Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony fabryczne Toyo R37 a sezon zimowy
Autor Wiadomość
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 11-10-2016, 18:46   Opony fabryczne Toyo R37 a sezon zimowy

Tak sobie czekam i czekam za moim Outkiem i już prawie zamówiłem zimówki, ale widzę, że na brytyjskich forach wychwalają te R37 jako całkiem sprawnie radzące sobie zimą. Jak Wam się to spisywało, bo w chyba w zeszłym roku też już je dawali?

Mam różne doświadczenia, ale na poprzednim 4x4 jeździłem na Michelin Latitude Cross, też letnie. Jeden sezon zmieniłem na zimowe, bo akurat miałem w gratisie, a potem drugi sezon zimowy jakoś nie miałem czasu i jeździłem na tych Michelinach letnich i spisywały się świetnie, lepiej od tych niby zimówek, które już potem przeleżały w garażu do sprzedaży samochodu (chyba jakieś Nexeny).
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-10-2016, 20:31   

No nie wiem kolego, jak dla mnie jak temperatura spadła to oponki zrobiły sie twarde i mało przewidywalne. Szybciutko zmieniłem na zimówki latałem jak ta lala.
 
 
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 11-10-2016, 20:42   

DATSUN napisał/a:
No nie wiem kolego, jak dla mnie jak temperatura spadła to oponki zrobiły sie twarde i mało przewidywalne. Szybciutko zmieniłem na zimówki latałem jak ta lala.


a co kupiłeś konkretnego?
 
 
Marki 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-10-2016, 09:24   

Panowie
oczywiscie zimowe sa o niebo lepsze, chyba, ze masz wielosezonowe, tez daja rade.
co do Toyo - nez revelacji, ja sie nie zdecydowalem i mam Nokiany, jestem zadowolony, dosyc ciche, w zimie sprawne, ale najwazniejsze sa indeksy. Przy naszych obecnych zimach dopilnujcie, zeby indeks predkosci nie byl Q tylko S co najmniej. Nie wspomne, ze powinny byc dla SUV i indeks obciazenia oczywiscie.

pozdrawiam
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-10-2016, 09:38   

Ja kupiłem Hankooka i*cept evo XL. Indeks prędkości V, nośność 102 czyli dużo więcej niż wymagane.
Wrażenia zawsze będą subiektywne, ale jestem z tych opon bardzo zadowolony. Dobra trakcja na mokrym i śniegu. Ciche i nie widzę różnicy w spalaniu w porównaniu z oponami letnimi. Bdb stosunek ceny do jakości.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2016, 10:16   

W Wielkiej Brytanii to może i te R37 się nadają. Tam temperatury roczne są powyżej 0C, średnio nawet w okolicy 5C w najzimniejszym styczniu, więc spokojnie można śmigać na letnich. Gorzej jak temperatura jest poniżej 0C i leży śnieg - na letnich będzie bardzo słabo.
Uwaga przy zakupie opon - zwracać uwagę na indeks prędkości. Autoryzowane salony dają opony z indeksem maks. 190 km/h, podczas gdy wg producenta/homologacji opony powinny być do 210 km/h.
 
 
bodo44 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 AWD CVT 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2016, 14:16   

witajcie
Mam nowego outlandera 4x4 i nawet nie przyszło mi do głowy żeby jeździć zima na R37.
Moja rada NIE RYZYKUJ !
a opony Michelin Latitude są oponami całorocznymi M+S.
_________________
Pozdrawiam B.G.
 
 
domino159 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 21-10-2016, 17:58   

Witam!
Co proponujecie zakupić (felga+guma+czujnik) do outlandera iii 4x4 cvt ?
Niedługo będę odbierał i chciałem od razu zakupić jakieś zimówki?
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2016, 21:30   

Ja kupowałem zimówki Michelin LA2 na (niby) oryginalnych felgach 16" - wszystko zamknęło mi się poniżej 4000 zł. Ale w sumie nie wiem, czy dziś nie kupiłbym 18" tak jak są letnie...
 
 
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 21-10-2016, 21:36   

Kumpel w ASX zmienia same opony - w sensie nie ma kompletu drugiego na felgach.
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 22-10-2016, 09:42   

tomoman napisał/a:
Kumpel w ASX zmienia same opony - w sensie nie ma kompletu drugiego na felgach.

Ja również zmieniam tylko opony i jest mi z tym dobrze :doubt:
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
  Wysłany: 23-10-2016, 21:07   

... a ja znowu zmieniam całe kółka i też jest mi z tym dobrze :)
_________________
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2016, 09:54   

Ja też całe koła, bo:

1. Robię to sobie sam, bez czekania w kolejkach (ostatnimi laty warsztaty robią łachę i trzeba się w sezonie zapisywać na godzinę)
2. Podobno przy zmianie opony istnieje możliwość uszkodzenia czujnika ciśnienia - pewnie to sporadyczne przypadki, ale ja akurat mam szczęście ;)
3. Przeszedłem na 16" w zimie - wyższy profil (koła mniej podatne na uszkodzenia) oraz tańsze opony. Niestety słabszy wygląd samochodu...
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
  Wysłany: 24-10-2016, 10:43   no właśnie

rajan napisał/a:
Ja też całe koła, bo:

1. Robię to sobie sam, bez czekania w kolejkach (ostatnimi laty warsztaty robią łachę i trzeba się w sezonie zapisywać na godzinę)
2. Podobno przy zmianie opony istnieje możliwość uszkodzenia czujnika ciśnienia - pewnie to sporadyczne przypadki, ale ja akurat mam szczęście ;)
3. Przeszedłem na 16" w zimie - wyższy profil (koła mniej podatne na uszkodzenia) oraz tańsze opony. Niestety słabszy wygląd samochodu...


...i te trzy powody to podstawa-(że tak się przykleję)- naszych decyzji :partyman:
_________________
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-10-2016, 17:20   

Najlepiej jest jednak co wymianę wyważyć kółka 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.