Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zachowanie się samochodu po usunięciu DPF
Autor Wiadomość
waldist 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 06-01-2017, 15:10   Zachowanie się samochodu po usunięciu DPF

Witam Wszystkich

Posiadam ASX'a 2011r z silnikiem 1.8 DiD 116KM. W dniu wczorajszym samochód został unieruchomiony z powodu DPF'a i w serwisie już nie da się serwisowo go wypalić. Cała historia z tym zapchaniem DPF'a jest długa i nie będę wam zaśmiecał głów tym.
Zasatawiam się nad jego usunięciem bądź regeneracją, bo w serwisie za nowy zaśpiewali mi 7k PLN co trochę przekracza mój budżet.

Pytanie do osób które usuwały już dpf'a w tym samochodzie bądź silniku:
Jak samochód się zachowuje?
Czy samochód znacząco więcej dymi?

Bądź niech wypowiedzą się osoby które już regenerowały wkład do filtra, ile zapłaciły?
Gdzie wykonywali usługę? Jak samochód się sprawuje po takiej operacji.

Mieszkam w Mysłowicach a samochód utknął w Katowicach i jutro muszę gdzieś go odholować. Dlatego też wasze wypowiedzi trochę mnie nakierują.

Z góry dziękuję wszystkim za wypowiedź
 
 
Krzych1 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2017, 21:09   

DPF usunięty przy przebiegu około 175 tys. km. Po usunięciu przejechane 10 tys. km. Samochód zachowuje się normalnie ale dymienie większe , ale kłębów dymu nie zostawia :-) .
 
 
waldist 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 06-01-2017, 21:56   

Jakies problemy przy przeglądach?
 
 
Mariusz12011974 
Nowy Forumowicz

Auto: c4 Aircross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 08-01-2017, 19:57   

Przy przeglądzie może nie przejść , wszystko zależy od fachowca :D
Jak wykonał prace , problem może być za granicą w Niemczech ,Czechach jeżeli cie złapią to masz przegwizdane ,nie wypłacisz się :D
 
 
waldist 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 08-01-2017, 22:38   

Mariusz12011974,

Jeżeli nie regenerowałeś bądź usuwałeś DPF to proszę zatrzymaj swoje komentarze dla Siebie.
Bardzo dużo naczytałem się takich rzeczy i zdaję sobie z tego sprawę.
 
 
Krzych1 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2017, 17:11   

waldist napisał/a:
Jakies problemy przy przeglądach?


Przegląd dopiero w maju, więc zobaczymy.
 
 
waldist 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 11-01-2017, 22:55   

Już po wizycie, samochód w domu,
Streszczając wizytę w zakładzie, po otwarciu puszki okazało się że monolit jest pęknięty i ukruszony, więc regeneracja nie miała sensu. Zaraz by były z nim problemy. Wcześniej autko miało stłuczkę z Panią która na zakręcie nie puścła hamulca w seicento:((
Także teraz jest usunięty a później może go domontujemy jak trafi się w fajnej cenie..
Ale za to skusiłem się na Chipa. Okazało się że moja 116KM wersja HW jest 150KM wersją i przy light programie osiągnęła niezłe wyniki. 171KM / 393Nm

Co do kopcenia to zobaczymy jak będzie trochę cieplej, na razie każdy kopci.
Przy zimnym silniku jest trochę dymu, ale po zagrzaniu jest prawie identycznie.

Pozdrawiam
 
 
Oli 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 19-01-2017, 19:27   

Czy ktoś szukał zamienników dpf do ASX . Temat mnie męczy... Bo nie wiem co robić.... stresuje mnie myśl wycięcia dpf, a następnie podróży po zachodzie i północy Europy.... co robić.... ewentualnie czy ktoś dowiadywal się jak wygląda sytuacja gdy drania się usunie, a pojawiają się zamienniki.... można go ponownie zamontować? Co sądzicie o moich wątpliwościach... jakie macie pomysły...? Z góry dziękuję za konstruktyne komentarze :lol:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-01-2017, 21:32   

Jak się da to warto regenerować. Wczoraj czytałem artykuł, że i u nas mają się brać za tych co wycieli, maja dokładnie badać spaliny podczas przeglądów.
 
 
waldist 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22-01-2017, 22:27   

U mnie jest to odwracalne. Chciałbym kupić DPF'a w miarę w rozsądnych pieniądzach, lecz jak szukałem to nic nie można znaleźć.
Jeżeli komuś się udało to proszę o info.
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 24-01-2017, 08:42   

waldist napisał/a:

Ale za to skusiłem się na Chipa. Okazało się że moja 116KM wersja HW jest 150KM wersją i przy light programie osiągnęła niezłe wyniki. 171KM / 393Nm


Gdzie robiłeś chipa ?

Nie zrozum mnie źle ale 393Nm nie wygląda jak light program, na ogół tunerzy doradzają granice 165KM/360Nm. Teraz to nie ASX a rakieta :)
 
 
Oli 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 25-01-2017, 07:27   

Trzymam rękę na pulsie, poszukuję zamiennika i jak coś znajdę podzielę się informacją.
Pozdrawiam wszystkich Mitsubishakow :lol:
 
 
waldist 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 16
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 27-01-2017, 22:17   

https://www.facebook.com/...414071311971543
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 30-01-2017, 15:43   

U mnie przejechane około 30.000 km - bez jakichkolwiek problemów. Czy więcej dymi - może trochę, ale jest to mało zauważalne.

waldist napisał/a:
Okazało się że moja 116KM wersja HW jest 150KM wersją i przy light programie osiągnęła niezłe wyniki. 171KM / 393Nm

Wersje 115 KM od 150 km (4n13) różniły się tylko oprogramowaniem. Tak więc z wersji 115 KM śmiało można uzyskać całkiem przyzwoity przyrost.

Ja dla porównania ze 150 KM uzyskałem 179 KM oraz 372 Nm.

LukasiusPomorze napisał/a:
Nie zrozum mnie źle ale 393Nm nie wygląda jak light program,

Przy modyfikacji map u mnie wartości były podkręcane jak to określasz w wersji light. Nie żyłowaliśmy jakichkolwiek wartości, cały czas widziałem wszystkie mapy które były kręcone, a jednak moment podniósł się u mnie z OEM`oych 300 na 372.

plecho1 napisał/a:
Wczoraj czytałem artykuł, że i u nas mają się brać za tych co wycieli, maja dokładnie badać spaliny podczas przeglądów

W dieslu nie zmierzysz wartości spalin. Co najwyższej sprawdzisz zadymienie (ilość sadzy itp.) Przy wyciętym DPF i tak w Polsce bez najmniejszych problemów przejdziesz kontrolę zadymienia (przy sprawnym motorze oczywiście). Także nie obawiałbym się jakichkolwiek kontroli - jednak decyzja należy do każdego z osobna.
Ponadto pamiętajmy że po wycięciu DPF`a w każdej chwili można na nowo go "doinstalować".

waldist napisał/a:
Chciałbym kupić DPF'a w miarę w rozsądnych pieniądzach

Ciężko jest znaleźć coś w dobrych $. Sprzedażą zajmują się tym firmy, które dobrze znają wartość tych filtrów. Wbrew pozorom nawet uszkodzone filtry można sprzedać po całkiem dobrej cenie. A często są usuwane dobre filtry przez użytkowników, którzy "za wczasy" wolą pozbyć się "ekologi". Gdyby ceny spadły w dół za same filtry również usługi musiałby by polecieć na szyję.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2017, 22:36   

Cytat:
Wersje 115 KM od 150 km (4n13) różniły się tylko oprogramowaniem
nie tylko, jak już tu ustalono na forum jeszcze jakieś 2 części się różniły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.