-20 stopni i znowu 2.2 nie pali :( |
Autor |
Wiadomość |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-01-2017, 15:19
|
|
|
TO że auto odpali to połowa sukcesu ,kiedys dawno temu kolega mitsu odpalił auto załadował rodzine ,narty itp; dojechał pod granice miasta i outek 2,2 PSA padł ;Laweta i po przygodzie,pomogło 2 dniowe odmarzanie w warsztacie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 08-01-2017, 17:46
|
|
|
Zainteresowało mnie to drugie rozwiązanie - mam przecież silnik PSA. Niestety mimo, że mam zbliżony silnik do Peugeot 607 to u mnie tego nie ma. A szkoda bo "infrastruktura" w postaci czujnika temperatury paliwa jest. Ten podgrzewacz musi być pewno sterowany z zewnątrz a żadnych kabli u mnie do tego nie ma (w dokum. też nic).
Zastosowano natomiast inny myk - ciepłe paliwo z powrotu z szyny jest przepuszczane przez "głowicę" filtra paliwa i go ma w ten sposób ogrzewać. Ale przecież żeby to zadziałało to silnik musi najpierw odpalić (i trochę popracować)!!! Jak dla mnie to b.marne rozwiązanie. Moim zdaniem mogli to zrobić lepiej: przy wymianie filtra paliwa trzeba w niego wkręcić czujnik obecności wody - dlaczego więc nie wymyślili aby w ten sam sposób wkręcać jakiś element grzejny ?
I jeszcze jedno - szkoda, że dla chłodnicy paliwa (pod autem) na zimę nie ma jakiegoś by-pass'a |
Ostatnio zmieniony przez Moody 08-01-2017, 19:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szibel
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander, Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-01-2017, 18:53
|
|
|
niestety samostart nie pomógł. poczekam na odwilż bo przy tej temp. wymiana filtra na dworze nie jest zbyt przyjemna.
macie jakieś pomysły na odmrożenie filtra w tych warunkach? polewanie wrzątkiem? kocyk grzewczy? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5365 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
jurellas
Forumowicz

Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: SBL
|
Wysłany: 08-01-2017, 19:29
|
|
|
Mojego miśka też dzisiaj dotknęło nocne -22. Odpalił w południe ale coś nie chciał po paru km wchodzić na obroty. Podjechałem na stację paliw i okazało się że mam zwykłą zimową ropkę właśnie do -22. Dolałem pół baku do pełna tzw vigor do -40 podobno, i rzeczywiście po paru km jak by lepiej. Jednak na te mrozy zwykły zimowy ON jest do kitu :-/ |
_________________ 126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/ |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 08-01-2017, 22:06
|
|
|
szibel napisał/a: | niestety samostart nie pomógł. poczekam na odwilż bo przy tej temp. wymiana filtra na dworze nie jest zbyt przyjemna.
macie jakieś pomysły na odmrożenie filtra w tych warunkach? polewanie wrzątkiem? kocyk grzewczy? |
Suszarka do włosów i ogień! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Eisley1975
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2015 Posty: 33 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-01-2017, 11:18
|
|
|
supeer napisał/a: | decyduje sie na "PODGRZEWACZ OGRZEWACZ PALIWA DIESEL STANADYNE" jest to chyba najtanszy mozliwy sposob na ogrzanie paliwa, jak zainstaluje na pewno podziele sie informacjami |
Od 2 sezonów używam STENADYNE i jestem bardzo zadowolony. Mam ten przeklęty silnik 2.2 DID i dotąd poniżej -15 stopni nie miałem po co się do auta w ogóle zbliżać. Odpalał bardzo ładnie, owszem, ale co z tego kiedy gasł, wytrącająca się parafina zatkała filtr paliwa i koniec. Na nic zdało się tankowanie paliwa Premium na BP.
Jedynym rozwiązaniem było i jest STENADYNE. Mechanik założył w godzinkę. Wystarczy przekręcić zapłon, a termostat wyczuwając temperaturę +10 lub mniej odpala grzałkę. Po 10 sekundach odpalam, bo grzałka już jest gorąca. Silnik nie gaśnie, bo dostaje podgrzane paliwo i tak sobie w zeszłym roku jeździłem bez jakichkolwiek problemów przy -25. W tym roku podobnie. I nieprawdą jest, że nie ma miejsca na montać, u mnie zmieścił się w pozycji pionowej.
Właściciele 2.2, nie kombinujcie, tylko zakładajcie, STENADYNE jest z roku na rok tańsze. |
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
Eisley1975
 |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 16-01-2017, 18:29
|
|
|
supeer napisał/a: | i tym postem sprawiles ze zamowilem grzalke |
Jaką zamówiłeś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 17-01-2017, 08:56
|
|
|
supeer napisał/a: | stanadyne z allegro , jutro bedzie |
Zapodaj relacje z montażu tego cuda ...chyba sie sam skusze ale mam obawy co do umiejscowienia tego podgrzewacza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Eisley1975
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2015 Posty: 33 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-01-2017, 22:35
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | supeer napisał/a: | stanadyne z allegro , jutro bedzie |
Zapodaj relacje z montażu tego cuda ...chyba sie sam skusze ale mam obawy co do umiejscowienia tego podgrzewacza. |
A nie masz obaw, że rano nie ruszysz się z miejsca? |
_________________ Pozdrawiam serdecznie,
Eisley1975
 |
|
|
|
 |
szibel
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander, Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 23-01-2017, 12:16
|
|
|
Wymieniłem filtr paliwa, naładowałem do pełna akumulator i dalej poniżej -8 nie odpala.
Wyskakuje mi błąd 1251 czyli problem powinien leżeć w świecach żarowych. Nie pasuje mi objaw bo przy odpalaniu mam wrażenie, że silnik na sekundę łapie, ale zaraz schodzi z obrotów tak jak by jednak nie dostawał paliwa.
Jest jakiś "domowy" sposób na sprawdzenie świec żarowych bez wykręcania ich z silnika? |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 23-01-2017, 13:36
|
|
|
Jak do tej pory od ponad 5 lat nie miałem problemów z odpaleniem i jazda swoim outkiem przy takich mrozach jak mamy obecnie.Nie mam pojęcia co stałoby sie przy minus 20 i więcej.Zawsze wymieniam przed okresem zimowym filtr paliwa i zalewam paliwo zimowe.Co nie oznacza oczywiście,że taki problem nie objawi sie za jakiś czas....MIałęm wcześniej Scenica 1,5 DCI.Filtr paliwa znajdował się nad prawym nadkolem bez ogrzewacza i nigdy nie miałem problemów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|