 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CB1 1.3] Nie wchodzi bieg 2,4 i wsteczny. |
Autor |
Wiadomość |
kszydlo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 05-01-2017, 14:43 [CB1 1.3] Nie wchodzi bieg 2,4 i wsteczny.
|
|
|
Witajcie. Mam okazję zakupić w mega okazyjnej cenie Lance z roku 95 ( chyba VI). Problem polega na tym, iż skrzynia biegów jest uszkodzona lub jakaś awaria łatwa do usunięcia. Nie jestem mechanikiem. Mianowicie, biegi 1,3,5 wchodzą omalże bez problemu, natomiast biegi 2,4 i R nie wchodzą w ogóle, ponad to położenie N jest omalże nie wyczuwalne. Zakładam z góry, że olej jest do wymiany, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Proszę Was o rady czy warto się w niego pakować z taką usterką czy szukać może innego Lancera lub Colta, bo nad nim też się zastanawiałem.
Dzięki i pozdrawiam.
EDIT: zapomniałem dodać, że przeglądałem forum, google ,nawet dzwoniłem do ASO gdzie mi powiedzieli żebym przyjechał nim to sprawdzą, w poszukiwaniu tego, lub podobnego problemu. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-01-2017, 15:18
|
|
|
Wykonujesz lewarkiem do przodu i wchodzą zaś do tyłu juz nie sprawdz przy skrzyni uchwyty lub przy samym lewarku moze byc problem ,można recznie przy samej skrzyni wrzucić odpowiedni bieg pociągając za dzwignię przy skrzyni , wątpię żeby skrzynia padła |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
kszydlo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 07-01-2017, 22:54
|
|
|
Na teraz trochę lipa coś robić, nie posiadam krytego kanału, na pewno to sprawdzę. Znalazłem temat z przeszło 10lat temu. pisane tam jest o tulejkach które łączą elementy od lewarka do skrzyni. Może one się u mnie wytarły, tak podejrzewam. Próbowałem szukać ale na allegro czy innych serwisach aukcyjnych czy nawet w sklepach motoryzacyjnych które odwiedziłem nie mają tego. Pytanie brzmi, czy te tulejki są jeszcze gdzie kolwiek dostępne? Jeśli tak proszę o linka lub numer katalogowy takiego zestawu. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2017, 23:08
|
|
|
W CB1 nie bylo tulejek tylko uchwyt linek, symbol OEM MD742416
Na zdjęciu pozycja 23901:
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kszydlo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 07-01-2017, 23:12
|
|
|
Nie miałem okazji jeszcze wczołgać się po niego. Dzięki wielkie.
Sugestie naprawy mile widziane. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2017, 23:17
|
|
|
Do nieczego nie musisz sie wczołgiwac, wszystko dostepne jest po podniesieniu maski i wygrzebaniu odrobiny osprzetu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kszydlo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 15-01-2017, 18:46
|
|
|
Usterka znaleziona. Jest tak jak mówiłeś robertdg. Odkręciłem śrubki mocujące uchwyt do skrzyni/silnika i dalej stoję, nie mogę wyjąć zabezpieczeń od linek żeby je wyjąć. Popsikałem WD-40 i czekam do jutra. Zobaczymy jak to wyjdzie, jednak mam proźbę. Może posiada ktoś zdjęcie tego elementu. Chcę sam to naprawić przy pomocy 4 śrubek po obu stronach. |
|
|
|
 |
HADrianusopelli
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 1.6 16v 113km 92 cb4a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2016 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2017, 21:18
|
|
|
i jak? |
_________________ ------------------------------------
Mitsubishi Lancer V Sedan 1992
1.6 16v 113km (cb4a) (cb/d_a)
------------------------------------ |
|
|
|
 |
kszydlo
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 22-02-2017, 13:04
|
|
|
Prowizorycznie naprawione. Okazało się, że uchwyt linek jest uszkodzony. Część uchwytu trzymający linkę odpowiedzialną za ruch góra dół jest wyrwany od korpusu i pognieciony. Odkręciłem go, wyprostowałem część ile mogłem, przewierciłem wiertłem fi5, poskręcałem i założyłem z powrotem na miejsce. W momencie zakładania linek i zabezpieczeń okazało się, że nie wyprostowałem go do końca bo się nie da po prostu idealnie tego zrobić, więc spiołem linkę na 3 trytki, jedną w okół linki i dwie po prawej i lewej stronie. Na chwile obecną prowizorka trzyma, jednak szukam nowego po szrotach.
P.S. Zapomniałem zrobić update apropo swojego miśka. Nie jest to rocznik 95 generacja VI tylko 96 generacja V ostatni wypust. Za pomyłkę przepraszam. |
|
|
|
 |
|
|