Vialle LiquidSI w 2.4 MIVEC |
Autor |
Wiadomość |
vneb
Nowy Forumowicz Kierowca TyRA
Auto: AR 159 1.9 JTDM 16v SW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 1 Skąd: RLS
|
Wysłany: 01-02-2017, 13:07 Vialle LiquidSI w 2.4 MIVEC
|
|
|
To mój pierwszy temat na forum Mitsu więc witam wszystkich bywalców i maniaków
1. Jestem "na kupnie" Outka II 2.4 MIVEC 4x4 i mam w planach zagazować go instalacją z wtryskiem fazy ciekłej Vialle, stąd moje pytanie czy są tu użytkownicy 2.4 z tą instalacją i jeśli tak to czy mogą się wypowiedzieć jak się sprawuje i jakie zrobili na niej przebiegi?
2. Czytałem, że warto od razu wzmocnić tylne sprężyny przy okazji obciążania tyłu auta butlą. Możecie polecić jakie konkretnie założyć, żeby nie wymieniać ich co rok? Wole raz kupić lepszy (czyli przeważnie droższy) sprzęt niż co chwile męczyć się z tanimi i badziewnymi zamiennikami. [Ale nie znaczy to, że lubię szastać kasą na lewo i prawo ]
3. Jak jeździ się na felgach 18"? Wyglądają nieźle, ale nie jeździłem takim dużym i ciężkim autem na takich dużych felgach. Co więcej, najczęściej to żona będzie tym jeździć i jak jej pokazałem Outka, to ucieszyła się, że w końcu nie będzie musiała zwracać uwagi na krawężniki . Oczywiście te krawężniki to z przymróżeniem oka, ale chyba lepsze będą 17"tki? Jak myślicie?
Auto ma posłużyć w rodzinie co najmniej 6-8 lat (założenie teoretyczne na dzisiaj) i może zrobić w tym czasie jakieś 150-180 tys km (wyliczenia z przebiegów poprzednich samochodów).
Marcin Marek Kucharzyk |
_________________ Stary, gruby i łysy. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-02-2017, 15:15
|
|
|
Cześć vneb,
1 nie jestem użytkownikiem nie wypowiadam się...
2. montowałem instalację do O1 i nie widzę sensu wzmacniania sprężyn. Zbiornik instalacji V generacji różni się od IV tym że znajduje się w nim pompka tłocząca gaz w fazie ciekłej. Czyli masa jest większa o jakiś kilogram (?) powiedzmy. Nie ma sensu wzmacniać sprężyn. Co innego gdybyś montował zbiornik do CNG który waży 100 ton i daje w kość zawieszeniu. Tutaj 60 kg nic sprężynom nie zrobi.
3. jeżeli chcesz robić około 25kkm na rok to pomyśl raczej o 17" Sam mam na lato 17" i uważam że do twardego już zawieszenia O1T są wystarczające. A jeżeli chodzi o 18" to na nich tym bardziej będziesz musiał uważać na wszystkie dziury i krawężniki. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-02-2017, 16:33
|
|
|
Bzyk_R1, pytanie zadano w wątku dot. O2, więc doświadczenia będą nieco inne niż z O1.
2. warto dołożyć (MAD) albo wymienić (Lovell) nawet bez butli. Jest odrębny wątek poświęcony sprężynom do O2 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40908 . Tył Outka siada pod obciążeniem i wtedy znacznie gorzej się prowadzi. Ja miałem dołożone w 7-os. dieslu.
3. Lato 18", zima 16". 17" nie występuje oryginalnie w O2 - oczywiście można coś dobrać pasującego. Jeździłem cały rok na 18" i zawsze zimą ugiąłem którąś felgę. Nie zobaczy się każdej dziury. Prowadzenie jest zdecydowanie lepsze na 18", komfort jazdy i zużycie paliwa na 16". Dla mnie Outek na 16" za bardzo kładzie się na zakrętach. Zawieszenie O2 zdecydowanie nie jest twarde. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 05-02-2017, 22:14
|
|
|
rezon napisał/a: | 2. warto dołożyć (MAD) |
Mam, potwierdzam. |
|
|
|
 |
lepszyzip
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-02-2017, 10:11
|
|
|
Mam od prawie roku instalacje gazową Vialle LiquidSI w OII 2.0 MIVEC, przejechałem na niej 20tys km i poki co sprawuje sie bardzo dobrze - outek nie traci mocy na gazie, spalanie gazu zbliżone do benzyny. Był tylko problem tuż po instalacji, okazało się, że dwa wtryskiwacze były wadliwe wyprodukowane i nieszczelne, przez co w czasie odpoczynku outka puszczały gaz i trzeba było go długo palić - ale gaziarz na gwarancji wymieniłmi te dwa wtryskiwacze i od tamtej pory wszystko pracuje dobrze.
Po instalacji gazowej zauważyłem, że butla obciąża jednak tył outka i jestem żywo zainteresowany tymi sprężynami wzmacniającymi MAD. Gdzie to kupić, czy do wszystkich OII są takie same sprężyny? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-02-2017, 23:19
|
|
|
Jaki koszt takiej instalacji ? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
lepszyzip
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-02-2017, 21:42
|
|
|
Marcino napisał/a: | Jaki koszt takiej instalacji ? |
Ja płaciłem 4000zł w małej miejscowości, ale w dużych miastach kosztuje ok 5000zl |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-02-2017, 22:46
|
|
|
Koszty nie tragedia, pytanie czy warta ceny i jak z serwisowaniem, przebegami i awaryjnością. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
lepszyzip
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-02-2017, 23:13
|
|
|
Vialle LiquidSI z założenia nie wymaga serwisowania (choć gaziarz założył mi dodatkowy filtr, bo różnej jakości jest LPG w naszym kraju). Gwarancja obejmuje 100.000 km. Jaka awaryjność - okaże się. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-02-2017, 23:17
|
|
|
gdzie dał ten filterek? Pytam bo mam Vialle V-gen i tam filterek w zbiorniku w pompie. Sam już 3 razy zmieniałem. W sumie mam przejechane 270 tyś na LPI w 307sw. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|