawet na ten temat odpowiedni watek |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 04-10-2016, 10:57
|
|
|
To się nazywa wyczerpująca odpowiedź. A czy ktoś posiada w/w podzespoły na sprzedarz/ zamianę? |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 04-10-2016, 11:38
|
|
|
Jechałeś już EA2 z automatem? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 04-10-2016, 11:41
|
|
|
Nie, a co? Chyba automat jak każdy. Nie potrzebuje rakiety |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 04-10-2016, 11:45
|
|
|
djc1985 napisał/a: | Nie potrzebuje rakiety |
Nie no spoko ale warto się przejechać żeby się nie rozczarować. EA2 jedzie jako tako. Z automatem już słabo, a jak włączysz klimę to
Ale jak ma się toczyć to nie powinno być problemu |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 04-10-2016, 12:05
|
|
|
Jesli dla ciebie ea2 jedzie jako tako to polecam maseratti 3200gt.
Dla mnie jest to auto do pracy. Jak dla mnie jedzie wystarczająco. Napewno lepiej od ea6 a i ten daje rade (mam oba). Może to nie są bolidy ale za to niezawodne wózki. Ea6 mam od 4,5 roku i zawsze mnie dowozi na miejsce. Tego typu dywagacje nie wnoszą nic konstruktywnego do tematu.
Ps. Wciąż czekam na odp. na poprzednie pytanie. |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 04-10-2016, 12:36
|
|
|
Ale o co to spinanie dupy?
Delikatnie zasugerowałem w dobrej wierze, a Ty się zachowujesz jakbym Ci matkę obraził... |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 04-10-2016, 13:50
|
|
|
Sorki ale nikt nie spina dupy. Poprostu komentarze typu "ea2 jedzie słabo" nic nie wnoszą. Wiadomo że ea5 jedzie dużo lepiej, ale mnie ea2 w zupełności wystarczy (nawet zamulony przez automat).
Wracając do tematu, czy ktoś posiada graty do przeszczepu? |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 04-10-2016, 15:38
|
|
|
Spoko
Co do gratów to pisz do użytkownika Hugo.
Na FB na grupie ''szukam, sprzedam Mitsubishi części'' dużo osób handluje gratami do Galantów. Sam brałem tam kilkukrotnie. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 06-10-2016, 08:23
|
|
|
a teraz takie pytanie: czy musze zmieniać półosie czy będą pasować od manuala( ja mam rocznik 99 a dawca 98), kolumnę kier. trza całą wymieniać czy rtylko tą stopkę? co z wkładką do stacyjki, bo nie uśmiecha mi się zmiana kluczy... :/ konsolę centralną też całą czy tylko zaślepkę do lewarka bo w manualu to sie poprostu odpina i z głowy, jak to jest z automatem ???
Ps. Booohal dzięki za namiar na FB |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 06-10-2016, 09:22
|
|
|
djc1985 napisał/a: | Ps. Booohal dzięki za namiar na FB |
Spoko. Wczoraj widziałem, że cały polift na części w automacie właśnie był. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-10-2016, 09:43
|
|
|
djc1985 napisał/a: | czy musze zmieniać półosie czy będą pasować od manuala( ja mam rocznik 99 a dawca 98) | Weź lepiej skrzynię z półosiami. Same półosie są takie same w manualu i automacie, ale jest możliwe, że te z 1998 r. będą miały 25 zębów na kielichu wewnętrznym do skrzyni, a Twoje mogą mieć 27 zębów. W 1998 r. było to zmieniane. djc1985 napisał/a: | co z wkładką do stacyjki, bo nie uśmiecha mi się zmiana kluczy... :/ | Powinno dać radę przełożyć samą wkładkę. djc1985 napisał/a: | konsolę centralną też całą czy tylko zaślepkę do lewarka bo w manualu to sie poprostu odpina i z głowy, jak to jest z automatem ??? | Nic nie musisz zmieniać tylko odkręcasz 4 wkręty od spodu mocujące mieszek zmiany biegów z manuala i mocujesz gumkę z A/T. Każdy panel jest przystosowany pod M/T i A/T. Gumkę do A/T mocujesz na kilka kołków od spodu. Wyjmij i obróć panel i wszystko będzie jasne. |
|
|
|
 |
|