Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
Autor Wiadomość
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2016, 06:28   [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

Witam
Coś się dzieje niedobrego z moją Cari.
Jadę i nagle wysiadają cylindry 1 i 4. Wyłączam na moment zapłon, włączam ponownie i jest O'K, auto normalnie jedzie. Myślałem, że to cewka na tych cylindrach. Zmieniłem na inną, sprawną na 100% i to samo. Czyli to nie cewka. Sprawdziłem, po prostu nagle "ni z gruchy ni z pietruchy" na cylindrze 1 i 4 nie ma iskry.Zaczęło się ze 2 miesiące temu. Na początku działo się tak raz na ok 300 km, potem częściej. Teraz zdarza się ze 2 razy na dzień, a czasami przez tydzień mam spokój. Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Sprawdziłem kable czy gdzieś któryś "nie dynda" ale nic nie zauważyłem. Mam czarne myśli, że to może być komputer. Wtedy to koniec i moja Cari idzie pod prase.
Jeszcze jedno, mam lpg i dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie.
Szanowni Forumowicze, jest to dla mnie ważna sprawy bo dużo jeżdżę i daleko od domu a w aucie mam zawsze pełno "gratów". Boję się, że jak mi to się stanie "tak na amen" gdzieś w Polsce to "kicha". Szkoda mi tego auta. Jeżdżę "za grosze" (8 - 9 litrów lpg/ na 100 km!). Może ktoś miał już taki problem? Pan mechanik stwierdził, że nie wie co jest i aby to rozwiązać to musi zajrzeć do auta jak się to stanie. Jest to logiczne, tylko jak to zrobić? Przecież nigdy nie wiadomo kiedy się to stanie i gdzie. Jak w tym porzekadle, "myjcie się dziewczyny....."
To tyle, pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na Wasze zdanie na ten temat
r
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-11-2016, 06:45   

Jak sprawdziłeś, że to wina zapłonu, że zanika iskra? Jeśli tak jest, to trzeba dokładnie sprawdzić ciągłość przewodów po między sterownikiem silnika a cewką oraz czy na zasilającym nie zanika napięcie zasilania. Na forum kilka osób pisało o pękających przewodach zasilających cewkę zapłonową niedaleko od wtyczki cewki.
Może też być wina braku sygnału wtryskiwaczy benzynowych i tu może być winny sterownik LPG lub jego wiązki bo przy LPG sterownik jest wpięty w przeciętą wiązkę wtryskiwaczy benzynowych i sygnał do wtryskiwaczy benzynowych idzie przez sterownik LPG.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2016, 06:54   carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

Zrobiłem tak, jak mi wysiadły cylindry 1 i 4 silnik pracował tylko wiadomo na dwa cylindry. Stanąłem i nie gasząc silnika wypiąłem wtyk od cewki na te cylindry i nie było żadnej reakcji. Wpiąłem z powrotem i wypiąłem na cylindrach 2 i 3 które pracowały i silnik natychmiast zgasł. Pospinałem z powrotem, zapaliłem silnik i wszystko było O'K. I spokój do następnej "zabawy".
r
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-11-2016, 06:58   

Więc w sumie nie wiesz czy iskra była czy nie, a sprawdzałeś błędy silnika? Tu masz opisane jak to zrobić za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Sprawdzenie błędów może podpowiedzieć jaka jest przyczyna tego problemu.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2016, 07:13   carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

Nie no wiem. Jadę i nagle wysiadają 2 gary co natychmiast zauważam. Silnik traci moc i pracuje jak to na 2 garach. Wysiadam odłączam cewkę od cylindrów 1 i 4 i nie ma efektu. Czyli te gary nie dostają iskry. A dlaczego wybrałem te cylindry? po prostu "na czuja"
Mogłem wypiąć po drugiej stronie silnika. Teraz wiem, że silnik by natychmiast zgasł.
Czyli moim zdaniem na 100% nagle przestały pracować gary 1 i 4 bo zanikła na nich iskra. A iskra zanikła nie z powodu "padnięcia" cewki, bo jak zmieniłem na cewkę sprawną na 100% to było to samo. Mój wniosek jest taki, z jakichś powodów cewka dla garów 1 i 4 nagle nie dostaje prądu i nie generuje iskry
To tyle
A może to problem z czujnikiem położenia wału lub wałka rozrządu?
Tak czy owak zabiorę się za dokładne przejrzenie kabli o których mówisz i będę kombinował z tym odczytem błędów w/g Twoich wskazówek, za które dzięki
r
r
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-11-2016, 07:48   

A świece w ogóle sprawdzałeś :?:
Najlepiej najpierw sprawdź błędy jak napisał plecho1.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-11-2016, 08:01   

Czujnik połozenia wałka jakby był uszkodzony to z reguły auto całkowicie gasnie, czujnik wału tez niezbyt pasuje, dla pewnosci mozna by te dwie rzeczy sprawdzić/podmienić, ale skoro pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie to cięzko sie dopatrywac problemow w kablach, bo gdyby kable szwankowały to raczej reset w postaci wylaczenia i wlaczenia zapłonu by nie pomógł. Czujniki wału i wałka sprawdź, ale nie posiłkuj sie zamiennikami tylko oryginały
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-11-2016, 08:36   

Odcięcie zasilania wtryskiwaczy benzynowych też może dać taki efekt a przy LPG taka usterka jest całkiem możliwa. Instalacja lpg to sekwencja czy coś starszego?
Tak jak napisali koledzy powyżej, czujnik ten nie może spowodować, że silnik będzie pracował tylko na jednej cewce.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2016, 16:32   carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

Witam
Będę w nocy grzebał w tej mojej rakiecie bo za dnia to kiepsko z czasem
Moje lpg to sekwencja i jak dotychczas z nią nie miałem żadnych sensaci.
r
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-11-2016, 17:27   

Najpierw sprawdź błędy, to 5 min roboty tylko po między dobre piny (1 i 4) wepnij zworkę. Mruganie kontrolki najlepiej nagraj telefonem.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2016, 04:33   carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

Witam
Właśnie dłubię przy tym ale mam problem z pewnym ustaleniem który pin jest który.
Nie widzę numerków przy pinach i nawet nie widzę czy są. U mnie ta wtyczka jest na strasznie krótkich przewodach. Ale nie zrażam się i będę kombinował. Może zrobię zdjęcie tego interfejsu i powiększę to może ustalę który pin jest który.
r
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-11-2016, 06:33   

W google masz wszystko
Wystarczy jeden koniec drucika wcisnąć w pin 1 a drugi koniec w pin 2, złącza nie musisz demontować do tej operacji, dobrze do tego celu nadaje się spinacz biurowy.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-11-2016, 07:41   

plecho1 napisał/a:
Wystarczy jeden koniec drucika wcisnąć w pin 1 a drugi koniec w pin 2

A czasem nie w 1 i 4 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-11-2016, 08:04   

Przepraszam :oops: , oczywiście pomyłka z prędkości.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2016, 09:24   carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

Witam ponownie
Nagrałem ten chack engine ale nic z tego nie rozumiem.
Raz wydaje mi się, że to jest błąd 13, raz że 23 a potem, że 24.
No nie wiem
To link do youtube z video https://youtu.be/UEh-N2Xpk2Y
r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.