Wzmacniacz audio a upływ prądu. |
Autor |
Wiadomość |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 15-01-2017, 14:46 Wzmacniacz audio a upływ prądu.
|
|
|
Szanowna Forumowa Braci.
Od jakiegoś czasu odnotowuję problem z upływem prądu. Sprawdziłem multimetrem i wychodzi na to, że ginie mi circa 800 mA. Po wyjęciu ze skrzynki bezpiecznika nr 31 (30 A) upływ spadł do 10 mA. W książce stoi, iż jest to bezpiecznik od wzmacniacza systemu audio. Obstawiam, że dziadostwo się nie wyłącza. Czy ktoś z Państwa ma jakieś gotowe patenty? Jakieś schematy, czy inne tips&tricks? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam gorąco w to zimowe popołudnie. |
_________________  |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-01-2017, 15:09
|
|
|
Jak masz moduł bluetooth to go odłącz lub wymień na sprawny. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 15-01-2017, 15:15
|
|
|
Masz może wiedzę gdzie znajdę moduł BT i jak się do niego dobrać w Out II?
[ Dodano: 15-01-2017, 16:17 ]
Zlokalizowałem gnidę, odpiąłem a upływ pozostał na tym samym poziome. IMO Bluetooth, pomimo że nie jest do końca sprawne (często rwie połączenie z telefonem, czasem nie wstaje), to nie będzie odpowiedzialne za ten nadmierny pobór. |
_________________  |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-01-2017, 16:32
|
|
|
W takim razie wzmacniacz odłącz i sprawdź. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 18-01-2017, 22:58
|
|
|
Kuweta ogarnięta. Kolega Tokyo, tu kłaniam się bardzo nisko, podpowiedział gdzie może leżeć problem. Diagnoza "trafiła w sedno tarczy" Na łożu wzmacniacza pojawiła się rdza (sic!). Pomimo że auto nie było amfibią i jest relatywnie młode - 2011, w miejscu połączenia nóg pieca z budą było rudo aż mlaskało! Brak masy spowodował upalenie jej obwodu na płycie pieca i stąd dziad nie chciał się wyłączyć!!! Oczyściłem wspomniane miejsce, nawaliłem smaru miedzianego i upływ się zmniejszył o ca. 100 mA. Wciąż jednak pozostawał na poziomie dalekim od tolerowalnego. Miałem już zlecać naprawę wzmacniacza u zaufanego czarodzieja, gdy zadzwonił przyjaciel - właściciel OII 2.0 TDI (czy jak mu tam). Po krótkiej rozmowie okazało się, iż oryginalne audio ASO zastąpiło mu na samym początku setem od Alpine. Tym samym zalega mu i kurzem obrasta, nigdy nieużywany obiekt mego pożądania. Po krótkiej rozmowie dostałem w prezencie stary-nowy wzmacniacz, bo jak to kolega powiedział "zupy na nim nie ugotuję". W takich chwilach wraca wiara w ludzi...
W tym miejscu polecam każdemu właścicielowi MMCS z RF rzucenie okiem pod piec celem uniknięcia mojego losu i ewentualnych, kosztownych napraw.
Czuwaj! |
_________________  |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 19-01-2017, 11:22
|
|
|
Gotycki_Zdun, Podaj numer wzmacniacza jaki miałeś i jaki dostałeś od kolegi. Numer występuje w takiej postaci np: 8701A230. Dzięki |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 19-01-2017, 20:58
|
|
|
OK, jak znajdę chwilę, to wykręcę i spiszę numer. |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 20-01-2017, 20:23
|
|
|
Gotycki_Zdun, extra, że się podzieliłeś tymi doświadczeniami. Nie omieszkam sprawdzić czy i ja nie mam tam jakiś problemów z korozją.
Możesz podać ile powinien prawidłowo wynosić prąd upływu dla tego samochodu ? |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 20-01-2017, 20:53
|
|
|
U mnie jest teraz 10 mA. Znajomy elektryk mówił, że górna granica nie powinna przekroczyć 30 mA. Więc jestem zadowoloooony. |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 20-01-2017, 21:56
|
|
|
Dzięki za info.
Zaraz poszedłem sprawdzić - wynosi 7,5 mA więc wygląda, że OK |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 20-01-2017, 22:46
|
|
|
Profilaktycznie ogarnij okiem spód pieca. |
_________________  |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 28-01-2017, 10:42
|
|
|
Gotycki_Zdun napisał/a: | Profilaktycznie ogarnij okiem spód pieca. |
Tak jak napisałem wcześniej na pewno to sprawdzę. Prąd upływu zmierzyć łatwo więc to zrobiłem. Natomiast do tego wzmacniacza to trzeba zanurkować i się trochę nagimnastykować. W garażu mam za ciasno (nie otworzę prawych drzwi) a na zimnie to mnie się nie chce . Niski prąd upływu sprawia, że nie muszę się śpieszyć. |
|
|
|
 |
Gotycki_Zdun
Forumowicz 177 HP 432 Nm
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: FG
|
Wysłany: 05-02-2017, 21:00
|
|
|
tyku napisał/a: | Gotycki_Zdun, Podaj numer wzmacniacza jaki miałeś i jaki dostałeś od kolegi. Numer występuje w takiej postaci np: 8701A230. Dzięki |
Przed chwilą, dorzucając porządną linkę OFC łączącą obudowę pieca z budą Peugeota, sprawdziłem numery o które pytałeś, i tak:
"Stary" piec - 8701A382,
"Nowy" piec - 8701A350.
Pozdrawiam |
_________________  |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-02-2017, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|