| Galant Ea5a 2.5 v6 pracuje nierówno | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | szatan750   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Sty 2013
 Posty: 29
 Skąd: Gostyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2017, 22:54   Galant Ea5a 2.5 v6 pracuje nierówno |   
 |  
               | 
 |  
               | witam problem nastał od jakiegoś czasu auto po odpaleniu pracuje nierówno. podmieniłem kable zapłonowe , wymieniłem palec zapłonu.  mam logi z evoscana ktos moze pomoże jeszcze z ta usterka doswiadczenia nie mam . Auto podpinałem na kablu vag kkl zwarty pin 1 i 4.
 kontrolka silnika mruga równo . a absu wystukuje kilka błędów 21 22 23 33 14 15 mogłem z tymi kodami się pomylić. Prosze o pomoc
 
 
  |  
				| _________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 1997r. Greedy exhaust.
 Mitsubishi Eclipse 2.0 GS 1997 r.
 Mitsubishi Carisma 1.6 GLX 1997 r.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomasz87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Cze 2010
 Posty: 561
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2017, 00:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem czy tak powinno być, może na tej skali tego nie widać, ale oxygen sensor płaski wykres... idealna linia... nie powinno łapać jakiś pików, odchyleń...? 
 kody abs
 14 - czujnik przy kole, lewy tył
 15 - czujnik prędkości pojazdu
 21 - zwarcie na czujniku prawy przód
 22 - zwarcie na czujniku lewy przód
 23 - zwarcie na czujniku prawy tył
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pappagiorgio   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Maj 2015
 Posty: 111
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2017, 15:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powinno, u mnie obie sondy dają przebieg wyciągniętej sinusoidy. |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2017, 15:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak wykres sondy ma stałą wartość do tego w okolicy 0V to by oznaczało ubogą mieszankę np z powodu nieszczelności w dolocie po między przepustnicą a głowicą. Czy sonda podobnie pracuje na wyższych obrotach tak po wyżej 3000? Wklej wykres z jej praca na wyższych obrotach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szatan750   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Sty 2013
 Posty: 29
 Skąd: Gostyń
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2017, 17:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak możesz to wrzuć jeszcze log a nie fotkę z pracy na biegu jałowym i dalej z wyższych obrotów. Nie musisz jechać, ważne aby najpierw była powiedzmy minuta na jałowych i później z pół minuty ze 4000 tys obrotów. Bo z tego co wrzuciłeś to raczej wynika to co napisałem wcześniej ale wolał bym się jeszcze upewnić. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szatan750   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Sty 2013
 Posty: 29
 Skąd: Gostyń
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2017, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz może lpg? Jeśli by było, to można by podejrzeć wartość podciśnienia co też by mogło coś podpowiedzieć. Wygląda na jakąś małą nieszczelność bo na jałowych sonda pracuje w wąskim zakresie w dodatku wskazując ubogą mieszankę przez nadmiar powietrza. Korekta STFT też o tym może świadczyć bo jest średnio około 10% na plus ale z tym pewności nie mam bo nie mam doświadczenia z Miślkami z przed 2001 czyli z tymi bez OBD2.
 Jakby była możliwość podglądu sondy i korekt dla poszczególnych banków to mogło by to zawęzić poszukiwania.
 Jeśli miał byś jakieś podejrzane miejsca gdzie może być nieszczelność to na jałowych i na rozgrzanym silniku popsikaj po tych miejscach Plakiem lub samostartem i obserwuj albo pracę sondy albo korektę STFT. Jeśli silnik zaciągnie Plaka czy samostart to zrobi się bogato co powinna pokazać sonda poprzez napięcie około 1V a korekta powinna wtedy powędrować na minus.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szatan750   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 2,5 v6 1997 r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Sty 2013
 Posty: 29
 Skąd: Gostyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2017, 22:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam lpg stag 300 ale nie sadze ze mam podlaczone sondy |  
				| _________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 1997r. Greedy exhaust.
 Mitsubishi Eclipse 2.0 GS 1997 r.
 Mitsubishi Carisma 1.6 GLX 1997 r.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-02-2017, 06:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie chodzi o sondy a o wartość podciśnienia na rozgrzanym na biegu jałowym. Jak silnik szczelny to powinno być około o,28 - 0,32 bara. Jak było by więcej czyli 0,35 - 0,50 bara to by potwierdziło nieszczelność. Dodatkowo jak masz LPG to zwiększa się szansa nieszczelności, reduktor oraz mapsensor instalacji podłączony jest to podciśnienia więc wszystkie połączenia i przewody tego układu m warto przejrzeć. Podobnie warto się przyjrzeć przewodom łączącym wtryskiwacze z kolektorem ssącym oraz samym króćcom wkręconym w kolektor. Często gazownicy na tych przewodach nie stosują opasek zaciskowych przez co stare przewody mogą przepuszczać na króćcach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |