Zachowanie się samochodu po usunięciu DPF |
Autor |
Wiadomość |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 06-01-2017, 15:10 Zachowanie się samochodu po usunięciu DPF
|
|
|
Witam Wszystkich
Posiadam ASX'a 2011r z silnikiem 1.8 DiD 116KM. W dniu wczorajszym samochód został unieruchomiony z powodu DPF'a i w serwisie już nie da się serwisowo go wypalić. Cała historia z tym zapchaniem DPF'a jest długa i nie będę wam zaśmiecał głów tym.
Zasatawiam się nad jego usunięciem bądź regeneracją, bo w serwisie za nowy zaśpiewali mi 7k PLN co trochę przekracza mój budżet.
Pytanie do osób które usuwały już dpf'a w tym samochodzie bądź silniku:
Jak samochód się zachowuje?
Czy samochód znacząco więcej dymi?
Bądź niech wypowiedzą się osoby które już regenerowały wkład do filtra, ile zapłaciły?
Gdzie wykonywali usługę? Jak samochód się sprawuje po takiej operacji.
Mieszkam w Mysłowicach a samochód utknął w Katowicach i jutro muszę gdzieś go odholować. Dlatego też wasze wypowiedzi trochę mnie nakierują.
Z góry dziękuję wszystkim za wypowiedź |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2017, 21:09
|
|
|
DPF usunięty przy przebiegu około 175 tys. km. Po usunięciu przejechane 10 tys. km. Samochód zachowuje się normalnie ale dymienie większe , ale kłębów dymu nie zostawia . |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 06-01-2017, 21:56
|
|
|
Jakies problemy przy przeglądach? |
|
|
|
 |
Mariusz12011974
Nowy Forumowicz
Auto: c4 Aircross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 08-01-2017, 19:57
|
|
|
Przy przeglądzie może nie przejść , wszystko zależy od fachowca
Jak wykonał prace , problem może być za granicą w Niemczech ,Czechach jeżeli cie złapią to masz przegwizdane ,nie wypłacisz się |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 08-01-2017, 22:38
|
|
|
Mariusz12011974,
Jeżeli nie regenerowałeś bądź usuwałeś DPF to proszę zatrzymaj swoje komentarze dla Siebie.
Bardzo dużo naczytałem się takich rzeczy i zdaję sobie z tego sprawę. |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2017, 17:11
|
|
|
waldist napisał/a: | Jakies problemy przy przeglądach? |
Przegląd dopiero w maju, więc zobaczymy. |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 11-01-2017, 22:55
|
|
|
Już po wizycie, samochód w domu,
Streszczając wizytę w zakładzie, po otwarciu puszki okazało się że monolit jest pęknięty i ukruszony, więc regeneracja nie miała sensu. Zaraz by były z nim problemy. Wcześniej autko miało stłuczkę z Panią która na zakręcie nie puścła hamulca w seicento:((
Także teraz jest usunięty a później może go domontujemy jak trafi się w fajnej cenie..
Ale za to skusiłem się na Chipa. Okazało się że moja 116KM wersja HW jest 150KM wersją i przy light programie osiągnęła niezłe wyniki. 171KM / 393Nm
Co do kopcenia to zobaczymy jak będzie trochę cieplej, na razie każdy kopci.
Przy zimnym silniku jest trochę dymu, ale po zagrzaniu jest prawie identycznie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Oli
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Sty 2017 Posty: 3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 19-01-2017, 19:27
|
|
|
Czy ktoś szukał zamienników dpf do ASX . Temat mnie męczy... Bo nie wiem co robić.... stresuje mnie myśl wycięcia dpf, a następnie podróży po zachodzie i północy Europy.... co robić.... ewentualnie czy ktoś dowiadywal się jak wygląda sytuacja gdy drania się usunie, a pojawiają się zamienniki.... można go ponownie zamontować? Co sądzicie o moich wątpliwościach... jakie macie pomysły...? Z góry dziękuję za konstruktyne komentarze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-01-2017, 21:32
|
|
|
Jak się da to warto regenerować. Wczoraj czytałem artykuł, że i u nas mają się brać za tych co wycieli, maja dokładnie badać spaliny podczas przeglądów. |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 22-01-2017, 22:27
|
|
|
U mnie jest to odwracalne. Chciałbym kupić DPF'a w miarę w rozsądnych pieniądzach, lecz jak szukałem to nic nie można znaleźć.
Jeżeli komuś się udało to proszę o info. |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 24-01-2017, 08:42
|
|
|
waldist napisał/a: |
Ale za to skusiłem się na Chipa. Okazało się że moja 116KM wersja HW jest 150KM wersją i przy light programie osiągnęła niezłe wyniki. 171KM / 393Nm
|
Gdzie robiłeś chipa ?
Nie zrozum mnie źle ale 393Nm nie wygląda jak light program, na ogół tunerzy doradzają granice 165KM/360Nm. Teraz to nie ASX a rakieta |
|
|
|
 |
Oli
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Sty 2017 Posty: 3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 25-01-2017, 07:27
|
|
|
Trzymam rękę na pulsie, poszukuję zamiennika i jak coś znajdę podzielę się informacją.
Pozdrawiam wszystkich Mitsubishakow |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 30-01-2017, 15:43
|
|
|
U mnie przejechane około 30.000 km - bez jakichkolwiek problemów. Czy więcej dymi - może trochę, ale jest to mało zauważalne.
waldist napisał/a: | Okazało się że moja 116KM wersja HW jest 150KM wersją i przy light programie osiągnęła niezłe wyniki. 171KM / 393Nm |
Wersje 115 KM od 150 km (4n13) różniły się tylko oprogramowaniem. Tak więc z wersji 115 KM śmiało można uzyskać całkiem przyzwoity przyrost.
Ja dla porównania ze 150 KM uzyskałem 179 KM oraz 372 Nm.
LukasiusPomorze napisał/a: | Nie zrozum mnie źle ale 393Nm nie wygląda jak light program, |
Przy modyfikacji map u mnie wartości były podkręcane jak to określasz w wersji light. Nie żyłowaliśmy jakichkolwiek wartości, cały czas widziałem wszystkie mapy które były kręcone, a jednak moment podniósł się u mnie z OEM`oych 300 na 372.
plecho1 napisał/a: | Wczoraj czytałem artykuł, że i u nas mają się brać za tych co wycieli, maja dokładnie badać spaliny podczas przeglądów |
W dieslu nie zmierzysz wartości spalin. Co najwyższej sprawdzisz zadymienie (ilość sadzy itp.) Przy wyciętym DPF i tak w Polsce bez najmniejszych problemów przejdziesz kontrolę zadymienia (przy sprawnym motorze oczywiście). Także nie obawiałbym się jakichkolwiek kontroli - jednak decyzja należy do każdego z osobna.
Ponadto pamiętajmy że po wycięciu DPF`a w każdej chwili można na nowo go "doinstalować".
waldist napisał/a: | Chciałbym kupić DPF'a w miarę w rozsądnych pieniądzach |
Ciężko jest znaleźć coś w dobrych $. Sprzedażą zajmują się tym firmy, które dobrze znają wartość tych filtrów. Wbrew pozorom nawet uszkodzone filtry można sprzedać po całkiem dobrej cenie. A często są usuwane dobre filtry przez użytkowników, którzy "za wczasy" wolą pozbyć się "ekologi". Gdyby ceny spadły w dół za same filtry również usługi musiałby by polecieć na szyję. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2017, 22:36
|
|
|
Cytat: | Wersje 115 KM od 150 km (4n13) różniły się tylko oprogramowaniem | nie tylko, jak już tu ustalono na forum jeszcze jakieś 2 części się różniły. |
|
|
|
 |
|