Przesunięty przez: Hubeeert 05-08-2007, 16:28 |
[EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku |
Autor |
Wiadomość |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 27-10-2015, 21:12
|
|
|
Koncentrat miesza się raczej z wodą demineralizowaną a nie płynem |
|
|
|
 |
sowabrom
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: kraków
|
Wysłany: 27-10-2015, 21:33
|
|
|
Mandrake wytłuamaczę jeszcze raz. Teraz w bloku mam mieszankę wody z borygo. Chce wymienić płyn tylko w chłodicy i boję się że jak zaleję chłodnice samym borygo to może mieć za wysoką temp zamarzania dlatego chce dolac jeden litr koncentratu i reszte usupełnic borygo. Po jednym ew dwóch pełnych cyklach zagrzania i tak wszystko sie wymiesza |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 28-10-2015, 08:42
|
|
|
sowabrom napisał/a: | Mandrake wytłuamaczę jeszcze raz. Teraz w bloku mam mieszankę wody z borygo. Chce wymienić płyn tylko w chłodicy i boję się że jak zaleję chłodnice samym borygo to może mieć za wysoką temp zamarzania dlatego chce dolac jeden litr koncentratu i reszte usupełnic borygo. Po jednym ew dwóch pełnych cyklach zagrzania i tak wszystko sie wymiesza |
Mandrake to rozumie ale chce Ci wytłumaczyć, że to zły pomysł. Koncentrat miesza się w określonych proporcjach z wodą po to aby zachować konkretne właściwości fizykochemiczne. Nie mieszamy koncentratu z płynem. Nawet rozwodnionym.
Kup dwie bańki płynu, nawet najtańszego (zawsze sprawdzam miernikiem do płynu i nie zdarzyło mi się żeby któryś nie trzymał parametrów), wymień zgodnie z prawidłami i będzie okej. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 28-10-2015, 08:48
|
|
|
Dokładnie
Zlej starego ile się da radę, wlej nowego płynu ile da radę i będzie git |
|
|
|
 |
sowabrom
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28-10-2015, 17:50
|
|
|
tak zrobie
ok dzieki panowie |
|
|
|
 |
cybuch
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 18 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-01-2017, 16:28
|
|
|
Panowie, łysy z jutuba mówi, że przy wymianie trzeba zlać to co z chłodnicy, dolać do pełna, odpalić silnik z nagrzewnicą i jak już obydwa węże będą gorące i odpalą się wentylatory to zlać jeszcze raz. To obowiązkowe czy po prostu on tak robił żeby 'wyplukać' płyn z bloku, bo nie mógł go inaczej zlać?
Daje linka, jakby ktoś nie wiedział o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=sYfvbx21KX4 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2017, 11:51
|
|
|
Nie wiem co mówi łysy, ale z Galanta można spuścić płyn zarówno z chłodnicy jak i z bloku. W obu przypadkach są to tego śrubki i jest to prosta praca. |
|
|
|
 |
cybuch
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 18 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-01-2017, 12:10
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, tak to wiem, bo przeczytałem cały wątek, ale małymi krokami zaczynam przygodę z motoryzacją, więc wole zapytać trzy razy Przeformułuje pytanie: żeby wymienić płyn układu chłodzenia to wystarczy wlać płukankę, pojeździć tyle ile zaleca producent płukanki, zlać płyn z chłodnicy i bloku silnika, zalać nowy płyn do chłodnicy i to wszystko? |
|
|
|
 |
Michaszysz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-07-2017, 22:17
|
|
|
Czy to tą śrubę trzeba odkręcić żeby spuścić płyn chłodniczy z bloku silnika? Jeśli nie ta, to jakby ktoś wrzucił jakieś zdjęcie/schemat to byłbym wdzięczny
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2017, 22:25
|
|
|
na 99% to ta - łeb na klucz 14mm |
|
|
|
 |
Michaszysz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-07-2017, 00:26
|
|
|
Dziękuję bardzo
[ Dodano: 02-08-2017, 17:33 ]
Czy przy odkręcaniu korka chłodnicy na zimnym silniku, wybuch płynu to normalne? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-08-2017, 22:01
|
|
|
nie, nigdy mi się to nie zdarzyło |
|
|
|
 |
mpuzerewski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2018 Posty: 12 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 29-01-2022, 19:10
|
|
|
Jaki zastosować uszczelniacz na gwint korka spustowego bloku cylindrów
? |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 29-01-2022, 21:22
|
|
|
Daj taśmę albo nić teflonową. Ważne żeby nawinąć w dobrym kierunku. |
|
|
|
 |
mpuzerewski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2018 Posty: 12 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 29-01-2022, 21:42
|
|
|
Mitsubishi Galant 1999 / 136KW / 4G6. Ile jest odpowietrzników i gdzie znajdują się ? |
|
|
|
 |
|