  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[E33A 2.0] Problem z Galantem  :( | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 bloodgringo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 89' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 20-10-2016, 15:01   [E33A 2.0] Problem z Galantem  :(
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć!
 
 
Dawno mnie tu nie było...
 
W poniedziałek Galant odmówił posłuszeństwa. Jadąc na zakupy zbliżając się już do sklepu (silnik był już nagrzany)stałam na światłach i nagle zgasł sinik w aucie i zaświeciły się wszystkie kontrolki. Trochę się przestraszyłam, włączyłam awaryjne zgasiłam auto do końca odczekałam chwilkę i spróbowałam odpalić. Udało się! zaparkowałam samochód poszłam na szybkie zakupy. Samochód odpalił i wracając do domu wydarzyło się to samo po raz kolejny niestety Galant nie chciał już odpalić. Kreci rozrusznikiem, świeci się kontrolka "Check engine" i jakiś elektryczny układ prawdopodobnie nie pozwala mu odpalić silnika. Po jakimś czasie gdy zepchałam auto na pobocze silnik znowu odpalił jednak nie chciał utrzymywać obrotów...Udało mi się nim wrócić do domu... Jednak następnego dnia chciałam spróbować czy odpali silnik -  bez żadnego stuku    
 
Czy ktoś z was ma jakiś pomysł... nie wiem co mam zrobić    
 
Nie wiem czy dobrze opisałam problem jak coś to dopisze więcej:)
 
Proszę o pomoc! 
 
Pozdrawiam    [/b] | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bloodgringo 23-11-2016, 11:38, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-10-2016, 16:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy kontrolka silnika zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka?
 
Czy kontrolka silnika zapala się w czasie kręcenia ponad 5 s.? | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2016, 07:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właściwie tylko 2 możliwości są:
 
- komputer pada (wymiana kondensatorów ASAP)
 
- cewka pada (2.0 ma zewnętrzną cewkę na kolektorze ssącym). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bloodgringo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 89' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 23-11-2016, 11:50   za mało oleju :o
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej!
 
 
Po przeprowadzeniu kilku napraw w Galancie zaczął odpalać bez problemu, a wymiana oleju w skrzyni spowodowała, że biegi zmieniają się idealnie. Mam nadzieje, że tak zostanie    
 
 
Jednak ostatnio wracając z pracy, dosłownie na sekundę zaświeciła się kontrolka oleju. Wróciłam do domu odstawiłam auto na prostym terenie odczekałam na 2 godziny żeby silnik ostygł. Przyznaję się, że olej sprawdzałam ostatnio około maja/czerwca :/
 
Po sprawdzeniu okazało się że oleju jest tyle co nic    
 
 
Po zakupie auta pod koniec stycznia tego roku był wymieniony olej na świeży, z faktury wynika, że wlano go około 4.5 l  ( nie pamiętam dokładnie ile).
 
 
Czy to jest normalne, że w około 10 miesięcy silnik spalił tyle oleju?    Może po prostu ma taka przypadłość? 
 
Po sprawdzeniu oleju jest on dość czysty nie wyglądał na strasznie zużyty. 
 
Zalecany przez serwis Mitsubishi olej do tego auta to ENEOS Premium Hyper 5W40 - takiego oleju dolałam wczoraj 1l, czy znacie ten olej? Jest on rzeczywiście dobry dla Galanta? Podobno to olej specjalny dla Japończyków   
 
 
Proszę o odpowiedź, martwi mnie ta sytuacja:(   [/b] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2016, 14:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie znam tego oleju. Do swojego leję Mobil - akurat do E32 zalałem 10W40, ale kiedyś raz przedobrzyłem i zalałem Castrol 10W40 i w podobnym okresie zniknęło mi 2 litry olej - na zakrętach też czasem zamrugała kontrolka ciśnienia co przekonało mnie do sprawdzenia stanu. To było wiele, wiele lat temu, od tamtej pory wlewam do niego tylko Mobil lub Valvoline.
 
Jednak w E33 masz hydrauliczne popychacze, więc nie zalewałbym gorszego oleju niż 5W40 właśnie.
 
Na początek - jeśli ubytki dalej będą takie (a stawiam, że będą) to zalecam wymianę uszczelniaczy trzonków zaworów. Można to zrobić bez zdejmowania głowicy mając przyrząd do ściskania sprężyn i kompresor podtrzymujący zawór od spodu przez ciśnienie powietrza przez gniazdo świecy. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 se7en  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2016, 18:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               10 miesiecy, a jaki przebieg?
 
oleju na pewno troche ubywa albo wycieka z głowicy albo tak jak pisze Krzyzak, masz zawory do zrobienia, obstawiam to drugie.
 
ja leje Liqui moly 10w40 i jest bardzo gesty, po remoncie nie powinno mi nic brać    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bloodgringo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 89' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 08-05-2018, 09:57   Problemy :(
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej; 
 
 
Długo mnie tutaj nie było. Galant sprawował się dobrze, a najgorszy okres przezimował w garażu pod kocykiem    ochroniony przed solą i mrozem     
 
Jednak od pewnego czasu zaczyna się znowu coś dziać. 
 
Po wstępnych oględzinach, wiem, że czeka mnie wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, poci się i traci olej    Znacie może konkretny model tej uszczelki? Szukałam w internecie; ale nie chciałabym zamówić złej   
 
Kolejna rzecz - samochód dziwnie zaczął pracować. Nie ma swojego charakterystycznego dźwięku silnika... przy rozgrzanym silniku słychać z pod maski "cykanie", a im wyższe obroty tym większa częstotliwość "cykania". Trochę mnie to martwi    
 
Dziś odstawiam go do rodziców na ogródek i czekam na zamówiony olej, bo już jest go na dnie :/ nie chcę go uszkodzić.
 
Pomijając to wszystko na wolnych obrotach w samochodzie delikatnie falują obroty, czasem jest tak, że spadają zbyt nisko około 600 - 700 i auto zaczyna wpadać dziwne wibracje(taka padaczka XD) 
 
Jeśli mieliście podobne objawy dajcie znać, nie chce żeby mojej kochanej "♥Galaretce♥" coś się stało!
 
A i jeszcze jeden temat, macie do polecenia dobrych mechaników na śląsku w okolicy Katowic? Nawet jeśli zdiagnozuję problem, nie sądzę żebym sama dała radę się za to zabrać.
 
 
Pozdrawiam     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 se7en  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-05-2018, 18:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  
 
A i jeszcze jeden temat, macie do polecenia dobrych mechaników na śląsku w okolicy Katowic? Nawet jeśli zdiagnozuję problem, nie sądzę żebym sama dała radę się za to zabrać.  | 	  
 
 
o mnie zapomniałas?         
 
 
 	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  
 
Po wstępnych oględzinach, wiem, że czeka mnie wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, poci się i traci olej  Znacie może konkretny model tej uszczelki? Szukałam w internecie; ale nie chciałabym zamówić złej   | 	  
 
 
bierz z intercarsu (choć pewnie krzyżak poleci i tak swoją    ) do tego silikon i nic nie bedzie ciekło   
 
 
 	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  |  Nie ma swojego charakterystycznego dźwięku silnika... przy rozgrzanym silniku słychać z pod maski "cykanie", a im wyższe obroty tym większa częstotliwość "cykania". Trochę mnie to martwi   | 	  
 
 
wymiana trzonków zaworów 
 
 
 	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  
 
Pomijając to wszystko na wolnych obrotach w samochodzie delikatnie falują obroty, czasem jest tak, że spadają zbyt nisko około 600 - 700 i auto zaczyna wpadać dziwne wibracje(taka padaczka XD)  | 	  
 
 
moze brac lewe powietrze, moze pekł węzyk podcisnienia, albo.... słaba kompresja    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-05-2018, 09:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | se7en napisał/a: | 	 		  | wymiana trzonków zaworów  | 	  czego wymiana?   
 
zmień olej po uszczelnieniu pokrywy
 
samą uszczelkę z kompletem (w sensie +półksiężyc i + grzybki na śruby) kupisz za ca 20zł, weź reinz, bo elring mi się pocił od nowości | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-05-2018, 09:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli są tam popychacze hydrauliczne proponuję przy okazji wymiany uszczelki je wypłukać.
 
W moim bolidzie to pomogło, choć u mnie cykały tylko przy niskich temperaturach    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bloodgringo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 89' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2023, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć nawiązując do innych problemów chciałam zapytać czy może ktoś ma w garażu przekaźnik do pompy paliwa (zintegrowany)? W moim samochodzie zaczęło się coś z nim dziać... po próbie przeczyszczenia dział przez jakiś czas. Teraz nie działa wcale. Samochód nie odpala w cale :(Nie wiem czy to w ogóle jest naprawialne. Szukałam czegoś na wymianę ale jedyne co znalazłam w Internecie to przekaźnik z Colta. Nie mam pojęcia czy będzie działał (choć wygląda bardzo podobnie XD ) 
 
Proszę o pomoc w tym temacie. Podrzucam zdjęcia wymontowanego przekaźnika. 
 
Z góry dziękuję za pomoc!    
 
https://ibb.co/Ryt5VWG
 
https://ibb.co/wCCMtqJ
 
https://ibb.co/19gytbf 
 
 
[ Dodano: 31-10-2023, 21:07 ]
 
I chciałam wam jeszcze podziękować za wszystkie podpowiedzi dotyczące  naprawy auta, nie do końca odpisuje na Wasze posty. Galant jest w dobrej kondycji, znalazłam dobrego mechanika z zamiłowaniem do starych samochodów    
 
Hamulce uratowane, auto po przeglądzie teraz muszę tylko kupić nowe felgi na zimę 14"/15" (190/195 szerokość) może ktoś ma coś na sprzedaż?
 
 
Jedynym mankamentem jest to że chyba zbyt dużo pali - 60l paliwa wystarcza na trochę ponad 400km     wiem że wpływ na to mogą mieś aktualne kołą 16"205/55 ale czy tylko to? może coś z sondą lambda? albo regulacją wtrysków? 
 
Po ostatnich naprawach wszystkie "płyny ustrojowe wymienione świece również.. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł bede wdzięczna za pomoc!     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-11-2023, 17:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  | przekaźnik do pompy paliwa | 	  zobacz jaki masz - czy 8 czy 10 stykowy (mówimy o przekaźniku głównym, zaraz pod komputerem wtrysku?)
 
taki na 8 styków bym gdzieś znalazł, ale czy to na pewno on jest problemem? - rzadko się to zdarza
 
mowa o tym:?
 
  
 
 
spalanie rzeczywiście wysokie, a hamulce się nie grzeją? sondę oczywiście można sprawdzić, mam komputer serwisowy do tego auta, ale to w pomorskim | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bloodgringo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 89' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2023, 14:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przekaźnik został wymontowany, przeczyszczony sprawdzony, wchodzi na to że działa poprawnie. 
 
Czy możliwe, że Galant ma immobilaizer? Czy to może być powodem tego, że nie odpala? -  nie gaśnie kontrolka CheckEngine po przekręceniu kluczyka. Wcześniej po prawej stronie pod schowkiem pasażera było słychać przekaźnik teraz nie słychać nic, podobnie z pompą paliwa - Cisza.  
 
 
Ewentualnie czy macie jakieś inne pomysły co może być powodem? Jakieś pomysły?
 
Z góry dziękuję     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2023, 15:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem tak samo, jak wylał się kondensator w ECU. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-11-2023, 17:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  | wchodzi na to że działa poprawnie | 	  w serwisówce jest procedura jak go sprawdzić tak BTW
 
 
 	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  | Galant ma immobilaizer? | 	  fabrycznie na 100% nie ma, nie ten model   
 
 
 	  | bloodgringo napisał/a: | 	 		  | nie gaśnie kontrolka CheckEngine po przekręceniu kluczyka | 	  czas sprawdzić błędy - w Trójmieście mogę osobiście a na odległość to pozostaje zrobienie diody i sprawdzenie jak mruga
 
 
https://www.youtube.com/w...Yrekq1cA&t=241s
 
tam gość korzysta z miernika, polecam w to miejsce użyć LED na 12V
 
 
masz Galanta '89, tam było ECU na 2 płytkach i z ogromną ilością kondensatorów ale nie kojarzę aby te roczniki były problematyczne, jednak polecam zajrzeć mimo wszystko do komputera do środka
 
 
pompa paliwa ma złącze na ścianie grodziowej - podłączasz do plusa i powinna pstrykać, jak jej nie słychać, to pompa umarła | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |