Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0238 w 4007 2.2 HDI
Autor Wiadomość
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 14-12-2016, 17:12   Błąd P0238 w 4007 2.2 HDI

Dzień dobry bardzo!

Sytuacja drogowa zmusiła mnie dziś do ratowania się "ucieczką do przodu". Pug dostał przez chwilę w palnik i wywaliło check engine. Torque Pro podpowiada że czujnik doładowania turbiny jest nie halo (zbyt wysokie ciśnienie przez 2 sekundy, itd...). Czy ktoś z Szanownych użytkowników ma pomysł gdzie znajdę ów czujnik? Internety mówią, że czasem wystarczy go przeczyścić... A może problem leży gdzieś indziej. Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję za pochylenie się nad moim problemem i gorąco pozdrawiam.
_________________
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20980
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-12-2016, 18:08   

Z manuala mitsubishi.

Tutaj pokazana wtyczka tego sensora.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 14-12-2016, 18:38   

Dziękuję!
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 14-12-2016, 21:24   

Właśnie wczoraj czyściłem ten czujnik. Przy okazji zdjęcia kolektora dla wymiany świec. No ale tak jak na logikę to jego przytkanie objawiało by się błędem zbyt niskiego ciśnienia. Ja bym stawiał na coś w temacie chwilowego problemu z kierownicami w turbo. Może się przywieszają i nie zdążyły zareagować na nagły wzrost obrotów. No ale zacznij od czujnika.
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 14-12-2016, 22:19   

Póki co błąd sam z siebie zniknął. Jeśli możesz, to napisz proszę, czym czyściłeś ten czujnik?
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 16-12-2016, 20:23   

Czujnik jest wsuwany w otwór aluminiowej kształtki dołączanej do kolektora. Niestety znajduje się on tuż przy wlocie z EGR - jest to miejsce gdzie opary z silnika spotykają się z sadzą ze spalin więc tworzy się lepka maź, która pokrywa całą tą okolicę. Usunąłem mechanicznie tą maź z tego otworu. Trochę też było w samym czujniku tzn. tuż przy samym wylocie. Nie było tego jednak aż tyle aby zamknąć dopływ. Podobnie upaćkany jest znajdujący się jeszcze niżej w kolejnym elemencie czujnik temperatury powietrza z turbo ale z nim trzeba uważać bo jest bardzo delikatny i nie da się zrobić tego mechanicznie tylko np. sprayem do czyszczenia przepustnic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.