Galant Ea5a 2.5 v6 pracuje nierówno |
Autor |
Wiadomość |
szatan750
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 29 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 08-02-2017, 22:54 Galant Ea5a 2.5 v6 pracuje nierówno
|
|
|
witam
problem nastał od jakiegoś czasu auto po odpaleniu pracuje nierówno. podmieniłem kable zapłonowe , wymieniłem palec zapłonu. mam logi z evoscana ktos moze pomoże jeszcze z ta usterka doswiadczenia nie mam . Auto podpinałem na kablu vag kkl zwarty pin 1 i 4.
kontrolka silnika mruga równo . a absu wystukuje kilka błędów 21 22 23 33 14 15 mogłem z tymi kodami się pomylić. Prosze o pomoc
 |
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 1997r. Greedy exhaust.
Mitsubishi Eclipse 2.0 GS 1997 r.
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX 1997 r. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 09-02-2017, 00:01
|
|
|
nie wiem czy tak powinno być, może na tej skali tego nie widać, ale oxygen sensor płaski wykres... idealna linia... nie powinno łapać jakiś pików, odchyleń...?
kody abs
14 - czujnik przy kole, lewy tył
15 - czujnik prędkości pojazdu
21 - zwarcie na czujniku prawy przód
22 - zwarcie na czujniku lewy przód
23 - zwarcie na czujniku prawy tył |
|
|
|
 |
pappagiorgio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 111 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 09-02-2017, 15:17
|
|
|
Powinno, u mnie obie sondy dają przebieg wyciągniętej sinusoidy. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-02-2017, 15:26
|
|
|
Jak wykres sondy ma stałą wartość do tego w okolicy 0V to by oznaczało ubogą mieszankę np z powodu nieszczelności w dolocie po między przepustnicą a głowicą. Czy sonda podobnie pracuje na wyższych obrotach tak po wyżej 3000? Wklej wykres z jej praca na wyższych obrotach. |
|
|
|
 |
szatan750
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 29 Skąd: Gostyń
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-02-2017, 17:35
|
|
|
Jak możesz to wrzuć jeszcze log a nie fotkę z pracy na biegu jałowym i dalej z wyższych obrotów. Nie musisz jechać, ważne aby najpierw była powiedzmy minuta na jałowych i później z pół minuty ze 4000 tys obrotów. Bo z tego co wrzuciłeś to raczej wynika to co napisałem wcześniej ale wolał bym się jeszcze upewnić. |
|
|
|
 |
szatan750
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 29 Skąd: Gostyń
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-02-2017, 20:36
|
|
|
Masz może lpg? Jeśli by było, to można by podejrzeć wartość podciśnienia co też by mogło coś podpowiedzieć.
Wygląda na jakąś małą nieszczelność bo na jałowych sonda pracuje w wąskim zakresie w dodatku wskazując ubogą mieszankę przez nadmiar powietrza. Korekta STFT też o tym może świadczyć bo jest średnio około 10% na plus ale z tym pewności nie mam bo nie mam doświadczenia z Miślkami z przed 2001 czyli z tymi bez OBD2.
Jakby była możliwość podglądu sondy i korekt dla poszczególnych banków to mogło by to zawęzić poszukiwania.
Jeśli miał byś jakieś podejrzane miejsca gdzie może być nieszczelność to na jałowych i na rozgrzanym silniku popsikaj po tych miejscach Plakiem lub samostartem i obserwuj albo pracę sondy albo korektę STFT. Jeśli silnik zaciągnie Plaka czy samostart to zrobi się bogato co powinna pokazać sonda poprzez napięcie około 1V a korekta powinna wtedy powędrować na minus. |
|
|
|
 |
szatan750
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 29 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 09-02-2017, 22:57
|
|
|
Mam lpg stag 300 ale nie sadze ze mam podlaczone sondy |
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 1997r. Greedy exhaust.
Mitsubishi Eclipse 2.0 GS 1997 r.
Mitsubishi Carisma 1.6 GLX 1997 r. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2017, 06:41
|
|
|
Nie chodzi o sondy a o wartość podciśnienia na rozgrzanym na biegu jałowym. Jak silnik szczelny to powinno być około o,28 - 0,32 bara. Jak było by więcej czyli 0,35 - 0,50 bara to by potwierdziło nieszczelność.
Dodatkowo jak masz LPG to zwiększa się szansa nieszczelności, reduktor oraz mapsensor instalacji podłączony jest to podciśnienia więc wszystkie połączenia i przewody tego układu m warto przejrzeć. Podobnie warto się przyjrzeć przewodom łączącym wtryskiwacze z kolektorem ssącym oraz samym króćcom wkręconym w kolektor. Często gazownicy na tych przewodach nie stosują opasek zaciskowych przez co stare przewody mogą przepuszczać na króćcach. |
|
|
|
 |
|