Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tyku
10-08-2015, 16:26
Klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie - problemy z nawiewem.
Autor Wiadomość
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-12-2016, 11:45   [CY3A 1.8] Nawiew - nieprawidłowa praca w trybie "auto&

Witam,
Do tej pory system nawiewu działał jak powinien, tzn: przy pokrętłach ustawionych na auto i ustawionej jakiejś tam temperaturze (powiedzmy 25st) nawiew zaczynał dmuchać powietrzem dopiero wtedy, kiedy silnik był na tyle rozgrzany, żeby móc podać odpowiednio ciepłe powietrze (aby uzyskać te 25st). Ostatnio coś się zmieniło, bo jak tylko odpalam silnik, a system jest ustawiony na "auto" dmuchawy po kilku sekundach zaczynają wiać lodowatym powietrzem (system nie czeka, aż powietrze będzie odpowiednio ciepłe). Zauważyłem też, że chyba ogólnie wolniej ten cały układ się nagrzewa (chociaż może mi się tylko wydawać).

Stało się to mniej więcej po wizycie w warsztacie odnośnie instalacji gazowej - czyszczenie parownika, zmiana parametrów w sterowniku od gazu. Byłem u Panów z powrotem, ale oni zapewniają, że nie dotykali się do tego układu.
Czego to może być przyczyna ? Słyszałem, że mógł jakiś sterownik się zresetować (pan w ASO wstępnie powiedział, że jest to niewykluczone). Z 2 tygodnie po zaistnieniu tej usterki zaczął mi się pojawiać komunikat, że wymagana rutynowa kontrola w serwisie (może to mieć jakiś związek ze sprawą?). Jednak zanim oddam auto do ASO, żeby zapłacić 250zl za samą ekspertyzę, chciałbym się najpierw poradzić prawdziwych ekspertów tutaj :)
Dzięki z góry!
 
 
qbak
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2016, 23:46   

A czy czasem gazownik nie rozłączył Ci akumulatora i przez to zresetował automatyczną funkcję nawiewu? Jeżeli tak to pierwsze pokrętło od lewej wciśnij i przytrzymaj do 10s. Piknie i dalej już powinno być ok, jeżeli w tym był problem. Warto spróbować :)
Ostatnio zmieniony przez 30-12-2016, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-12-2016, 19:22   

No niestety nie pomogło. A mógłbyś powiedzieć co daje takie długie wciśnięcie tej gałki oprócz piknięcia? :)
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 31-12-2016, 10:20   

cypo, automatycznie się przestawia obieg zamknięty na otwarty i w drugą stronę.
_________________
 
 
Mariusz12011974 
Nowy Forumowicz

Auto: c4 Aircross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 05-01-2017, 17:15   

Witam wszystkich a ja mam takie pytanie mnie odłączono akumulator i nie działa mi ogrzewanie
Miał ktoś cos podobnego i ogarnął problem
 
 
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-01-2017, 20:06   

Ja do mojego problemu dorzucę jeszcze jedną informację, a właściwie dwie:
- jak silnik się rozgrzeje wystarczająco aby podawać ciepłe powietrze i na obrotach jałowych ustawię mocne dmuchanie powietrzem - to w kilka sekund powietrze się ochładza i z powrotem zaczyna lecieć zimne (trzeba wtedy wrzucić silnik na obroty, żeby odzyskał trochę ciepła)
- zauważyłem, że nawiew działa głośniej

Jakakolwiek wskazówka tutaj będzie pomocna, bo ja kompletnie nie mam pomysłu na to.
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 297
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-01-2017, 01:22   

cypo napisał/a:
...na obrotach jałowych ustawię mocne dmuchanie powietrzem - to w kilka sekund powietrze się ochładza i z powrotem zaczyna lecieć zimne (trzeba wtedy wrzucić silnik na obroty, żeby odzyskał trochę ciepła)

Może termostat się nie domyka?
cypo napisał/a:
...nawiew działa głośniej

Jeżeli obroty dmuchawy masz ustawione w pozycji AUTO, a układ nie nadąża z ogrzewaniem (bo np. ciepło ucieka przez niedomknięty termostat albo silnik niedostatecznie nagrzany), to podnosi obroty dmuchawy aby zwiększyć wydajność układu - stąd może być głośniej nieco.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 98 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 76 kkm
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 17-01-2017, 16:53   

cypo napisał/a:
czyszczenie parownika
A po czyszczeniu nie zwiększył się przepływ przez parownik? On potrafi sporo ciepła z płynu odebrać na podgrzanie gazu, jak stoisz na benzynie też się wychładza?
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-01-2017, 23:04   

1. otworzyc schowek i po lewej gorenej stronie jest slimak - sprawdzic czy jak kreci sie pokretlami obraca sie w jedna i druga strone do konca oraz sprawdzic pozostale silniki
2. jw kolega lichy zauwazyl termostat.
3. klapa regulacji mieszalnika cieplo/zimno nie dziala prawidlowo - w lancerkach mialem 2 takie przypadki
4. wysypal sie tzw makaron z nagrzewnicy
5. nie dziala prawidlowo klimatronik
6. czujnik temp powietrza zasyssanego (kratka po lewej stronie kierownicy na wysokosci stacyjki) jest brudny lub uszkodzony
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
cypo 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X SB INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2017, 21:58   

Super Panowie, dzięki za podpowiedzi, będę kombinował.

piomic napisał/a:
jak stoisz na benzynie też się wychładza?

Tego nie sprawdzałem, jutro przetestuje
 
 
KamilEP 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 11
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-02-2017, 21:51   [2.0 DiD] Przy włączeniu nawiewu rosną obroty

Witam

problem jak w temacie. Na Auto lub jakiejkolwiek prędkości nawiewu obroty silnika są około 1000, przy Off na pokrętle, jakieś 850. Jak jadę i się zatrzymuję, wrzucam luz to obroty same dobijają do 1000 (oczywiście nawiew włączony) miał ktoś podobny problem?
 
 
Haek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2017, 11:14   [CY2A 1.5] Odpływ klimatyzacji

Heja,

wie ktoś może gdzie w naszych Lancerach jest odpływ wody z klimy? Czy jest on połączony z odpływem wody z podszybia?

Ew. gdzie nalać wody, żeby sprawdzić czy odpływ klimy jest drożny? :)
_________________
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-03-2017, 14:50   

Przeważnie odpływ wychodzi z grodzi, choć nie wiem jak jest w lancerze.
Na schemacie nr. 8.
http://mmc-autoelectric.o...0807AC00ENG.pdf
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krossa2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Krosno/Ciechanów
Wysłany: 09-03-2017, 06:55   [CX9A 1.8 DID] - ciągła praca wentylatorów chłodnicy

Cześć,
Kilka dni temu zauważyłem, że wentylatory chłodnicy włączyły się zaraz po uruchomieniu silnika. Wcześniej na pewno nie włączały się tak szybko. Dziś przy -3 stopniach również od razu wystartowały.
Wiem, że w przypadku włączenia klimatyzacji wentylatory również się włączają, jednak tutaj klimatyzacja jest wyłączona. :wink:

Czytałem na forum temat dotyczący starszego lancera, w którym pisano o podwójnym styku w termostacie (dający sygnał do ECU).
Spotkał się może ktoś z Was z podobną sytuacją i mógłby doradzić od czego zacząć poszukiwania usterki?

[ Dodano: 29-03-2017, 18:12 ]
[PROBLEM ROZWIĄZANY]

Gdyby ktokolwiek z Was miał podobny problem, polecam sprawdzić/wymienić czujnik ciśnienia klimatyzacji (42CP15-2). Okazało się, że to on jest sprawcą wyżej wymienionej usterki - po wymianie, problem jak ręką odjął, wszystko działa jak należy :)

 
 
Haek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2017, 19:17   

Chodzi mi bardziej o drugi koniec odpływu.

W zeszłym roku robiłem w warsztacie antykorozje podwozia i trochę zacząłem się teraz zastanawiać czy nie zabitexowali mi przypadkiem tego odpływu...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.