 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ładowanie akumulatorów prostownikiem |
Autor |
Wiadomość |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-02-2017, 13:49 Ładowanie akumulatorów prostownikiem
|
|
|
Chciałbym doładować prostownikiem akumulatory, czy mogę podłączyć oba naraz czy ładować je osobno? I czy muszę odłączać je od instalacji auta, jeśli tak to w jakiej kolejności? Jeśli je odłączę to czy nie będzie problemu z immobilizerem itp? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 368 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 07-02-2017, 10:36 Re: Ładowanie akumulatorów prostownikiem
|
|
|
ruks napisał/a: | Chciałbym doładować prostownikiem akumulatory, czy mogę podłączyć oba naraz czy ładować je osobno? I czy muszę odłączać je od instalacji auta, jeśli tak to w jakiej kolejności? Jeśli je odłączę to czy nie będzie problemu z immobilizerem itp? |
Jak masz podłączone akumulatory?
Przez jakiś izolator względnie separator baterii?
Jeśli są spięte równolegle (nie szeregowo) na krótko, to można ładować w samochodzie, tak, jak są.
Generalna zasada: nie należy łączyć równolegle akumulatorów o różnej kondycji (i napięciu) - pójdą prądy wyrównujące i wtedy można któryś a akumulatorów (albo oba) zabić. A przy okazji poparzyć się, jeśli któryś ma zwartą celę.
A co rozumiesz przez pojęcie "prostownik"? Jest to prostownik jako źródło prądowe lub źródło napięciowe? Mógłby być mały problem z przeładowaniem cel i gazowaniem. W uproszczeniu najpierw ładuje się prądowo, a później napięciowo. Odpowiednie parametry ustawiasz w zasilaczu prądu stałego - typowo max. 1/10C oraz 13,6V przy ładowaniu buforowym lub max 14,2V przy ładowaniu zwykłym szybkim z kontrolą.
Chyba, że piszesz o jakiejś ładowarce do akumulatorów z zabezpieczeniem napięciowym i ograniczeniem prądu, ewentualnie z możliwością pracy buforowej - wtedy podpinasz i zapominasz, że jest |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2017, 17:27
|
|
|
Akumulatory są połączone równolegle bo instalacja jest na 12V. Nie wiem natomiast czy po drodze jest jakiś separator czy cokolwiek a są one dosyć daleko od siebie po obu stronach auta. Generalnie mowa jest o Pajero IV ale i w trójkach też bywały po dwa aku. Prostownik jak to nazwałem to w moim przypadku CTEK MXS 2.0 więc jakieś tam zabezpieczenia są. Zastanawiam się właśnie czy pomiędzy aku coś jeszcze jest bo gdyby był tylko przewód to nie było by problemu z ładowaniem obu naraz. Dodam że oba aku są takie same chociaż sam nie wiem jak ładowanie w aucie jest zrealizowane i czy poziom naładowania przez alternator będzie taki sam. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2017, 19:02
|
|
|
Podłącz do jednego i powinno być ok. Jeśli nie masz pewności, to podczas ładowania sprawdź woltomierzem (multimetr uniwersalny ustawiony na pomiar napięcia stałego) jakie jest napięcie na jednym i na drugim aku, jeśli wartości będą takie same, to będzie oznaczało, że obydwa się ładują. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 368 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 08-02-2017, 11:39
|
|
|
ruks napisał/a: | Akumulatory są połączone równolegle bo instalacja jest na 12V. Nie wiem natomiast czy po drodze jest jakiś separator czy cokolwiek a są one dosyć daleko od siebie po obu stronach auta. Generalnie mowa jest o Pajero IV ale i w trójkach też bywały po dwa aku. |
Nie tylko Pajero IV ma licencję na dwa akumulatory
Jeśli nic nie przerabiałeś, to najprawdopodobniej masz je spięte bezpośrednio.
Chyba, że masz jakiś przełącznik - ale wtedy byś wiedział.
Ewentualnie możesz mieć izolator i jeden akumulator może być tylko do rozrusznika a drugi do reszty. Jednak wtedy często stosuje się przełącznik do zrównolegnienia akku dla wyciągarki.
ruks napisał/a: | Prostownik jak to nazwałem to w moim przypadku CTEK MXS 2.0 więc jakieś tam zabezpieczenia są. |
To nie jest prostownik. To jest inteligentna (choć bardzo prosta) ładowarka o prądzie max. 2A. Podpinasz i zapominasz. Tyle, że ładowanie trochę potrwa. Ale za to możesz sobie przeliczyć pojemność akumulatorów. Przy okazji na pewno nie przekroczysz max. prądu ładowania, a małe ładowanie dobrze robi dla kondycji akumulatora.
ruks napisał/a: | Zastanawiam się właśnie czy pomiędzy aku coś jeszcze jest bo gdyby był tylko przewód to nie było by problemu z ładowaniem obu naraz. Dodam że oba aku są takie same chociaż sam nie wiem jak ładowanie w aucie jest zrealizowane i czy poziom naładowania przez alternator będzie taki sam. |
Już dostałeś odpowiedź:
plecho1 napisał/a: | Podłącz do jednego i powinno być ok. Jeśli nie masz pewności, to podczas ładowania sprawdź woltomierzem (multimetr uniwersalny ustawiony na pomiar napięcia stałego) jakie jest napięcie na jednym i na drugim aku, jeśli wartości będą takie same, to będzie oznaczało, że obydwa się ładują. |
Od siebie dodam tylko, że na lepszym mierniku możesz mieć wyniki pomiaru na obu akumulatorach niewiele się różniące z powodu spadku napięcia na przewodach. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-05-2017, 09:37
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Podłącz do jednego i powinno być ok. Jeśli nie masz pewności, to podczas ładowania sprawdź woltomierzem (multimetr uniwersalny ustawiony na pomiar napięcia stałego) jakie jest napięcie na jednym i na drugim aku, jeśli wartości będą takie same, to będzie oznaczało, że obydwa się ładują. |
Tak zrobiłem i w zasadzie na drugim aku jest niemal takie samo napięcie. Różnica nie więcej niż 0,02V. Dzięki za porady |
|
|
|
 |
|
|