Błąd P0238 w 4007 2.2 HDI |
Autor |
Wiadomość |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 14-12-2016, 17:12 Błąd P0238 w 4007 2.2 HDI
|
|
|
Dzień dobry bardzo!
Sytuacja drogowa zmusiła mnie dziś do ratowania się "ucieczką do przodu". Pug dostał przez chwilę w palnik i wywaliło check engine. Torque Pro podpowiada że czujnik doładowania turbiny jest nie halo (zbyt wysokie ciśnienie przez 2 sekundy, itd...). Czy ktoś z Szanownych użytkowników ma pomysł gdzie znajdę ów czujnik? Internety mówią, że czasem wystarczy go przeczyścić... A może problem leży gdzieś indziej. Jakieś pomysły?
Z góry dziękuję za pochylenie się nad moim problemem i gorąco pozdrawiam. |
_________________  |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-12-2016, 18:08
|
|
|
Z manuala mitsubishi.
Tutaj pokazana wtyczka tego sensora.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 14-12-2016, 18:38
|
|
|
Dziękuję! |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 14-12-2016, 21:24
|
|
|
Właśnie wczoraj czyściłem ten czujnik. Przy okazji zdjęcia kolektora dla wymiany świec. No ale tak jak na logikę to jego przytkanie objawiało by się błędem zbyt niskiego ciśnienia. Ja bym stawiał na coś w temacie chwilowego problemu z kierownicami w turbo. Może się przywieszają i nie zdążyły zareagować na nagły wzrost obrotów. No ale zacznij od czujnika. |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 14-12-2016, 22:19
|
|
|
Póki co błąd sam z siebie zniknął. Jeśli możesz, to napisz proszę, czym czyściłeś ten czujnik? |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 16-12-2016, 20:23
|
|
|
Czujnik jest wsuwany w otwór aluminiowej kształtki dołączanej do kolektora. Niestety znajduje się on tuż przy wlocie z EGR - jest to miejsce gdzie opary z silnika spotykają się z sadzą ze spalin więc tworzy się lepka maź, która pokrywa całą tą okolicę. Usunąłem mechanicznie tą maź z tego otworu. Trochę też było w samym czujniku tzn. tuż przy samym wylocie. Nie było tego jednak aż tyle aby zamknąć dopływ. Podobnie upaćkany jest znajdujący się jeszcze niżej w kolejnym elemencie czujnik temperatury powietrza z turbo ale z nim trzeba uważać bo jest bardzo delikatny i nie da się zrobić tego mechanicznie tylko np. sprayem do czyszczenia przepustnic. |
|
|
|
 |
|