Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie akumulatorów prostownikiem
Autor Wiadomość
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2017, 13:49   Ładowanie akumulatorów prostownikiem

Chciałbym doładować prostownikiem akumulatory, czy mogę podłączyć oba naraz czy ładować je osobno? I czy muszę odłączać je od instalacji auta, jeśli tak to w jakiej kolejności? Jeśli je odłączę to czy nie będzie problemu z immobilizerem itp?
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 07-02-2017, 10:36   Re: Ładowanie akumulatorów prostownikiem

ruks napisał/a:
Chciałbym doładować prostownikiem akumulatory, czy mogę podłączyć oba naraz czy ładować je osobno? I czy muszę odłączać je od instalacji auta, jeśli tak to w jakiej kolejności? Jeśli je odłączę to czy nie będzie problemu z immobilizerem itp?


Jak masz podłączone akumulatory?
Przez jakiś izolator względnie separator baterii?

Jeśli są spięte równolegle (nie szeregowo) na krótko, to można ładować w samochodzie, tak, jak są.
Generalna zasada: nie należy łączyć równolegle akumulatorów o różnej kondycji (i napięciu) - pójdą prądy wyrównujące i wtedy można któryś a akumulatorów (albo oba) zabić. A przy okazji poparzyć się, jeśli któryś ma zwartą celę.

A co rozumiesz przez pojęcie "prostownik"? Jest to prostownik jako źródło prądowe lub źródło napięciowe? Mógłby być mały problem z przeładowaniem cel i gazowaniem. W uproszczeniu najpierw ładuje się prądowo, a później napięciowo. Odpowiednie parametry ustawiasz w zasilaczu prądu stałego - typowo max. 1/10C oraz 13,6V przy ładowaniu buforowym lub max 14,2V przy ładowaniu zwykłym szybkim z kontrolą.

Chyba, że piszesz o jakiejś ładowarce do akumulatorów z zabezpieczeniem napięciowym i ograniczeniem prądu, ewentualnie z możliwością pracy buforowej - wtedy podpinasz i zapominasz, że jest ;)
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2017, 17:27   

Akumulatory są połączone równolegle bo instalacja jest na 12V. Nie wiem natomiast czy po drodze jest jakiś separator czy cokolwiek a są one dosyć daleko od siebie po obu stronach auta. Generalnie mowa jest o Pajero IV ale i w trójkach też bywały po dwa aku. Prostownik jak to nazwałem to w moim przypadku CTEK MXS 2.0 więc jakieś tam zabezpieczenia są. Zastanawiam się właśnie czy pomiędzy aku coś jeszcze jest bo gdyby był tylko przewód to nie było by problemu z ładowaniem obu naraz. Dodam że oba aku są takie same chociaż sam nie wiem jak ładowanie w aucie jest zrealizowane i czy poziom naładowania przez alternator będzie taki sam.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2017, 19:02   

Podłącz do jednego i powinno być ok. Jeśli nie masz pewności, to podczas ładowania sprawdź woltomierzem (multimetr uniwersalny ustawiony na pomiar napięcia stałego) jakie jest napięcie na jednym i na drugim aku, jeśli wartości będą takie same, to będzie oznaczało, że obydwa się ładują.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 08-02-2017, 11:39   

ruks napisał/a:
Akumulatory są połączone równolegle bo instalacja jest na 12V. Nie wiem natomiast czy po drodze jest jakiś separator czy cokolwiek a są one dosyć daleko od siebie po obu stronach auta. Generalnie mowa jest o Pajero IV ale i w trójkach też bywały po dwa aku.


Nie tylko Pajero IV ma licencję na dwa akumulatory ;)

Jeśli nic nie przerabiałeś, to najprawdopodobniej masz je spięte bezpośrednio.
Chyba, że masz jakiś przełącznik - ale wtedy byś wiedział.
Ewentualnie możesz mieć izolator i jeden akumulator może być tylko do rozrusznika a drugi do reszty. Jednak wtedy często stosuje się przełącznik do zrównolegnienia akku dla wyciągarki.

ruks napisał/a:
Prostownik jak to nazwałem to w moim przypadku CTEK MXS 2.0 więc jakieś tam zabezpieczenia są.


To nie jest prostownik. To jest inteligentna (choć bardzo prosta) ładowarka o prądzie max. 2A. Podpinasz i zapominasz. Tyle, że ładowanie trochę potrwa. Ale za to możesz sobie przeliczyć pojemność akumulatorów. Przy okazji na pewno nie przekroczysz max. prądu ładowania, a małe ładowanie dobrze robi dla kondycji akumulatora.

ruks napisał/a:
Zastanawiam się właśnie czy pomiędzy aku coś jeszcze jest bo gdyby był tylko przewód to nie było by problemu z ładowaniem obu naraz. Dodam że oba aku są takie same chociaż sam nie wiem jak ładowanie w aucie jest zrealizowane i czy poziom naładowania przez alternator będzie taki sam.


Już dostałeś odpowiedź:
plecho1 napisał/a:
Podłącz do jednego i powinno być ok. Jeśli nie masz pewności, to podczas ładowania sprawdź woltomierzem (multimetr uniwersalny ustawiony na pomiar napięcia stałego) jakie jest napięcie na jednym i na drugim aku, jeśli wartości będą takie same, to będzie oznaczało, że obydwa się ładują.


Od siebie dodam tylko, że na lepszym mierniku możesz mieć wyniki pomiaru na obu akumulatorach niewiele się różniące z powodu spadku napięcia na przewodach.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2017, 09:37   

plecho1 napisał/a:
Podłącz do jednego i powinno być ok. Jeśli nie masz pewności, to podczas ładowania sprawdź woltomierzem (multimetr uniwersalny ustawiony na pomiar napięcia stałego) jakie jest napięcie na jednym i na drugim aku, jeśli wartości będą takie same, to będzie oznaczało, że obydwa się ładują.


Tak zrobiłem i w zasadzie na drugim aku jest niemal takie samo napięcie. Różnica nie więcej niż 0,02V. Dzięki za porady :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.