[EAxx] Alternator |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 04-12-2015, 17:17
|
|
|
Witam.dzisiaj zauważyłem (zmierzylem ) napięcie lądowania i wynosi 15.8 V jest na pewno za wysokie, ale pytanie czy to wina definitywnie regulatora napięcia czy cos jeszcze mogę sprawdzić? Zauważone zostalo przy wymianie filtra powietrza który swoją droga wołał o pomstę do nieba.
Dziekuje z góry za pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2015, 20:02
|
|
|
Wina regulatora lub niesprawnego miernika którym robiłeś pomiar. Kiedyś miałem podobną sytuację z tanim miernikiem kiedy jego bateria była prawie wyczerpana, zawyżał wskazanie też około 1V. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-12-2015, 08:27
|
|
|
Awaryjne działają? |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 05-12-2015, 08:48
|
|
|
Zaraz sprawdzę.ale co mają awaryjne do napięcia lądowania?
Tak ,awaryjne działają...
Faktycznie po wymianie baterii napięcie zmierzone i wynosi 14,2v ,ale po wkreceniu na obroty trzyma to napięcie ale jak schodzi zbobrotow napięcie spada do 12,8v i liniowo rośnie do 14,2v .cos nie tak ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-12-2015, 15:32
|
|
|
Ten objaw to już typowe objawy dla tego modelu. |
|
|
|
 |
lucho
Forumowicz filozof
Auto: Galant 2,5v6 '99 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Warszawa\Ulan-Majorat
|
Wysłany: 09-06-2016, 16:35
|
|
|
Odgrzewam trochę temat bo szukam no forum i nie widzę (chyba że przegapiłem ).
Napiszcie mi jakie siedzą łożyska w alternatorze w 2.5 v6? Bo zaczęło mi huczeć
EDIT
Wiem że to mało typowa usterka ale naprawdę nikt nie wie? |
|
|
|
 |
pit696
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 163 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 01-07-2016, 19:44
|
|
|
witam, otoz skonczyl mi sie alternator..dalem do naprawy-wymieniony wirnik i regulator. Po ponownym montazu i zalozeniu klemy zaczelo cos sie dymic wiec szybko go odlaczylem..odlaczylem tez jeden kabel przy alternatorze na dole(przyczyna zwarcia i dymu) . Teraz laduje normalnie ale wciaz swieci sie kontrolka ladowania i oleju. Co zrobic zeby zgasly? Czy moze byc cos nie tak z alternatorem? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-07-2016, 20:17
|
|
|
Zmierz jakie masz ładowanie. Jeśli ok to sprawdź wtyczkę przy alternatorze. Jeśli będzie ok, to regulator uszkodzony. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2016, 21:52
|
|
|
pit696 napisał/a: | wciaz swieci sie kontrolka ladowania i oleju | podłącz dodatkową masę do altka - jak kontrolki znikną to znaczy, że jest za słabo skręcona śruba na dole altka (ona jest jednocześnie masą główną) |
|
|
|
 |
pit696
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 163 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 01-07-2016, 23:09
|
|
|
ok jutro sprawdze i dam znac..dzieki:) |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 06-07-2016, 20:09
|
|
|
Witam, tak niby w temacie A jednak nie do końca, szukam rolek od paska alternatora(ea5a), jakieś namiary, numery oem? Nie bardzo wiem czego szukać a potrzebne mi one na wczoraj.. Za pomoc dziękuję |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
Baniak
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-10-2016, 13:06
|
|
|
Mi padł regulator napięcia, powiedzieli mi, że są tylko chińskie zamienniki które są niepolecane. Czy to prawda, czy może znajdę gdzieś w necie coś godnego uwagi? Ew. zostaje mi kupno używki, która będzie w dobrym stanie. Ktoś ma coś sprawdzonego? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-10-2016, 13:15
|
|
|
Ja od roku śmigam na zamienniku. Jakie są objawy padnięcia tego regulatora? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 12-10-2016, 14:05
|
|
|
Baniak napisał/a: | (...) powiedzieli mi, że są tylko chińskie zamienniki które są niepolecane. Czy to prawda | O trwałości tych regulatorów decyduje obecność aluminiowego radiatora/kaloryfera na module elektroniki - nie wszystkie go mają. |
|
|
|
 |
|