Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Nie odpala
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-11-2016, 17:58   

Zacznij od tego czy iskra i paliwo jest, jeżeli iskra jest to czy wizualnie sprawia wrazenie "mocnej" czy "slabej"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-11-2016, 20:46   

sprawdziłbym kostkę od czujnika wału - jest nad rozrządem
 
 
zimnylech 
Forumowicz


Auto: Galant EA5X FSO Atu+ 1.4 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Wola
Wysłany: 08-11-2016, 02:49   

Co do iskry, była, po wymianie kabli i świec oraz cewki sprawiała wrażenie mocniejszej.
Paliwo jeszcze sprawdzę ale po każdej próbie odpalania czuć paliwo, na LPG też nie odpala.

A na czym polega sprawdzenie czujnika wału?? Wizualnie będzie widać??
_________________
Mój Misiek
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-11-2016, 10:25   

wtyczki, pisałem o wtyczce
może jest zalana
kabelek idzie od obudowy rozrządu w górę i masz wtyczkę
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-11-2016, 11:31   

jakiej firmy cewkę kupiłeś ? Ja bym jeszcze oddał moduł do diagnozy, a najlepiej cały aparat.
 
 
zimnylech 
Forumowicz


Auto: Galant EA5X FSO Atu+ 1.4 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Wola
Wysłany: 08-11-2016, 13:48   

Wiec tak po kolei.
Auto przed wymianą czegokolwiek kręciło, iskra była ale nie odpalił,
po wymianie kopułki i palca -kręci, iskra jest, nie pali,
po wymianie świec i kabli -kręci, iskra jest, nie pali,
po wymianie cewki -kręci, iskry nie ma, nie pali.

Mój błąd że po wymianie cewki nie sprawdziłem iskry tylko stwierdziłem że skoro była to pewnie nadal jest i problem leży gdzie indziej.
Wiec mam pytanie, czy mogłem źle złożyć aparat? w sensie położenie palca, wiem że montuje się go w jednej pozycji lecz mogło się przekręcić o 180 stopni na tym motylku i teoretycznie palec był w takiej samej pozycji jak na zdjęciu przed demontażem.


Lecz nie wiem czy dobrze rozumuje bo jak by się obróciło o 180 stopni to ta blaszka z palca patrzała by w drugą stronę?

dmi Kupiłem NTY, wiem szajs, ale na tyle starczyło a przecież nowa teoretycznie powinna działać chociaż minutę.

tak wyglądała stara a tak nowa zamontowana.

_________________
Mój Misiek
 
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-11-2016, 15:11   

Cytat:
dmi Kupiłem NTY, wiem szajs, ale na tyle starczyło a przecież nowa teoretycznie powinna działać chociaż minutę.


Też kupiłem na początku NTY- okazało się strasznym chłamem, tu by szukał przyczyny. Tak czy inaczej załóż odwrotnie palec i oceń.
 
 
zimnylech 
Forumowicz


Auto: Galant EA5X FSO Atu+ 1.4 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Wola
Wysłany: 08-11-2016, 15:33   

Jutro się tym zajmę, bo o 17 do pracy a trochę zabawy jest przy ponownym rozkręcaniu aparatu :|

W Twoim przypadku NTY nie zadziałał czy jego trwałość była kiepska??
_________________
Mój Misiek
 
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-11-2016, 18:58   

Cytat:
W Twoim przypadku NTY nie zadziałał czy jego trwałość była kiepska??


zadziałał na jakieś hmm 400km i znowu to samo, więc kupilem Oyodo/Mobiletron i spokój.
 
 
zimnylech 
Forumowicz


Auto: Galant EA5X FSO Atu+ 1.4 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Wola
Wysłany: 09-11-2016, 16:18   

Więc byłem z modułem u elektryka, pomierzył tranzystor i stwierdził że dobry. Sprawdziliśmy cewkę, daje mocną iskrę (zabrałem starą cewkę i ledwo dyszała).
Wróciłem zamontowałem aparat (bez kopułki) w niewielkiej odległości od bolca cewki dałem drucik i iskry brak.
Posiadacie może schemat tego gniazda co wychodzi z modułu.

Macie jakieś pomysły?


Więc tak, po wymianie wszystkiego, został tylko moduł zapłonowy, jako iż ciężko go dostać to kupiłem używany aparat zapłonowy i auto odpaliło. Po tak długim czasie musiał na nowo się nauczyć obrotów i jest już super. Wymiana uprzednio, kabli i świec ma swoje plusy bo auto pali na dotyk i czuje że jest żwawsze. Więc udało się :D

Dziękuje też wszystkim osoba które pomogły w temacie.
_________________
Mój Misiek
 
 
 
Paweł8501 
Nowy Forumowicz

Auto: Mittsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 10
Skąd: Zagań
Wysłany: 21-11-2016, 18:31   

WItam ponownie aparat wysłałem do regeneracji, okazał sie uszkodzony (moduł+cewka) naprawa kosztowała 500zł ale auto odpaliło. Chodzi ładnie z tym że pojawił się problem z kontrolką ce odczytałem błędy łaczac piny 1 z 4 i kontrolka abs wy-mrugała dwa razy wolno dwa szybko i pozniej kolejny raz dwa wolno i trzy szybko, co to moze być czy dobrze rozumuje że sa to kody 22 i 23? moze byc to winna wadliwej sondy?
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 21-11-2016, 18:44   

Kontrolka ABS wymrugała błędy 23 i 24? To są czujniki prędkości kół czy jakoś tak. U mnie jest to samo, prawdopodobnie spowodowane innym rozmiarem koła niż fabryczne ale nie dam sobie ręki uciac:) nic poważnego się nie dzieje jak to ABS mruga:) smigaj i ciesz się jazdą:)
 
 
Paweł8501 
Nowy Forumowicz

Auto: Mittsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 10
Skąd: Zagań
Wysłany: 21-11-2016, 18:49   

lutekwwl napisał/a:
Kontrolka ABS wymrugała błędy 23 i 24? To są czujniki prędkości kół czy jakoś tak. U mnie jest to samo, prawdopodobnie spowodowane innym rozmiarem koła niż fabryczne ale nie dam sobie ręki uciac:) nic poważnego się nie dzieje jak to ABS mruga:) smigaj i ciesz się jazdą:)



Heh smiga ładnie ale nie o to chodzi samochód muszę poprowadzić do perfekcji, dlatego bebe szukał przyczyny dalej a kontrolka wymrugała 22 i 23 wiec moze u Cb jest co innego bo koła mam oryginalne r15 wiec nie obstawiałbym tego powodu.
 
 
suchyds 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 20
Skąd: Czempiń
Wysłany: 21-11-2016, 19:39   

Witam rozmiar kół nie ma absolutnie znaczenia do błedu ABS,możesz sobie założyć nawet 28 cali od kolarzówki i nie zapali sie bład ABS :P Nie wiem co oznaczają te kody ale ja sprawdziłbym najpierw pierscienie na przegubach czy w ogóle sa ,tym bardziej jak wyciagnołeś to auto turasowi z krzaków.
Druga rzecz to wtyczki od czujników,mogą być zaśniedziałe i też bedzie wyskakiwał bład.
_________________
suchy
8,6/100 cykl mieszany
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2016, 19:46   

Paweł8501 napisał/a:
problem z kontrolką ce odczytałem błędy łaczac piny 1 z 4 i kontrolka abs wy-mrugała dwa razy wolno dwa szybko i pozniej kolejny raz dwa wolno i trzy szybko, co to moze być czy dobrze rozumuje że sa to kody 22 i 23? moze byc to winna wadliwej sondy?
Problem z kontrolką silnika, a odczytujesz błedy ABS :lol: litości :roll:
suchyds napisał/a:
Witam rozmiar kół nie ma absolutnie znaczenia do błedu ABS,możesz sobie założyć nawet 28 cali od kolarzówki i nie zapali sie bład ABS
Pod warunkiem, że na jednej osi będzie taki sam rozmiar
suchyds napisał/a:
Nie wiem co oznaczają te kody ale ja sprawdziłbym najpierw pierscienie na przegubach czy w ogóle sa ,tym bardziej jak wyciagnołeś to auto turasowi z krzaków.
Druga rzecz to wtyczki od czujników,mogą być zaśniedziałe i też bedzie wyskakiwał bład.
Wypadałoby wpierw zapytac, czy swieci sie kontrolka ABS, jezeli sie nie swieci, to po co grzebac, wszystko dziala, bledy powstaly przez chwilowy uslizg kola, albo przy zmianie kól.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.