 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem systemu EVAP. |
Autor |
Wiadomość |
aqualopetak
Forumowicz
Auto: lancer x sedan z usa 2.0b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 40 Skąd: krotoszyn
|
Wysłany: 29-10-2016, 12:50 Problem systemu EVAP.
|
|
|
witam jak w tytule.... troche przejrzalem forum lecz nie znalazlem problemu podobnego do mojego wiec prosze o pomoc.
mianowicie swieci sie "silnik' zolta kontrolka... po podpieciu kabelka blad EVAP mala nieszczelnosc... reset i zapomnialem o problemie na..... tydzien czasu, po tygodniu znowu kontrolka lecz tym razem EVAP duza nieszczelnosc... mysle cos tu jest nie tak:p... trzeba to zrobic... troche yt i do dziela... zalatwilem wytwornice dymu i zaaplikiwalem do wlewu paliwa....
patrze, przygladam sie nigdzie ani sladu dymu... powrot do yt i tam pokazane ze elektrozawory otwieraja sie po zaplonie... no to zaplon i dymuuuu do wlewu.... i NADAL ani sladu dymu poza autem.... odpalilem go takze na wolnych na duzych obrotach... i nigdzie sladu dymu nie zauwazylem.
wykasowalem blad i spokoj mialem na jakies 2tys km.... po czym znowu to samo KONTROLKA... ehh opadam z sil z tym bo auto wiecej pali i sie nie zbiera za bardzo(chyba to wina trybu awaryjnego) nie wiem czy japonce to posiadaja:pp
czy moze to byc to wina gazu? gdyz wiercili mi w kollektorze ssacym(to wiadome)
mial ktos moze podobny problem?
nie chce wymieniac filtra za kolem bez pewnosci bo 300zl na drodze nie lezy.
z gory dziekuje za odpowiedzi. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 11-09-2017, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2016, 14:33
|
|
|
Dymu nie zauważyłeś bo masz szczelny układ, a powietrze ze zbiornika paliwa idzie do kolektora dolotowego przez EVAP a powietrze do zbiornika idzie przez ten sam EVAP.
EVAP nie ma wpływu na zwiększone zużycie paliwa ani na mulenie sie samochodu. Jest to system zapobiegający wydostaniu się oparów paliwa do atmosfery i zmniejszające podciśnienie wytworzone podczas ubytku paliwa. Ty masz mechaniczny filtr więc szukałbym gdzieś nieszczelności lub zapchania. Może tylko jakaś rurka z filtra na dolocie powietrza do zbiornika spadła lub się rozszczelniła albo zaworek się zawiesił w samym filtrze.
Przyczyną nadmiernego zużycia paliwa i mulenia jest tryb awaryjny wywołany błędami. Konkretnie jaki błąd/błędy ci wyskakują. Bo to, że ci wyskoczył błąd evap nie oznacza że filtr trzeba wymienić błąd jest wynikiem wszystkich okoliczności a system odczytuje to jako błąd nieszczelności.
aqualopetak napisał/a: | czy moze to byc to wina gazu? | skoro zapytałeś sam gaz nie ma wpływu, ale jego nieprawidłowy montaż lub zła obsługa. Cały układ jest obliczony na paliwo (benzynę) i wszelkie ingerencje zwłaszcza spartaczone mogą kończyć sie występowaniem błedów. I jak juz ci wspominałem gaz to jest do kuchenek i zapalniczek i ewentualie samochodów przystosowanych do takiego paliwa. To że się mówi, że silnik dobry jest do gazu nie oznacza wcale, ze jest do niego przystosowany oznacza to, że go tylko toleruje. A to już jest duża różnica.
[ Dodano: 29-10-2016, 15:13 ]
Przypomniało mi sie jeszcze jedno, jakiej dymiarki używałeś? Jak takie dyskotekowej to nie dziw się, że nic nie dymiło, bo ten dym jest na bazie pary. jak innej to i tak dym pozostał w filtrze bo tam jest filtr węglowy i ciśnienie dymu też było za małe, żeby ci pokazało małe nieszczelności. Lepszym rozwiązaniem byłoby podanie dodatkowo ciśnienia do zbiornika paliwa nawet prostą sprężarką. Czy jak odkręcasz kurek paliwa to masz taki charakterystyczny dźwięk zassania paliwa (oczywiście po dłuższej jeździe lub gdy długo samochód stał) jak tak to zbiornik jest OK i trzeba szukać od filtra do kolektora. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
aqualopetak
Forumowicz
Auto: lancer x sedan z usa 2.0b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 40 Skąd: krotoszyn
|
Wysłany: 29-10-2016, 17:10
|
|
|
gaz byl montowany w gnieznie w autoryzowanym serwisie staga(wiec nie sadze by bylo z nim cos nie tak)
dymownicy fakt dyskotekowej lecz zasilana byla glikolem zatem powinno byc cos widac:)) fakt faktem nie wiem jakie to cisnienie moze podac
co do korka wlewu hmm nie zwracalem uwagi czy ssie sprawdze dzisiaj poznym wieczorem
a co do gazu... auto mialo byc w miare ekonomiczne lecz i tutaj sie troche zawiodlem bo zbiornik gazu 42litry starcza na okolo 340-360km... a az tak ciezkiej nogi nie mam:))
blad sprawdxe takze poznym wieczorem
czy jest jakas mozliwosc naprawy zaworka?
wszyetkie pytania zadaje gdyz we wtorek chcialbym zajac sie wlasnie evapem bo zaczyna mnie denerwowac ta kontrolka |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2016, 20:00
|
|
|
Który filtr masz, ten co jest na rysunku na górze, czy ten na rysunku na dole, nr 05607, ja mam np ten na dole rysunku z przodu samochodu.
Jeżeli masz to coś na zdjęciu poniżej i jeżeli zaworek nie jest to coś co wystaje z lewej strony to podejrzewam, że raczej nie naprawisz zaworka. Ewentualnie możesz próbować to jakoś przedmuchać ale nie wiem czy da się to zrobić. Próby w końcu nic nie kosztują.
Jak pisałem zobacz czy nie masz jakiejś nieszczelności na przewodach, jakieś pęknięcia, nawet na tym filtrze. Czasami jest to błahostka ale kwurzająca. Kiedyś np w oplu przez przypadek odłączyliśmy jakiś przewód podciśnieniowy i silnik głupiał. Dopiero jak przez przypadek znaleźliśmy tą usterkę wszystko się skończyło.
Co do gazu to po prostu mam takie zdanie na ten temat ale ktoś może mieć inne zdanie.
Co do montażu w autoryzowanych serwisach, polecanych zakładach to zawsze się może zdarzyć jakieś niedbalstwo. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
aqualopetak
Forumowicz
Auto: lancer x sedan z usa 2.0b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 40 Skąd: krotoszyn
|
Wysłany: 29-10-2016, 20:52
|
|
|
ciezko stwierdzic po 1 rysunku czy to napewno to a numeru nie spisalem, jest za tylnym lewym kolem. ten na 2 zdjeciu wydaje sie za plaski wiec obstawiam ze to ten pierwszy. we wtorek wezme sie za to i zdam relacje:))
czy zaworki, el.zaworki mozna czyscic np b.ekstrakcyjna? czy sa tam jakies uszczelki?
czytalem na jakims eng forum ze evapa mozna usunac... ale jakos nie jestem do tego przekonany;pp
dziekuje za schemat inrady... bede szedl "wezykiem" we wtorek:)) |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2016, 22:30
|
|
|
Jeżeli masz za kołem to ten na rysunku co jest wyżej ten ze zdjęcia czarny pojemnik, ten na rysunku na dole jest chyba w komorze silnika i wygląda tak
tak bym myślał po rysunku.
Jeżeli coś da się rozebrać to pewnie da się wyczyścić. Nie próbował bym czyścić czegoś co się nie da rozebrać. Nie wiem jak filtr węglowy reaguje na benzin ale uszczelek raczej ci nie uszkodzi.
Proponuje wejść do działu download i ściągnąć sobie manuala, popatrzeć i do roboty.
I tak na szybkiego, miłej lektury
Pewnie to ci wyskoczyło
P0455
Evaporative emission control system leak detected (gross leak)
Cytat: | You likely won't notice any drivability problems. |
Cytat: | A code p0455 most likely means one or more of the following has happened: A loose or improperly affixed gas cap A non-conforming gas cap (i.e. not factory/original brand) Other leak or damaged piece in EVAP system
|
Cytat: | With a p0455, the most common repair is to: Remove and reinstall the gas cap, clear the codes, and drive for a day and see if the codes come back. Otherwise, replace the gas cap, and/or Inspect the EVAP system for cuts/holes in tubes/hoses (you may hear a vacuum noise or smell fuel), repair if necessary |
https://www.obd-codes.com/p0455
P0456
Evaporative emission control system leak detected (very small leak)
Cytat: | There will likely be no noticeable symptoms other than the Malfunction Indicator Lamp (MIL). This is because the EVAP system is a closed system and only controls fuel tank vapors, not engine management. |
Cytat: | Usually this P0456 code is caused by an incorrect or faulty gas cap. Filling the fuel tank with the engine running could conceivable cause this code as well or if the cap wasn't properly tightened. Any of the following could also be the cause: A small leak in any of the EVAP hoses or fuel tank hoses A small leak in the purge valve or vent valve The EVAP Canister may be leaking |
Cytat: | First, using a scan tool activate the vent solenoid, sealing the system. Then monitor the fuel tank pressure (FTP) sensor. If the system is sealing properly, the number will stay consistent. If is isn't, the pressure sensor will show that as well. If the system slowly leaks, use a smoke machine and watch for smoke exiting the system at any EVAP component. Any where there is smoke exiting the system, that is the faulty component. Do not pressurize the EVAP system with air pressure. Doing so can damage the purge and vent solenoids in the system. |
https://www.obd-codes.com/p0456 |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
aqualopetak
Forumowicz
Auto: lancer x sedan z usa 2.0b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 40 Skąd: krotoszyn
|
Wysłany: 05-11-2016, 09:05
|
|
|
wybaczcie za nieobecnosc... lecz nie bylo czasu by tytaj wstapic:)
dziekuje za rady, manuala odrazu sciagnalem jak auto kupilem:)) trzeva poznac auto ktorym sie jezdzi:))
wracajac do watku to pokazywal sie blad "gross leak"
dobralem sie do calego ukladu evapa:p a ze staram sie robic wszystko jak najlepiej potrafie wyciagnalem wszystko co bylo zwiazane z tym systemem:pp
wyczyscilem kazdy zaworek wszystko jak sie dalo, wiltr weglowy przedmuchalem raz w jedna raz w droga cisnieniem 4.5 bara;) bo otworzyc sie nie dalo...
elektrozawory ktore byly czyscilem benzyna ekstrakcyjna( w pojemniku lezaly i zalaczalem i wylaczalem je by sie "obruszaly)
zalozylen wszedzie nowe opaski, kazda koncowke weza przesmarowalem wazelina:))
zlozylem skasowalem blad i narazie nic zlego sie nie dzieje:)
i miejmy nadzieje ze tak zostanie;)
teraz czas na inne rzeczy
nast sprawy juz bede opisywal ze zdjeciami "dla potomnych"
jeszcze raz dziekuje |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-11-2016, 13:24
|
|
|
Nie ma za co, po to jest to forum
Miej my nadzieję, że nic sie nie będzie działo. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Arek_75
Forumowicz

Auto: Lancer 2,0 155 KM USA 2007/8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-09-2017, 16:56
|
|
|
Podłączę się do tematu.
Tydzień temu również zapaliła mi się kontrolka "Check engine soon" i po podpięciu do kompa wyszedł błąd "Mała nieszczelność w systemie EVAP".
Błąd został skasowany.
Po paru dniach znowu zapaliła się kontrolka "Check engine soon", więc umówiłem się w tym tygodniu do mechanika na szukanie przyczyny.
W piątek wpadłem na pomysł, żeby zalać Miśka 99 oktanową benzyną z Shella. Może go przeczyści...pomyślałem.
Ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu trasy 200km, dzisiaj rano po kontrolce "Check engine soon" ani śladu.
I teraz pytanie: Co się stało?
Czy układ paliwowy się sam wyczyścił?
Czy to tylko chwilowe i lepiej byłoby pojechać do mechanika? |
_________________ Pozdrawiam
Arek
Lancer 2,0 ES 155 KM USA 2007/8 |
|
|
|
 |
NygusUK
Forumowicz

Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
|
Wysłany: 06-08-2022, 09:37
|
|
|
Arek_75 napisał/a: |
I teraz pytanie: Co się stało?
|
Możliwe, że korek baku minimalnie przepuszczał jeżeli nie powróciło... odkręciłeś i po zatnkowaniu dokręciłeś jak trzeba...
U mnie od dawna już mam dużą nieszczelność w systemie EVAP. Cały wlew paliwa koroduje...
Zastanwiam się nad wyrzuceniem całego systemu EVAP bo korozja postępuje - czy ktoś z kolegów przerabiał temat? |
_________________ Lancer - jego mać!
 |
|
|
|
 |
|
|