Samodzielna wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 22-12-2016, 10:21 Samodzielna wymiana rozrządu
|
|
|
Witam
Mam colta z silnikiem 1.3 , 12V , 75 km .
Chciałbym samemu wymienić pasek rozrządu i napinacz .
Do tej pory przy silniku wymieniałem paski osprzetu ,regulowałem zawory , wymieniałem świece , olej , demontowałem i spawałem kolektor wydechowy .
Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
sobie poradzę .
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę.
Oczywiście mam zamiar sie za to zabrać po świętach . |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-12-2016, 17:20
|
|
|
Dasz rade, kwestia odkrecenia kola pasowego, musisz pilnowac zgodnosci markerów na kołach i wszystko bedzie OK, po udanym montazu robisz 2 probne obroty walem i kontrolujesz polozenie markerów. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 23-12-2016, 15:27
|
|
|
Będę potrzebować klucz udarowy ?
Dostęp chyba po zdjęciu koła przez nadkole czy od góry ?
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-12-2016, 20:39
|
|
|
Od strony koła po zdjeciu nadkola, klucz udarowy przydatna rzecz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 23-12-2016, 21:30
|
|
|
Ewentualnie zablokuj jakoś wał korbowy i rozrządu, a obejdzie się bez pneumatyka, polecam za to klucz dynamometryczny, napinacz i koła pasowe dokręca się odpowiednimi momentami. Masz simmeringi? Kup sobie klej do gwintów, zastosuj na śruby od kół pasowych i napinacza. Generalnie stosuję na wszystkie obracające się elementy, zapobiega odkręcaniu kiedyś w toyocie nie zastosowałem do koła pasowego od pompy olejowej i się śruba popuściła, na szczęście skończyło się na wymianie samego kółka pasowego, obrobiło się, ale rozrząd ocalał
krzysieg napisał/a: | Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
sobie poradzę .
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę. |
Pierwszy raz może wydawać się trudny, ale to nie V6 i nie masz się czego bać.
Najpierw ustaw na znaki fabryczne, zawsze możesz dodatkowo dać swoje, ja często tak robię jak skomplikowane. Puszczasz napinacz zwalasz pasek, zakładasz nowy, sprawdzasz znaki i kręcisz dwa razy wałem korbowym, jeśli wraca na znaki jest dobrze, ja dla pewności kręcę tak kilka razy. Czasem jest malutka różnica po założeniu nowego paska w znakach, nie należy się tym przejmować, wynika to z tego że nowy pasek jest sztywniejszy i mniej rozciągnięty od starego. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-12-2016, 17:14
|
|
|
Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 25-12-2016, 21:43
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6. |
Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym - odpadnie problem z zablokowaniem , po za tym auto by musiało być na podnośniku abym od dołu wsadził klucz z długą rurką bo jest pewnie mocno dokręcone . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-12-2016, 08:55
|
|
|
krzysieg napisał/a: | auto by musiało być na podnośniku | nie musi - wszystko co opisałem robię z podłogi i bez podnośnika czy kanału |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 27-12-2016, 13:40
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym |
Odkręcić tak, tylko dokręcić polecał bym klucz dynamometryczny jak pisałem wyżej i klej na śrubę. Choć przyznam się że dokręcałem kola pasowe pneumatykiem, ale było to za czasów pracy w warsztacie z 9 lat temu (szef kazał, pracownik musi ) |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 06-05-2017, 17:31
|
|
|
Dopiero teraz się za colta wziąłem z braku czasu narzędzi i pogody...
Kupiłem klucz elektryczny udarowy 1/2" 400 Nm 450 W Hamron z jula .
Klucz z odkręceniem koła sobie radzi , śruby dokręcone wcześniej ręcznie długim kluczem .
Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .
Nawet jakbym zablokował koło nie dam rady mocniej odkręcić niż ten klucz bo dostęp jest tylko od nadkola , od góry klucz nie wejdzie .
Także chyba się poddaje nie mam warunków do tego . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomex
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2020 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-06-2020, 15:03
|
|
|
krzysieg napisał/a: |
Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .
|
Sprzęt z Jula raczej nie sprawdza w takich sytuacjach.. Jeżeli koniecznie musi to być klucz, który da radę z kołem pasowym - to radziłbym wziąć z pokroju Chicago Pneumatic, Ober lub Fuji (więcej info o parametrach i cenach znajdziesz tutaj: Edit. Myślę, że z takim narzędziem powinieneś móc wtedy od góry rozwiązać problem . |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 15-01-2023, 00:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|