Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Problem z Galantem :(
Autor Wiadomość
bloodgringo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016
Posty: 43
Skąd: Siemianowice
  Wysłany: 20-10-2016, 16:01   [E33A 2.0] Problem z Galantem :(

Cześć!

Dawno mnie tu nie było...
W poniedziałek Galant odmówił posłuszeństwa. Jadąc na zakupy zbliżając się już do sklepu (silnik był już nagrzany)stałam na światłach i nagle zgasł sinik w aucie i zaświeciły się wszystkie kontrolki. Trochę się przestraszyłam, włączyłam awaryjne zgasiłam auto do końca odczekałam chwilkę i spróbowałam odpalić. Udało się! zaparkowałam samochód poszłam na szybkie zakupy. Samochód odpalił i wracając do domu wydarzyło się to samo po raz kolejny niestety Galant nie chciał już odpalić. Kreci rozrusznikiem, świeci się kontrolka "Check engine" i jakiś elektryczny układ prawdopodobnie nie pozwala mu odpalić silnika. Po jakimś czasie gdy zepchałam auto na pobocze silnik znowu odpalił jednak nie chciał utrzymywać obrotów...Udało mi się nim wrócić do domu... Jednak następnego dnia chciałam spróbować czy odpali silnik - bez żadnego stuku :cry:
Czy ktoś z was ma jakiś pomysł... nie wiem co mam zrobić :cry:
Nie wiem czy dobrze opisałam problem jak coś to dopisze więcej:)
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam :!: [/b]
Ostatnio zmieniony przez bloodgringo 23-11-2016, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-10-2016, 17:08   

Czy kontrolka silnika zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka?
Czy kontrolka silnika zapala się w czasie kręcenia ponad 5 s.?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-10-2016, 08:24   

Właściwie tylko 2 możliwości są:
- komputer pada (wymiana kondensatorów ASAP)
- cewka pada (2.0 ma zewnętrzną cewkę na kolektorze ssącym).
 
 
bloodgringo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016
Posty: 43
Skąd: Siemianowice
  Wysłany: 23-11-2016, 11:50   za mało oleju :o

Hej!

Po przeprowadzeniu kilku napraw w Galancie zaczął odpalać bez problemu, a wymiana oleju w skrzyni spowodowała, że biegi zmieniają się idealnie. Mam nadzieje, że tak zostanie :)

Jednak ostatnio wracając z pracy, dosłownie na sekundę zaświeciła się kontrolka oleju. Wróciłam do domu odstawiłam auto na prostym terenie odczekałam na 2 godziny żeby silnik ostygł. Przyznaję się, że olej sprawdzałam ostatnio około maja/czerwca :/
Po sprawdzeniu okazało się że oleju jest tyle co nic :o

Po zakupie auta pod koniec stycznia tego roku był wymieniony olej na świeży, z faktury wynika, że wlano go około 4.5 l ( nie pamiętam dokładnie ile).

Czy to jest normalne, że w około 10 miesięcy silnik spalił tyle oleju? :o Może po prostu ma taka przypadłość?
Po sprawdzeniu oleju jest on dość czysty nie wyglądał na strasznie zużyty.
Zalecany przez serwis Mitsubishi olej do tego auta to ENEOS Premium Hyper 5W40 - takiego oleju dolałam wczoraj 1l, czy znacie ten olej? Jest on rzeczywiście dobry dla Galanta? Podobno to olej specjalny dla Japończyków :)

Proszę o odpowiedź, martwi mnie ta sytuacja:( :cry: [/b]
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2016, 14:52   

Nie znam tego oleju. Do swojego leję Mobil - akurat do E32 zalałem 10W40, ale kiedyś raz przedobrzyłem i zalałem Castrol 10W40 i w podobnym okresie zniknęło mi 2 litry olej - na zakrętach też czasem zamrugała kontrolka ciśnienia co przekonało mnie do sprawdzenia stanu. To było wiele, wiele lat temu, od tamtej pory wlewam do niego tylko Mobil lub Valvoline.
Jednak w E33 masz hydrauliczne popychacze, więc nie zalewałbym gorszego oleju niż 5W40 właśnie.
Na początek - jeśli ubytki dalej będą takie (a stawiam, że będą) to zalecam wymianę uszczelniaczy trzonków zaworów. Można to zrobić bez zdejmowania głowicy mając przyrząd do ściskania sprężyn i kompresor podtrzymujący zawór od spodu przez ciśnienie powietrza przez gniazdo świecy.
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-11-2016, 18:48   

10 miesiecy, a jaki przebieg?
oleju na pewno troche ubywa albo wycieka z głowicy albo tak jak pisze Krzyzak, masz zawory do zrobienia, obstawiam to drugie.
ja leje Liqui moly 10w40 i jest bardzo gesty, po remoncie nie powinno mi nic brać :D
 
 
bloodgringo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016
Posty: 43
Skąd: Siemianowice
  Wysłany: 08-05-2018, 10:57   Problemy :(

Hej;

Długo mnie tutaj nie było. Galant sprawował się dobrze, a najgorszy okres przezimował w garażu pod kocykiem :) ochroniony przed solą i mrozem :mrgreen:
Jednak od pewnego czasu zaczyna się znowu coś dziać.
Po wstępnych oględzinach, wiem, że czeka mnie wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, poci się i traci olej :( Znacie może konkretny model tej uszczelki? Szukałam w internecie; ale nie chciałabym zamówić złej :)
Kolejna rzecz - samochód dziwnie zaczął pracować. Nie ma swojego charakterystycznego dźwięku silnika... przy rozgrzanym silniku słychać z pod maski "cykanie", a im wyższe obroty tym większa częstotliwość "cykania". Trochę mnie to martwi :(
Dziś odstawiam go do rodziców na ogródek i czekam na zamówiony olej, bo już jest go na dnie :/ nie chcę go uszkodzić.
Pomijając to wszystko na wolnych obrotach w samochodzie delikatnie falują obroty, czasem jest tak, że spadają zbyt nisko około 600 - 700 i auto zaczyna wpadać dziwne wibracje(taka padaczka XD)
Jeśli mieliście podobne objawy dajcie znać, nie chce żeby mojej kochanej "♥Galaretce♥" coś się stało!
A i jeszcze jeden temat, macie do polecenia dobrych mechaników na śląsku w okolicy Katowic? Nawet jeśli zdiagnozuję problem, nie sądzę żebym sama dała radę się za to zabrać.

Pozdrawiam :biggrin:
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2018, 19:23   

bloodgringo napisał/a:

A i jeszcze jeden temat, macie do polecenia dobrych mechaników na śląsku w okolicy Katowic? Nawet jeśli zdiagnozuję problem, nie sądzę żebym sama dała radę się za to zabrać.


o mnie zapomniałas? :cry: :roll:

bloodgringo napisał/a:

Po wstępnych oględzinach, wiem, że czeka mnie wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, poci się i traci olej Znacie może konkretny model tej uszczelki? Szukałam w internecie; ale nie chciałabym zamówić złej


bierz z intercarsu (choć pewnie krzyżak poleci i tak swoją :P ) do tego silikon i nic nie bedzie ciekło ;)

bloodgringo napisał/a:
Nie ma swojego charakterystycznego dźwięku silnika... przy rozgrzanym silniku słychać z pod maski "cykanie", a im wyższe obroty tym większa częstotliwość "cykania". Trochę mnie to martwi


wymiana trzonków zaworów

bloodgringo napisał/a:

Pomijając to wszystko na wolnych obrotach w samochodzie delikatnie falują obroty, czasem jest tak, że spadają zbyt nisko około 600 - 700 i auto zaczyna wpadać dziwne wibracje(taka padaczka XD)


moze brac lewe powietrze, moze pekł węzyk podcisnienia, albo.... słaba kompresja :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-05-2018, 10:30   

se7en napisał/a:
wymiana trzonków zaworów
czego wymiana? :)
zmień olej po uszczelnieniu pokrywy
samą uszczelkę z kompletem (w sensie +półksiężyc i + grzybki na śruby) kupisz za ca 20zł, weź reinz, bo elring mi się pocił od nowości
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2018, 10:58   

Jeśli są tam popychacze hydrauliczne proponuję przy okazji wymiany uszczelki je wypłukać.
W moim bolidzie to pomogło, choć u mnie cykały tylko przy niskich temperaturach 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bloodgringo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016
Posty: 43
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 31-10-2023, 20:59   

Cześć nawiązując do innych problemów chciałam zapytać czy może ktoś ma w garażu przekaźnik do pompy paliwa (zintegrowany)? W moim samochodzie zaczęło się coś z nim dziać... po próbie przeczyszczenia dział przez jakiś czas. Teraz nie działa wcale. Samochód nie odpala w cale :(Nie wiem czy to w ogóle jest naprawialne. Szukałam czegoś na wymianę ale jedyne co znalazłam w Internecie to przekaźnik z Colta. Nie mam pojęcia czy będzie działał (choć wygląda bardzo podobnie XD )
Proszę o pomoc w tym temacie. Podrzucam zdjęcia wymontowanego przekaźnika.
Z góry dziękuję za pomoc! :)
https://ibb.co/Ryt5VWG
https://ibb.co/wCCMtqJ
https://ibb.co/19gytbf

[ Dodano: 31-10-2023, 21:07 ]
I chciałam wam jeszcze podziękować za wszystkie podpowiedzi dotyczące naprawy auta, nie do końca odpisuje na Wasze posty. Galant jest w dobrej kondycji, znalazłam dobrego mechanika z zamiłowaniem do starych samochodów :)
Hamulce uratowane, auto po przeglądzie teraz muszę tylko kupić nowe felgi na zimę 14"/15" (190/195 szerokość) może ktoś ma coś na sprzedaż?

Jedynym mankamentem jest to że chyba zbyt dużo pali - 60l paliwa wystarcza na trochę ponad 400km :roll: wiem że wpływ na to mogą mieś aktualne kołą 16"205/55 ale czy tylko to? może coś z sondą lambda? albo regulacją wtrysków?
Po ostatnich naprawach wszystkie "płyny ustrojowe wymienione świece również.. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł bede wdzięczna za pomoc! :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-11-2023, 17:56   

bloodgringo napisał/a:
przekaźnik do pompy paliwa
zobacz jaki masz - czy 8 czy 10 stykowy (mówimy o przekaźniku głównym, zaraz pod komputerem wtrysku?)
taki na 8 styków bym gdzieś znalazł, ale czy to na pewno on jest problemem? - rzadko się to zdarza
mowa o tym:?


spalanie rzeczywiście wysokie, a hamulce się nie grzeją? sondę oczywiście można sprawdzić, mam komputer serwisowy do tego auta, ale to w pomorskim
 
 
bloodgringo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016
Posty: 43
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 03-11-2023, 14:01   

Przekaźnik został wymontowany, przeczyszczony sprawdzony, wchodzi na to że działa poprawnie.
Czy możliwe, że Galant ma immobilaizer? Czy to może być powodem tego, że nie odpala? - nie gaśnie kontrolka CheckEngine po przekręceniu kluczyka. Wcześniej po prawej stronie pod schowkiem pasażera było słychać przekaźnik teraz nie słychać nic, podobnie z pompą paliwa - Cisza.

Ewentualnie czy macie jakieś inne pomysły co może być powodem? Jakieś pomysły?
Z góry dziękuję :-k
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11141
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-11-2023, 15:41   

Miałem tak samo, jak wylał się kondensator w ECU.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2023, 17:58   

bloodgringo napisał/a:
wchodzi na to że działa poprawnie
w serwisówce jest procedura jak go sprawdzić tak BTW

bloodgringo napisał/a:
Galant ma immobilaizer?
fabrycznie na 100% nie ma, nie ten model :)

bloodgringo napisał/a:
nie gaśnie kontrolka CheckEngine po przekręceniu kluczyka
czas sprawdzić błędy - w Trójmieście mogę osobiście a na odległość to pozostaje zrobienie diody i sprawdzenie jak mruga

https://www.youtube.com/w...Yrekq1cA&t=241s
tam gość korzysta z miernika, polecam w to miejsce użyć LED na 12V

masz Galanta '89, tam było ECU na 2 płytkach i z ogromną ilością kondensatorów ale nie kojarzę aby te roczniki były problematyczne, jednak polecam zajrzeć mimo wszystko do komputera do środka

pompa paliwa ma złącze na ścianie grodziowej - podłączasz do plusa i powinna pstrykać, jak jej nie słychać, to pompa umarła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.