Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
[I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu.
Autor Wiadomość
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
  Wysłany: 17-11-2016, 14:42   [I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu.

Koleżanki i Koledzy, szybkie pytanie - czy w wahaczu poprzecznym dolnym z tyłu zewnętrzna tuleja jest pływająca czy sztywna? Bo już zgłupiałem... EPC podaje numer MR197915 (replaced:4113A062), no i katalog Febesta pod tymi numerami pokazuje zarówno tuleję sztywną jak i pływającą (MAB-88Z i MAB-88RUB). Czy pozostaje tylko "organoleptyczne" zbadanie, jaka tuleja tam siedzi?
Aha, rocznik Outka to 2003.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-11-2016, 16:58   

Moim zdaniem powinna być sztywna, ale ja nie mam OI :doubt: .
Teoretycznie tak wygląda OE wahacz montowany do 05.2004r.

Ale najlepiej i najpewniej będzie podejrzeć 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-11-2016, 20:35   

Ja mam zewnętrzne tuleje pływające a wewnętrzne stałe. Nie wiem jak jest w wersji COMFORT ale w SPORT tak jest. Musiałbyś sprawdzić jaką masz wersję i wtedy byłoby wiadomo co tam powinno siedzieć. Otwórz poniższy link, wpisz vin i wyskoczy Ci jaki masz model i według tego dobierzesz sobie części zamienne.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 17-11-2016, 22:59   

Jaro1974 napisał/a:
Ja mam zewnętrzne tuleje pływające a wewnętrzne stałe. Nie wiem jak jest w wersji COMFORT ale w SPORT tak jest. Musiałbyś sprawdzić jaką masz wersję i wtedy byłoby wiadomo co tam powinno siedzieć. Otwórz poniższy link, wpisz vin i wyskoczy Ci jaki masz model i według tego dobierzesz sobie części zamienne.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi

Mam również wersję SPORT, więc już teraz wszystko jasne :) . Szukałem części właśnie po tym katalogu, ale przez to, że np. Febest podaje dwie różne tuleje pod tym numerem, wolałem się upewnić :) . W każdym razie dzięki za pomoc :) .
A jeszcze przy okazji zapytam - górne poprzeczne wahacze "banany" mają wymienne tuleje? Katalog na japancars.ru pokazuje wahacz jako całość, ale w necie można znaleźć same tuleje i o ile dobrze widziałem, to jedna też jest pływająca a druga sztywna.
Jaro1974, czy ten zestaw http://sklep.mitsustyle.p...48,285062).aspx zawiera wszystko, co potrzeba?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-11-2016, 23:14   

Nie powiem Ci tego na 100% ale myślę że powinno dać się je wyprasować tylko trzeba dobrą podpórkę pod wahacz dać.
Piękny Maryjan napisał/a:
Jaro1974, czy ten zestaw http://sklep.mitsustyle.p...48,285062).aspx zawiera wszystko, co potrzeba?

Raczej tak ale proponuję do nich zadzwonić. Bez problemu się z nimi dogadasz. Ja od nich też czasami biorę części i zawsze do nich dzwonię żeby się upewnić.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 18-11-2016, 07:46   

Piękny Maryjan ja brałem od nich ostatnio cały komplet i jutro będę wymieniał. Zapytaj się czy na pewno mają wszystko na stanie. Ja się pytałem to niby mieli, a na następny dzień sprzedawca mi dzwoni, że nie ma właśnie tych pływających tulejek do dolnego poprzecznego. Wyszło na to że dwie tuleje kupili u konkurencji i przyszło mi w dwóch paczkach, ale za to zamiast samych tulei do bananów dostałem całe wahacze :)

[ Dodano: 18-11-2016, 07:51 ]
Aha i ja na Twoim miejscu wziąłbym jeszcze śruby do regulacji zbieżności (ja brałem - podobno mogą się ukręcić)
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 18-11-2016, 10:01   

Jaro1974 napisał/a:
Nie powiem Ci tego na 100% ale myślę że powinno dać się je wyprasować tylko trzeba dobrą podpórkę pod wahacz dać

Nie będę robił tego sam, dam się trochę pomęczyć mechanikowi ;) .
Jaro1974 napisał/a:
Raczej tak ale proponuję do nich zadzwonić. Bez problemu się z nimi dogadasz. Ja od nich też czasami biorę części i zawsze do nich dzwonię żeby się upewnić

Tak też zrobiłem, bo opis zestawu na ich stronie był jak dla mnie mało precyzyjny. Ale już wiem, że zestaw ma wyglądać tak:
MAB-087 x 4 (TULEJA DRĄŻKA POPRZECZNEGO TYŁ)
MAB-072 x 2 (TULEJA WAHACZA WZDŁUŻNEGO TYŁ)
0425-CU20L x 2 (wahacz / drążek / kość do regulacji zbieżności)
MAB-088Z x 4 (TULEJA DRĄŻKA POPRZECZNEGO TYŁ / tuleja pływająca)
PABLO998 napisał/a:
Piękny Maryjan ja brałem od nich ostatnio cały komplet i jutro będę wymieniał

Super :) . Poproszę w takim razie o jakąś krótką relację po wymianie, czy wszystko pasowało bez problemów itd.
PABLO998 napisał/a:
ale za to zamiast samych tulei do bananów dostałem całe wahacze

W cenie zestawu? To dobry interes zrobiłeś :mrgreen: .
PABLO998 napisał/a:
Aha i ja na Twoim miejscu wziąłbym jeszcze śruby do regulacji zbieżności

Biorę obowiązkowo. Mam w ogóle zamiar wymienić przy wahaczach wszystkie na nowe, a przynajmniej mieć kilka w zapasie, bo cholera wie, jak będzie szło ich odkręcanie.
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 18-11-2016, 22:42   

Piękny Maryjan napisał/a:
Super . Poproszę w takim razie o jakąś krótką relację po wymianie, czy wszystko pasowało bez problemów itd.

Ok.

Piękny Maryjan napisał/a:
W cenie zestawu? To dobry interes zrobiłeś .

Tym bardziej, że jeszcze pytałem ile kosztowałby cały banan, a ile same tulejki. Różnica była 70 zł na jednym wahaczu :)

[ Dodano: 19-11-2016, 18:49 ]
No i niestety są problemy. W wahaczu giętym powinienem mieć tuleję pływającą, a jest stała (jest węższa o jakieś 5-10 mm). Lewa strona poszła w miarę gładko (oprócz śruby mimośrodowej, którą trzeba było ciąć). Natomiast z prawej strony śruby wahacza dolnego poprzecznego są zapieczone w tulejach (mowa tu o śrubie wewnętrznej i od amortyzatora - zewnętrzna puściła) i mimośród oczywiście. Tak więc zrobiłem tylko całą lewą stronę oprócz banana, a z prawą stroną wstrzymałem się do zakupu lub wymiany (na co liczę) tulejki w bananie i jeszcze muszę dobrać śruby do montażu wahaczy. Ale różnica jest wielka koło stoi bardziej w pionie.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-11-2016, 23:33   

Pablo tnij śruby, zamów nowe. Zazwyczaj wewnętrzne się zapiekają. Wiem to z autopsji. U Ciebie tak jak i u mnie powinny być na zewnętrznej stronie pływające tuleje.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 20-11-2016, 09:32   

Jaro1974 napisał/a:
Pablo tnij śruby, zamów nowe.

A wszystkie są jednakowe?

[ Dodano: 20-11-2016, 09:40 ]
Jaro1974 napisał/a:
U Ciebie tak jak i u mnie powinny być na zewnętrznej stronie pływające tuleje.

Pamiętam ,że to pisałeś, ale gość jak dzwoniłem to mówił, że na początku produkcji były pływające a po lifcie stałe - więc tym się sugerowałem, bo wiem że masz przedlifta. Zmierzyłem i tuleja jest węższa o 5mm.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 20-11-2016, 19:07   

PABLO998 napisał/a:
A wszystkie są jednakowe?

Do mocowania wahaczy poprzecznych są jednakowe. Nie pamiętam czy do mocowania amortyzatorów są takie same ale te proponowałbym Ci spróbować wyciągnąć, bo jak utniesz je to trzeba będzie kombinować żeby uciętą część wyciągnąć z tulei amora. A to się wiąże z dodatkową robotą. Zlej dobrze tą śrubę jakimś dobrym środkiem penetrującym, odczekaj z dzień i próbuj.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 20-11-2016, 19:39   

Jaro1974 napisał/a:
Nie pamiętam czy do mocowania amortyzatorów są takie same ale te proponowałbym Ci spróbować wyciągnąć, bo jak utniesz je to trzeba będzie kombinować żeby uciętą część wyciągnąć z tulei amora.

Tu zamierzam wyciągnąć cały amor z wahaczem i potraktować konkretnie młotkiem :)
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 20-11-2016, 19:45   

Jak byś miał dostęp do klucza udarowego to może by się udało ją ruszyć, a jak by się ruszyła to i by wyszła. Ja ostatnio pożyczyłem taki elektryczny klucz udarowy od kumpla bo bym nie poradził sobie z odkręceniem śruby przegubu. I powiem szczerze że chyba sobie taki zakupię.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 22-11-2016, 00:18   

PABLO998 napisał/a:
No i niestety są problemy

Kiszka :-/. Ale spodziewam się, że i u mnie też nie pójdzie gładko.
PABLO998 napisał/a:
jeszcze muszę dobrać śruby do montażu wahaczy

Proszę bardzo: https://www.polparts.com....10-p-17808.html :mrgreen:
Dostanie śrub m12x1,25x85 graniczy chyba z cudem. Poza ww. aukcją w internetach nic nie znalazłem, a w sklepach mają albo 80 albo 90 mm długości. Będę ryzykował i spróbuję na tych 90, może te 5 mm różnicy nie będzie problemem, a jak nie to trzeba będzie ciąć :wink: . Poza tym nowe nakrętki i podkładki.
Tu są fajnie śruby rozrysowane (na przykładzie Lancera): https://www.drive2.com/l/452960858566295801/
PABLO998 napisał/a:
A wszystkie są jednakowe?

Tylko mimośrodowe i od wahaczy wzdłużnych są inne, pozostałe powinny być te same. Ale sprawdziłem w katalogu i śruby od mocowania amorka do wahacza poprzecznego różnią się w sumie długością gwintu od śrub mocujących wahacze.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-11-2016, 14:51   

Piękny Maryjan napisał/a:
Dostanie śrub m12x1,25x85 graniczy chyba z cudem. Poza ww. aukcją w internetach nic nie znalazłem, a w sklepach mają albo 80 albo 90 mm długości. Będę ryzykował i spróbuję na tych 90, może te 5 mm różnicy nie będzie problemem, a jak nie to trzeba będzie ciąć :wink: . Poza tym nowe nakrętki i podkładki.
U mnie mechanik montował metryczne klasy 12 (decyzja przecinania śrub była jego i od ręki takie kupił/miał). Metryczne mają słabszy gwint (mniej ząbków na mm) ale przez 3 lata jazdy po polskich wertepach nie było problemów. Te 5mm długości nie stanowi ryzyka bo nic nie zahacza o te końce śrub, jak masz śruby z gwintem 1.25 to i tak jest bardzo dobrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.