Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana nagrzewnicy GDI Climatronic:D
Autor Wiadomość
teddybear 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16vGDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 13-01-2013, 01:10   Wymiana nagrzewnicy GDI Climatronic:D

Witam serdecznei forumowiczów. Własnei jestem po wymianie nagrzewnicy w Cari. Chetnie pomoge jesli ktos by miał problem z grzaniem( zawalona nagrzewnica). Moze ktos cos podpowie ewentualnie. Ogólnie wrażenia po wymianie są jednoznaczne, masakra i tyle. Sam mam jeszcze problem z kablami wiec moze ktos pomorze. Mam nadzieje ze temat sie rozwinie.
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 13-01-2013, 11:03   

Szczerze? Nie mam pojęcia o co chodzi w tym poście. Niby nagrzewnica, niby kable, niby problem rozwiązany, a jednak nie... jeszcze to: " Ogólnie wrażenia po wymianie są jednoznaczne, masakra i tyle." Dla mnie to w ogóle nie jest jednoznaczne :D .

O co tak naprawdę chodzi? Co się dzieje?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
teddybear 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16vGDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 13-01-2013, 21:01   

po demontażu deski, wymianei nagrzewnicy i próbie złożenia zostałą mi jedna wtyczka bez gniazda. Kabel z wtyczka wychodzi z wiązki tej co idzie po ramei przez srodek i łączy sie z gniazdem diagnostycznym. nei ma mzielonego pojęcia gdzie ona idzie i do czego. po długości dalej niz konsola środkowa nei wychodzi. wszystko poskłądałem i mnei martwi ze ona jest nie podłączona. Najlepiej SCORATIR jak na priv ci wszystko wytłumacze. sorki za mało precyzyjny opis ale pierwszy raz sie za cos takiego brałem. niby wszystko jest ok ale są małe wahania. pozdrawiam
 
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-12-2016, 09:40   

teddybear: spróbował byśopisać krok po kroku jak to zrobić. Niestety też mnie to czeka- przestało mi całkiem działać ogrzewanie. Próbowałem przepłukać nagrzewnicę wężem- woda bardzo słabo wypływała. Jeżeli nie będzie mrozów, to spróbuję ją na noc zalać octem, to podobno też może pomóc.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2016, 13:57   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-12-2016, 13:24   

Hyzz: no właśnie mam wrażenie, że od jakiegoś czasu czuć płyn po dłuższej jeździe (20-30min).
Co trzeba rozebrać żeby ją wymienić, ewentualnie obejrzeć czy nie cieknie? Czy muszę zdemontować całą środkową konsolę? Nie znalazłem na forum żadnego opisu opisującego wymianę.
W ostatnich dniach wydawało mi się, że szyby bardziej parują przy przekręceniu pokrętła na ciepłe powietrze. Jeżdżę póki co z zimnym nadmuchem...
Pogoda niestety nie sprzyja pracom, ale nie mam wyjścia i będę musiałto na weekend ogarnąć.
Obejrzałem film. Może na szybko pomogła by zamiana węży miejscami (wlot z wylotem)?
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2016, 15:52   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-12-2016, 15:29   

Przepłukałem dziśnagrzewnicę w obie strony ciepłą kranówką. Wypłynęło bardzo dużo syfu. Jednak po założeniu węży jest chyba nawet gorzej, gdyż wcale nie działa ogrzewanie, wcześniej po dłuższej jeździe lekko grzało. Obydwa węże są zimne, nawet po 30min jazdy. Czy może być tak, że siępo moich pracach nagrzewnica zapowietrzyła? Czy trzeba jąjakoś specjalnie odpowietrzać? Zalałem tylko zbiorniczek wyrównawczy na maksa, rozgrzałem silnik do włączenia wiatraków. Odkręcałem śrubę odpowietrzającą na termostacie, ale lał siętylko płyn, powietrza nie zauważyłem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2016, 17:55   

MAsz za mało płynu w ukladzie chlodzenia, uzupelnij chlodnice i zbiorniczek wyrównawczy ponownie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2016, 19:39   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-12-2016, 23:33   

Więc tak: zabrałem się jeszcze raz dzisiaj do płukania. Wypłukałem nagrzewnicę najpierw zgodnie z obiegiem ciepłą wodą z kranu, potem wiadrem ciepłej wody z płynem do czyszczenia chłodnic (wążi lejek ponad maską), potem ponownie wodąz kranu w przeciwną stronę. Po tym zalałem ją płynem chłodniczym, tak aby wyszła cała woda. Potem dolałem do maksimum płynu do chłodnicy, do zbiorniczka wyrównawczego aż pod korek i założyłem węże do nagrzewnicy starając się żeby jak najmniej płynu uciekło, najpierw dolot, potem wylot.
Efekt jest taki, że po 30 min od odpalenia wężyk dolotowy jest ciepły, wylotowy jest zimny. Czyli wróciłem do stanu sprzed pierwszego płukania, widocznie układ się tym razem odpowietrzył. W samochodzie mam ok. +2-3 stopnie na wylocie względem temperatury na dworze, czyli beznadziejnie.
Zastanawia mnie to, że nagrzewnica niby jest drożna, gdyż grawitacyjnie przepływa przez nią płyn lub woda, gdy ją płukałem i zalewałem ponownie płynem. Nie wiem jak dokładnie się zachowuje w pełni sprawna, być może nie stawia żadnych oporów. U mnie płyn przelatywał grawitacyjnie wg. mnie całkiem ok. Myślałem może, że wężyk jest zatkany, ale z obydwu wyciekał płyn, gdy go wziąłem niżej. Może pompa daje zbyt niskie ciśnienie? Ale wtedy chyba były by jeszcze inne objawy?
Chyba trzeba dzieciakom grubsze kurtki szykować :(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-12-2016, 08:08   

kkmaslowski napisał/a:
Może pompa daje zbyt niskie ciśnienie? Ale wtedy chyba były by jeszcze inne objawy?
Właśnie o tym pomyślałem. Jaką temperaturę pokazuje wskaźnik na zegarach? W normie czy się waha?
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20-12-2016, 08:50   

Witam,ja też miałem ten sam problem po wymianie płynu na nowy też słabo grało prawie nic,próbowałem różnych sposobów okazało się najgorsze padło na zamula chłodnicze,oczywiście płukanie bo wymiana masakra,poprzeplukaniu wszystkimi dostępnymi środkami po zalaniu nowego płynu i odpowietrzeniu zaczęło grzać ale według mnie nie no 100 procent tak jak przed wymianą ale na70 ale to było wszystko co można by było zrobić.Pozostala jeszcze jedna opcja,wymiana na nową, ale jej wymiana to tragedia.Pozd.Jeszcze jedno sprawa plukamy w jedną stronę.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-12-2016, 09:06   

Hugo napisał/a:
kkmaslowski napisał/a:
Może pompa daje zbyt niskie ciśnienie? Ale wtedy chyba były by jeszcze inne objawy?
Właśnie o tym pomyślałem. Jaką temperaturę pokazuje wskaźnik na zegarach? W normie czy się waha?


Temperatura jest w porządku, dochodzi do środka i trzyma stabilnie. Jeżeli samochód dłużej stoi, to włącza się wiatrak i ją zbija, ale to chyba normalne. Problem zaczął się przy ostatniej zimie- ogrzewanie działało od tamtej pory coraz gorzej.
Czyli chyba pozostało mi płukanie całości. Trzeba czekać na ocieplenie...

-------------------

Aktualizacja: po ok. tygodniu jazdy zaczęło działać ogrzewanie, co prawda nie tak samo jak kiedyś, ale na jakieś 40-50% mocy. Dla mnie starcza, nie zamarzam :-)
Widocznie układ musiał się jeszcze sam odpowietrzyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.