Problem z R/D LOCK-iem |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-12-2009, 16:44
|
|
|
gołąb napisał/a: |
Nie masz racji kolego blokada jest bardzo pomocna-gdy ja zalaczysz to obydwa kola tylnego mosto ciagna Ci na 100% |
na 100% masz rację
gołąb napisał/a: | a bez blokady niekoniecznie |
nawet na pewno jabol66 napisał/a: | ale najczęściej pomaga Ci się to szybciej zakopać | zależy od techniki jazdy->>
może opiszę zjawisko jazdy po grząskim piachu->> bez włączonego tylnego natychmiast się zakopał a po włączeniu szybko się z opresji wydostał. No i niestety Panowie robimy OT bo to nie w temacie. ale już tak bywa jak dyskusja się rozkręca. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 27-12-2009, 17:23
|
|
|
jawaldek napisał/a: | gołąb napisał/a: |
Nie masz racji kolego blokada jest bardzo pomocna-gdy ja zalaczysz to obydwa kola tylnego mosto ciagna Ci na 100% |
na 100% masz rację
gołąb napisał/a: | a bez blokady niekoniecznie |
nawet na pewno jabol66 napisał/a: | ale najczęściej pomaga Ci się to szybciej zakopać | zależy od techniki jazdy->>
może opiszę zjawisko jazdy po grząskim piachu->> bez włączonego tylnego natychmiast się zakopał a po włączeniu szybko się z opresji wydostał. No i niestety Panowie robimy OT bo to nie w temacie. ale już tak bywa jak dyskusja się rozkręca. |
To ja wtrącę zawsze w takim wypadku można wspomóc się hamulcem ręcznym lub hamulcem głównym wtedy te "leniwe"koło jest przyhamowane i napęd idzie na te które ma możliwość czepienia się podłoża... i jedziemy dalej... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-12-2009, 22:10
|
|
|
1405 napisał/a: | można wspomóc się hamulcem ręcznym lub hamulcem głównym wtedy te "leniwe"koło jest przyhamowane i napęd idzie na te które ma możliwość czepienia się podłoża... i jedziemy dalej... |
A......to hamulce nie biorą równo??? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2009, 22:13
|
|
|
jawaldek napisał/a: | 1405 napisał/a: | można wspomóc się hamulcem ręcznym lub hamulcem głównym wtedy te "leniwe"koło jest przyhamowane i napęd idzie na te które ma możliwość czepienia się podłoża... i jedziemy dalej... |
A......to hamulce nie biorą równo??? |
Ale to mimo wszystko może troszkę pomóc. Przy rozsądnym użyciu... |
|
|
|
 |
Stach [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2009, 22:28
|
|
|
1405 napisał/a: |
To ja wtrącę zawsze w takim wypadku można wspomóc się hamulcem ręcznym lub hamulcem głównym wtedy te "leniwe"koło jest przyhamowane i napęd idzie na te które ma możliwość czepienia się podłoża... i jedziemy dalej...
|
...nie próbowałem, nie powiem
Sądzę, że kolega za bardzo wziął sobie do serca opis działania systemów wspomagania trakcji we współczesnych pojarkach. Bo tam tak to działa: luźne koło jest przyblokowywane, ale tylko TO LUŹNE. |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 04-01-2010, 20:55
|
|
|
fakt na piachu masz rację ale to faktycznie zeszliśmy z tematu i to zbytnio .... |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 27-01-2010, 19:50
|
|
|
jabol66 dzięki. oczywiście pomogłeś ale myślę że mylisz się z tą blokadą na pewno się przyda;p |
_________________
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 30-01-2010, 09:42
|
|
|
nie no fakt jest faktem bez wątpięnia przydaje się (ale umiejetnie używana ) |
|
|
|
 |
Kamila_Urszula
Forumowicz
Auto: Pajero ll 2,8 TD 3d
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 22 Paź 2016 Posty: 32 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 15-01-2017, 20:18
|
|
|
Panowie gdzie szukać kompresora od blokady i którędy biegnie wężyk do tylnego mostu.
W którym miejscu powinien być zespolony z mostem?
Może jakieś poglądowe foto? |
|
|
|
 |
radziwił2001
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-01-2017, 21:46
|
|
|
Żeby włączyć blokadę to masz taki przełącznik dift lock i musisz go włączyć. Jeżli dalej blokada nie działa to najprawdopodobniej jest uszkodzony węży który idzie od sprężarki do mostu. Sprężarka pompowała powietrze, które uciekało dziurawym wężykiem. Miałem ten sam problem. Wymieniłem wężyk i działa. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 15-01-2017, 22:51
|
|
|
Kamila_Urszula napisał/a: | Panowie gdzie szukać kompresora od blokady i którędy biegnie wężyk do tylnego mostu.
W którym miejscu powinien być zespolony z mostem?
Może jakieś poglądowe foto? |
Sprężarka jest zamontowana w prawym schowku pod tylną, a w longu środkową kanapą. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Kamila_Urszula
Forumowicz
Auto: Pajero ll 2,8 TD 3d
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 22 Paź 2016 Posty: 32 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 16-01-2017, 05:25
|
|
|
radziwił2001 napisał/a: | Żeby włączyć blokadę to masz taki przełącznik dift lock i musisz go włączyć. Jeżli dalej blokada nie działa to najprawdopodobniej jest uszkodzony węży który idzie od sprężarki do mostu. Sprężarka pompowała powietrze, które uciekało dziurawym wężykiem. Miałem ten sam problem. Wymieniłem wężyk i działa. |
Wcześniej sprężarka działała po naciśnięciu włącznika aż no wyłączenia w/w przyciskiem.
Nic nie załączała.
Teraz przestała- widocznie bezpiecznik padł lub sama sprężarka.
Ma ktoś fotkę w którym miejscu wchodzi wężyk do mostu? |
|
|
|
 |
radziwił2001
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-01-2017, 08:54
|
|
|
Jeśli sprężarka nie startuje to trzeba szukać problemu w zasilaniu, sterowaniu lub samej sprężarce. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Kamila_Urszula
Forumowicz
Auto: Pajero ll 2,8 TD 3d
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 22 Paź 2016 Posty: 32 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 16-01-2017, 17:30
|
|
|
radziwił2001 napisał/a: | http://www.autoparto.pl/gfx/terminalczesci/_thumbs/pl/autopartoczesciuzytkownika/czesci/3/b/a/3ba889650589407203d06949bdf6983d/3077141641,iXaYq32dUZTewkiEYg.jpg
To ten wężyk co tak zwisa. |
Brak wężyka chyba zlokalizowany.
Żeby dostać się do kompresora to trzeba cały lewy bok auta rozebrać?
Plastyki za siedzeniem kierowcy?
Jest jakiś bezpiecznik tej sprężarki aby sprawdzić czy jest wysyłany prąd do niej?
[ Dodano: 18-01-2017, 18:14 ]
Mirek1275 napisał/a: |
Sprężarka jest zamontowana w prawym schowku pod tylną, a w longu środkową kanapą. |
U mnie słychać sprężarkę w zaznaczonym miejscu, dostęp max. lipny.
 |
|
|
|
 |
|