Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje
Autor Wiadomość
KUBAS007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2016, 14:57   Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje

W związku ze to mój pierwszy post na forum chciałbym sie przywitać.
Nawiązując do tematy od niedawna stałem się posiadaczem outlandera 2.0T i niestety mam z nim problem. Auto z dnia na dzień podczas jazdy zaczęło dzownie rpacować i miga kontrolka check engine. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta problem ustal ale po 200 metrach stało się to samo i teraz nic nie pomaga.
Objawy:
-miga kontrolka check engine
-auto jakoś dziwnie i nierówno pracuje troche jak diesel
- brak rekacji na gaz lub kilka razy przy wcisnietym na maksa obroty powoli rosły do 2.5 tys i nic więcej.

Po wizycie u elektronika i diagnostyce stwierdzil ze to przepustnica bo był błąd przepustnicy. Przepustnica zamówiona z allegro niestety wymiana nic nie dala. Drugim podejrzanym potencjometr gazu. Kupiony i niestety tak samo zero poprawy. Sprawdzona również byla ciągłość przewodów potencjometr-ECU , przepustnica-ECU. MEchanik się poddał i mowi że on nie wie co to może być.

Macie jakieś podpowiedzi co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Lub namiary na jakiegoś mechanika znającego się na tym modelu bo niestety o takiego ciężko... ;/
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-10-2016, 15:08   

Pamiętasz kod błędu?
_________________

 
 
KUBAS007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2016, 16:47   

Bląd z tego co kojarzę to p2135, czyli właśnie z przepustnica / czujnikiem związany z tego co sie orientowałem. Ale i to i to bylo zmienianie a efektów brak... ;/
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-10-2016, 18:44   

A ja zadam inne pytanie - sprawdzałeś połozenie potencjometru po zamontowaniu? Bo to tez ważne. No i czy resetowałeś komputer? To już drugi taki przypadek na forum, z pierwszym walczy Jaro. Jeśli sobie z nim poradzimy na pewno to opiszemy.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
KUBAS007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2016, 19:43   

Wcześniej naprawą zajmował się mechanik wiec nie wiem czy to robił. A jak sprawdzić i ewentualnie odpowiednio ustawić położenie tego potencjometru? Reset kompa poprzez zwykle odłączenie aku od zasilania czy jakoś inaczej ?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-10-2016, 19:57   

Dokładnie o taki reset mi chodzi :-) natomiast co do polozenia to teoretycznie po resecie komputer uczy sie położenia przepustnicy od nowa, ale mimo wszystko cała ta elektronika w uproszczeniu pracuje mierząc opór elektryczny na potencjometrze i interpretuje jego wartosci jako położenie pedału przyspieszenia. Jeśli potencjomtr zamontujesz lekko obrócony względem osi obrotu elementu z linką to komp będzie głupiał - np. sygnał będzie tako, że komputer to zinterpretuje jako ujemne wychylenie pedału
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 29-10-2016, 20:03   

Dobrze jest podpiąć się pod kompa i jakimkolwiek programem połączyć się z samochodem i jeśli program ma możliwość sprawdzenia kąta otwarcia przepustnicy to wtedy będzie wiadomo czy jest dobrze założony potencjometr czy może na przykład przekręcony o 90 stopni lub 180. Ja w tej chwili czekam na przepustnicę i najwcześniej w środę będę wiedział co faktycznie się stało. Po wymianie potencjometru zaczął mi delikatnie reagować na gaz gdy jest zimny. Jak się rozgrzeje wtedy już nie reaguje wcale. Nie wiem jak jest u Ciebie ale w moim przypadku jest taka sytuacja że auto nagrzeje się do temperatury 90 stopni i zaczyna zbijać obroty. Z około 2200 obr/min zbija na 1900 obr/min i wraca na 2200 obr/min. Jeszcze jedno co zauważyłem to w moim przypadku jest taka sytuacja że w okolicach przepustnicy coś piszczy, w momencie poruszania pedałem gazu to piszczenie się zmienia (zmienia się tonacja tego pisku) a dodatkowo następuje delikatne puknięcie. Dlatego ja podejrzewam przepustnicę a konkretnie silnik sterujący przepustnicą. Przed założeniem nowego potencjometru nawet tego nie było tylko piszczenie było. Według mnie trochę dziwna sprawa ale mam nadzieję że rozwikłam tą sytuację. Przed nastąpieniem awarii samochód działał bezbłędnie. W momencie rozpoczęcia migania checka zaczęły się problemy tak jak u Ciebie. Jak uporam się to na pewno napiszę.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
KUBAS007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 30-10-2016, 14:09   

Programu i kabla do japońców nie mam niestety. Co do potencjometru to wg mnie nie ma możliwości jego złego zamontowania. On się wychyla tylko o 90* i tylko w takim zakresie pracuje wiec odpada jakieś jego odwrotne zamontowanie. U mnie na 90% problemem jest elektryka. Dowiedziałem się ze przekładany był silnik w tym aucie i myślę że jakieś kable się przerwały/odłączyły. Dzisiaj pobawiłem się w badanie ciągłości przewodów i na 8 kabli 4 maja dojście do ECU a 4 nie nie wiem czy gdzieś indziej idą ale ich nie znalazłem w kostkach przy ECU. Drugim aspektem są przewody idące do przepustnicy. Po zbadaniu napięcia na 3 przewodach jest 5V a na pozostałych 0 niezależnie od położenia pedału. W związku z tym miałbym kilka pytań:

1) Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do Outlandera 2.0T ?
2) Jaki tani dobry kabel do diagnostyki outlandera byście polecali ?
3 ) Ktoś wie jak sterowana jest przepustnica w tym aucie ( napięciowo ?) bo wiem ze potencjometr działa w zakresie 0-5V z tego co się orientowałem.
4) Ewentualnie może ktoś posiadający sprawne auto i multimetr poświeciłby 5 min na wykonanie pomiarów co i gdzie się powinno pojawiać?
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 30-10-2016, 14:19   

KUBAS007 napisał/a:
2) Jaki tani dobry kabel do diagnostyki outlandera byście polecali ?

U mnie ten się sprawdza
http://allegro.pl/interfe...6203877850.html
w różnych autach przy Miśku też wszystko było OK, a program jaki mam to Forscan mam inne ale ten jakiś taki najbardziej przyjazny bo ma podpowiedzi co do błędów
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-10-2016, 14:42   

KUBAS007 napisał/a:
1) Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do Outlandera 2.0T ?

Tutaj masz manuala do pobrania :wink: .
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33519
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 31-10-2016, 23:25   

A ja mam jedno pytanie: czy po wymianie obydwu elementów, zresetowaniu kompa poprzez zdjęcie klemy z aku w dalszym ciągu miga kontrolka silnika i nierówno pracuje?

[ Dodano: 02-11-2016, 17:31 ]
Dodam tylko że temat w dalszym ciągu nie rozwiązany z tą różnicą że u mnie wkręca się na trzy tysiące po naciśnięciu pedału gazu. Po odpuszczeniu wraca na 2200 i faluje.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
KUBAS007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2016, 00:33   

Auto aktualnie jest na starej mojej przepustnicy gdyż po zakupie używanej i braku efektów porpostu ją odesłałem. Aktualnie jest na nowym potencjometrze i starej przepustnicy... niezależnie od kombinacji efekty zawsze takie same. Czyli nierówna praca ( troche jak diesel) i brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Jutro bedzie mial kabelek diagnostyczny to cos może popatrze. Dzisiaj elektronik który przyjechał obejżeć problem jakoś stwierdził że potencjometr i przepustnica są dobre więc wg niego wina w kablach ale konkretów nie ustalił. Ma zasięgnoć szerszej wiedzy i bedzie próbował naprawić. Dzieki koledzy za pomoc z kablem, manualem i w ogole za zainteresowanie tematem.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 03-11-2016, 18:14   

Zainteresowanie problemem jest bo nie jesteś sam w walce o przywrócenie miśkom funkcji życiowych. Powiem szczerze że powoli dochodzę do do prawdopodobnego rozwiązania problemu ale czekam jeszcze na potwierdzenie moich przypuszczeń.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 03-11-2016, 22:00   

Z Jarem walczymy, jak się uda to jutro porównany sygnały w moim, bądź co bądź zdrowym miśku
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 03-11-2016, 22:47   

KUBAS007, zajrzyj tutaj:
http://mmc-manuals.ru/man...0001100-13B.pdf
Ciebie interesować powinna strona 13B-239. Tam masz opisane wszystkie czynności dotyczące zdiagnozowania powstania błędu P2135.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.