Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Samodzielna wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 22-12-2016, 10:21   Samodzielna wymiana rozrządu

Witam
Mam colta z silnikiem 1.3 , 12V , 75 km .
Chciałbym samemu wymienić pasek rozrządu i napinacz .
Do tej pory przy silniku wymieniałem paski osprzetu ,regulowałem zawory , wymieniałem świece , olej , demontowałem i spawałem kolektor wydechowy .
Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
sobie poradzę .
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę.
Oczywiście mam zamiar sie za to zabrać po świętach .
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-12-2016, 17:20   

Dasz rade, kwestia odkrecenia kola pasowego, musisz pilnowac zgodnosci markerów na kołach i wszystko bedzie OK, po udanym montazu robisz 2 probne obroty walem i kontrolujesz polozenie markerów.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 23-12-2016, 15:27   

Będę potrzebować klucz udarowy ?
Dostęp chyba po zdjęciu koła przez nadkole czy od góry ?

pozdrawiam
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-12-2016, 20:39   

Od strony koła po zdjeciu nadkola, klucz udarowy przydatna rzecz ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 23-12-2016, 21:30   

Ewentualnie zablokuj jakoś wał korbowy i rozrządu, a obejdzie się bez pneumatyka, polecam za to klucz dynamometryczny, napinacz i koła pasowe dokręca się odpowiednimi momentami. Masz simmeringi? Kup sobie klej do gwintów, zastosuj na śruby od kół pasowych i napinacza. Generalnie stosuję na wszystkie obracające się elementy, zapobiega odkręcaniu :mrgreen: kiedyś w toyocie nie zastosowałem do koła pasowego od pompy olejowej i się śruba popuściła, na szczęście skończyło się na wymianie samego kółka pasowego, obrobiło się, ale rozrząd ocalał :biggrin:
krzysieg napisał/a:
Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
sobie poradzę .
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę.

Pierwszy raz może wydawać się trudny, ale to nie V6 i nie masz się czego bać.
Najpierw ustaw na znaki fabryczne, zawsze możesz dodatkowo dać swoje, ja często tak robię jak skomplikowane. Puszczasz napinacz zwalasz pasek, zakładasz nowy, sprawdzasz znaki i kręcisz dwa razy wałem korbowym, jeśli wraca na znaki jest dobrze, ja dla pewności kręcę tak kilka razy. Czasem jest malutka różnica po założeniu nowego paska w znakach, nie należy się tym przejmować, wynika to z tego że nowy pasek jest sztywniejszy i mniej rozciągnięty od starego.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-12-2016, 21:38   

Tu masz schemat rozrządu http://www.akbi.pl/mp/pdf/colt_cj_13_rozrzad.pdf
Najczęściej blokowałem wał poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca, jeszcze mi się nie zdrzayło żeby śruba nie puściła.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-12-2016, 17:14   

Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 25-12-2016, 21:43   

Krzyzak napisał/a:
Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6.

Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym - odpadnie problem z zablokowaniem , po za tym auto by musiało być na podnośniku abym od dołu wsadził klucz z długą rurką bo jest pewnie mocno dokręcone .
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-12-2016, 08:55   

krzysieg napisał/a:
auto by musiało być na podnośniku
nie musi - wszystko co opisałem robię z podłogi i bez podnośnika czy kanału
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 27-12-2016, 13:40   

krzysieg napisał/a:
Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym

Odkręcić tak, tylko dokręcić polecał bym klucz dynamometryczny jak pisałem wyżej i klej na śrubę. Choć przyznam się że dokręcałem kola pasowe pneumatykiem, ale było to za czasów pracy w warsztacie z 9 lat temu (szef kazał, pracownik musi :wink: )
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-05-2017, 17:31   

Dopiero teraz się za colta wziąłem z braku czasu narzędzi i pogody...
Kupiłem klucz elektryczny udarowy 1/2" 400 Nm 450 W Hamron z jula .
Klucz z odkręceniem koła sobie radzi , śruby dokręcone wcześniej ręcznie długim kluczem .
Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .
Nawet jakbym zablokował koło nie dam rady mocniej odkręcić niż ten klucz bo dostęp jest tylko od nadkola , od góry klucz nie wejdzie .
Także chyba się poddaje :doubt: nie mam warunków do tego .
_________________

 
 
Tomex 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2020
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2020, 15:03   

krzysieg napisał/a:

Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .


Sprzęt z Jula raczej nie sprawdza w takich sytuacjach.. Jeżeli koniecznie musi to być klucz, który da radę z kołem pasowym - to radziłbym wziąć z pokroju Chicago Pneumatic, Ober lub Fuji (więcej info o parametrach i cenach znajdziesz tutaj: Edit. Myślę, że z takim narzędziem powinieneś móc wtedy od góry rozwiązać problem :) .
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 15-01-2023, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.