Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-08-2007, 16:28
[EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku
Autor Wiadomość
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 27-10-2015, 21:12   

Koncentrat miesza się raczej z wodą demineralizowaną a nie płynem :roll:
 
 
sowabrom 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 27-10-2015, 21:33   

Mandrake wytłuamaczę jeszcze raz. Teraz w bloku mam mieszankę wody z borygo. Chce wymienić płyn tylko w chłodicy i boję się że jak zaleję chłodnice samym borygo to może mieć za wysoką temp zamarzania dlatego chce dolac jeden litr koncentratu i reszte usupełnic borygo. Po jednym ew dwóch pełnych cyklach zagrzania i tak wszystko sie wymiesza
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 28-10-2015, 08:42   

sowabrom napisał/a:
Mandrake wytłuamaczę jeszcze raz. Teraz w bloku mam mieszankę wody z borygo. Chce wymienić płyn tylko w chłodicy i boję się że jak zaleję chłodnice samym borygo to może mieć za wysoką temp zamarzania dlatego chce dolac jeden litr koncentratu i reszte usupełnic borygo. Po jednym ew dwóch pełnych cyklach zagrzania i tak wszystko sie wymiesza

Mandrake to rozumie ale chce Ci wytłumaczyć, że to zły pomysł. Koncentrat miesza się w określonych proporcjach z wodą po to aby zachować konkretne właściwości fizykochemiczne. Nie mieszamy koncentratu z płynem. Nawet rozwodnionym.
Kup dwie bańki płynu, nawet najtańszego (zawsze sprawdzam miernikiem do płynu i nie zdarzyło mi się żeby któryś nie trzymał parametrów), wymień zgodnie z prawidłami i będzie okej.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 28-10-2015, 08:48   

Dokładnie :biggrin:
Zlej starego ile się da radę, wlej nowego płynu ile da radę i będzie git :thumbup:
 
 
sowabrom 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 28-10-2015, 17:50   

tak zrobie
ok dzieki panowie :D
 
 
cybuch 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2017, 16:28   

Panowie, łysy z jutuba mówi, że przy wymianie trzeba zlać to co z chłodnicy, dolać do pełna, odpalić silnik z nagrzewnicą i jak już obydwa węże będą gorące i odpalą się wentylatory to zlać jeszcze raz. To obowiązkowe czy po prostu on tak robił żeby 'wyplukać' płyn z bloku, bo nie mógł go inaczej zlać?

Daje linka, jakby ktoś nie wiedział o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=sYfvbx21KX4
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2017, 11:51   

Nie wiem co mówi łysy, ale z Galanta można spuścić płyn zarówno z chłodnicy jak i z bloku. W obu przypadkach są to tego śrubki i jest to prosta praca.
 
 
cybuch 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant GLS '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2017, 12:10   

Dzięki za odpowiedź, tak to wiem, bo przeczytałem cały wątek, ale małymi krokami zaczynam przygodę z motoryzacją, więc wole zapytać trzy razy :) Przeformułuje pytanie: żeby wymienić płyn układu chłodzenia to wystarczy wlać płukankę, pojeździć tyle ile zaleca producent płukanki, zlać płyn z chłodnicy i bloku silnika, zalać nowy płyn do chłodnicy i to wszystko?
 
 
Michaszysz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 146
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-07-2017, 22:17   

Czy to tą śrubę trzeba odkręcić żeby spuścić płyn chłodniczy z bloku silnika? Jeśli nie ta, to jakby ktoś wrzucił jakieś zdjęcie/schemat to byłbym wdzięczny ;)

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-07-2017, 22:25   

na 99% to ta - łeb na klucz 14mm
 
 
Michaszysz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 146
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-07-2017, 00:26   

Dziękuję bardzo :)

[ Dodano: 02-08-2017, 17:33 ]
Czy przy odkręcaniu korka chłodnicy na zimnym silniku, wybuch płynu to normalne?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-08-2017, 22:01   

nie, nigdy mi się to nie zdarzyło
 
 
mpuzerewski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 29-01-2022, 19:10   

Jaki zastosować uszczelniacz na gwint korka spustowego bloku cylindrów
?
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 29-01-2022, 21:22   

Daj taśmę albo nić teflonową. Ważne żeby nawinąć w dobrym kierunku.
 
 
mpuzerewski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 29-01-2022, 21:42   

Mitsubishi Galant 1999 / 136KW / 4G6. Ile jest odpowietrzników i gdzie znajdują się ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.