Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:54 |
[I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu. |
Autor |
Wiadomość |
Piękny Maryjan
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 36 Skąd: Reszel/Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2016, 14:42 [I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu.
|
|
|
Koleżanki i Koledzy, szybkie pytanie - czy w wahaczu poprzecznym dolnym z tyłu zewnętrzna tuleja jest pływająca czy sztywna? Bo już zgłupiałem... EPC podaje numer MR197915 (replaced:4113A062), no i katalog Febesta pod tymi numerami pokazuje zarówno tuleję sztywną jak i pływającą (MAB-88Z i MAB-88RUB). Czy pozostaje tylko "organoleptyczne" zbadanie, jaka tuleja tam siedzi?
Aha, rocznik Outka to 2003. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-11-2016, 16:58
|
|
|
Moim zdaniem powinna być sztywna, ale ja nie mam OI .
Teoretycznie tak wygląda OE wahacz montowany do 05.2004r.
Ale najlepiej i najpewniej będzie podejrzeć . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Piękny Maryjan
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 36 Skąd: Reszel/Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2016, 22:59
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Ja mam zewnętrzne tuleje pływające a wewnętrzne stałe. Nie wiem jak jest w wersji COMFORT ale w SPORT tak jest. Musiałbyś sprawdzić jaką masz wersję i wtedy byłoby wiadomo co tam powinno siedzieć. Otwórz poniższy link, wpisz vin i wyskoczy Ci jaki masz model i według tego dobierzesz sobie części zamienne.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi |
Mam również wersję SPORT, więc już teraz wszystko jasne . Szukałem części właśnie po tym katalogu, ale przez to, że np. Febest podaje dwie różne tuleje pod tym numerem, wolałem się upewnić . W każdym razie dzięki za pomoc .
A jeszcze przy okazji zapytam - górne poprzeczne wahacze "banany" mają wymienne tuleje? Katalog na japancars.ru pokazuje wahacz jako całość, ale w necie można znaleźć same tuleje i o ile dobrze widziałem, to jedna też jest pływająca a druga sztywna.
Jaro1974, czy ten zestaw http://sklep.mitsustyle.p...48,285062).aspx zawiera wszystko, co potrzeba? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 18-11-2016, 07:46
|
|
|
Piękny Maryjan ja brałem od nich ostatnio cały komplet i jutro będę wymieniał. Zapytaj się czy na pewno mają wszystko na stanie. Ja się pytałem to niby mieli, a na następny dzień sprzedawca mi dzwoni, że nie ma właśnie tych pływających tulejek do dolnego poprzecznego. Wyszło na to że dwie tuleje kupili u konkurencji i przyszło mi w dwóch paczkach, ale za to zamiast samych tulei do bananów dostałem całe wahacze
[ Dodano: 18-11-2016, 07:51 ]
Aha i ja na Twoim miejscu wziąłbym jeszcze śruby do regulacji zbieżności (ja brałem - podobno mogą się ukręcić) |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
Piękny Maryjan
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 36 Skąd: Reszel/Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2016, 10:01
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Nie powiem Ci tego na 100% ale myślę że powinno dać się je wyprasować tylko trzeba dobrą podpórkę pod wahacz dać |
Nie będę robił tego sam, dam się trochę pomęczyć mechanikowi . Jaro1974 napisał/a: | Raczej tak ale proponuję do nich zadzwonić. Bez problemu się z nimi dogadasz. Ja od nich też czasami biorę części i zawsze do nich dzwonię żeby się upewnić |
Tak też zrobiłem, bo opis zestawu na ich stronie był jak dla mnie mało precyzyjny. Ale już wiem, że zestaw ma wyglądać tak:
MAB-087 x 4 (TULEJA DRĄŻKA POPRZECZNEGO TYŁ)
MAB-072 x 2 (TULEJA WAHACZA WZDŁUŻNEGO TYŁ)
0425-CU20L x 2 (wahacz / drążek / kość do regulacji zbieżności)
MAB-088Z x 4 (TULEJA DRĄŻKA POPRZECZNEGO TYŁ / tuleja pływająca)
PABLO998 napisał/a: | Piękny Maryjan ja brałem od nich ostatnio cały komplet i jutro będę wymieniał |
Super . Poproszę w takim razie o jakąś krótką relację po wymianie, czy wszystko pasowało bez problemów itd.
PABLO998 napisał/a: | ale za to zamiast samych tulei do bananów dostałem całe wahacze |
W cenie zestawu? To dobry interes zrobiłeś .
PABLO998 napisał/a: | Aha i ja na Twoim miejscu wziąłbym jeszcze śruby do regulacji zbieżności |
Biorę obowiązkowo. Mam w ogóle zamiar wymienić przy wahaczach wszystkie na nowe, a przynajmniej mieć kilka w zapasie, bo cholera wie, jak będzie szło ich odkręcanie. |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 18-11-2016, 22:42
|
|
|
Piękny Maryjan napisał/a: | Super . Poproszę w takim razie o jakąś krótką relację po wymianie, czy wszystko pasowało bez problemów itd. |
Ok.
Piękny Maryjan napisał/a: | W cenie zestawu? To dobry interes zrobiłeś . |
Tym bardziej, że jeszcze pytałem ile kosztowałby cały banan, a ile same tulejki. Różnica była 70 zł na jednym wahaczu
[ Dodano: 19-11-2016, 18:49 ]
No i niestety są problemy. W wahaczu giętym powinienem mieć tuleję pływającą, a jest stała (jest węższa o jakieś 5-10 mm). Lewa strona poszła w miarę gładko (oprócz śruby mimośrodowej, którą trzeba było ciąć). Natomiast z prawej strony śruby wahacza dolnego poprzecznego są zapieczone w tulejach (mowa tu o śrubie wewnętrznej i od amortyzatora - zewnętrzna puściła) i mimośród oczywiście. Tak więc zrobiłem tylko całą lewą stronę oprócz banana, a z prawą stroną wstrzymałem się do zakupu lub wymiany (na co liczę) tulejki w bananie i jeszcze muszę dobrać śruby do montażu wahaczy. Ale różnica jest wielka koło stoi bardziej w pionie. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-11-2016, 09:32
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Pablo tnij śruby, zamów nowe. |
A wszystkie są jednakowe?
[ Dodano: 20-11-2016, 09:40 ]
Jaro1974 napisał/a: | U Ciebie tak jak i u mnie powinny być na zewnętrznej stronie pływające tuleje. |
Pamiętam ,że to pisałeś, ale gość jak dzwoniłem to mówił, że na początku produkcji były pływające a po lifcie stałe - więc tym się sugerowałem, bo wiem że masz przedlifta. Zmierzyłem i tuleja jest węższa o 5mm. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 20-11-2016, 19:07
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | A wszystkie są jednakowe? |
Do mocowania wahaczy poprzecznych są jednakowe. Nie pamiętam czy do mocowania amortyzatorów są takie same ale te proponowałbym Ci spróbować wyciągnąć, bo jak utniesz je to trzeba będzie kombinować żeby uciętą część wyciągnąć z tulei amora. A to się wiąże z dodatkową robotą. Zlej dobrze tą śrubę jakimś dobrym środkiem penetrującym, odczekaj z dzień i próbuj. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-11-2016, 19:39
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Nie pamiętam czy do mocowania amortyzatorów są takie same ale te proponowałbym Ci spróbować wyciągnąć, bo jak utniesz je to trzeba będzie kombinować żeby uciętą część wyciągnąć z tulei amora. |
Tu zamierzam wyciągnąć cały amor z wahaczem i potraktować konkretnie młotkiem |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Piękny Maryjan
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 36 Skąd: Reszel/Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2016, 00:18
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | No i niestety są problemy |
Kiszka :-/. Ale spodziewam się, że i u mnie też nie pójdzie gładko.
PABLO998 napisał/a: | jeszcze muszę dobrać śruby do montażu wahaczy |
Proszę bardzo: https://www.polparts.com....10-p-17808.html
Dostanie śrub m12x1,25x85 graniczy chyba z cudem. Poza ww. aukcją w internetach nic nie znalazłem, a w sklepach mają albo 80 albo 90 mm długości. Będę ryzykował i spróbuję na tych 90, może te 5 mm różnicy nie będzie problemem, a jak nie to trzeba będzie ciąć . Poza tym nowe nakrętki i podkładki.
Tu są fajnie śruby rozrysowane (na przykładzie Lancera): https://www.drive2.com/l/452960858566295801/
PABLO998 napisał/a: | A wszystkie są jednakowe? |
Tylko mimośrodowe i od wahaczy wzdłużnych są inne, pozostałe powinny być te same. Ale sprawdziłem w katalogu i śruby od mocowania amorka do wahacza poprzecznego różnią się w sumie długością gwintu od śrub mocujących wahacze. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-11-2016, 14:51
|
|
|
Piękny Maryjan napisał/a: | Dostanie śrub m12x1,25x85 graniczy chyba z cudem. Poza ww. aukcją w internetach nic nie znalazłem, a w sklepach mają albo 80 albo 90 mm długości. Będę ryzykował i spróbuję na tych 90, może te 5 mm różnicy nie będzie problemem, a jak nie to trzeba będzie ciąć . Poza tym nowe nakrętki i podkładki. | U mnie mechanik montował metryczne klasy 12 (decyzja przecinania śrub była jego i od ręki takie kupił/miał). Metryczne mają słabszy gwint (mniej ząbków na mm) ale przez 3 lata jazdy po polskich wertepach nie było problemów. Te 5mm długości nie stanowi ryzyka bo nic nie zahacza o te końce śrub, jak masz śruby z gwintem 1.25 to i tak jest bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
|