Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe Pajero IV- polecacie zakup do przyczepki kempingowej?
Autor Wiadomość
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 05-03-2017, 14:53   

Zastanawiam się co by było jakby mnie poniosło bardziej i zajechałbym tankować w rajchu :D
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 05-03-2017, 15:19   

Piotras78 -"Tak dużo? Ostatnio wziąłem na testy P4 to na autostradzie nie szanując pedału gazu wychodziło mi takie 7-8 l/100 a leciałem blisko vmax :twisted: "


Kolego , proszę nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze to ktoś przeczyta , szczególnie jak nie miał Pajero , i jeszcze uwierzy . :wink: Może jednak kup jakieś Pajero i pojeździj nim trochę .
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 05-03-2017, 17:25   

PiotrKw napisał/a:
Piotras78 -"Tak dużo? Ostatnio wziąłem na testy P4 to na autostradzie nie szanując pedału gazu wychodziło mi takie 7-8 l/100 a leciałem blisko vmax :twisted: "


Kolego , proszę nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze to ktoś przeczyta , szczególnie jak nie miał Pajero , i jeszcze uwierzy . :wink: Może jednak kup jakieś Pajero i pojeździj nim trochę .


Te 7-8 może kolega na oś liczył albo miał odcinke vmax równo z tirami
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 05-03-2017, 19:18   

piotras78 napisał/a:
Ostatnio wziąłem na testy P4 to na autostradzie nie szanując pedału gazu wychodziło mi takie 7-8 l/100 a leciałem blisko vmax

Osiem i pół może wyjść, ale... trza szanować pedał gazu i lecieć daleko od vmax. :wink:
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 05-03-2017, 22:57   

PiotrKw napisał/a:
Kolego , proszę nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze to ktoś przeczyta , szczególnie jak nie miał Pajero , i jeszcze uwierzy . :wink: Może jednak kup jakieś Pajero i pojeździj nim trochę .

Piotrek4 napisał/a:
Te 7-8 może kolega na oś liczył albo miał odcinke vmax równo z tirami
Georg napisał/a:
Osiem i pół może wyjść, ale... trza szanować pedał gazu i lecieć daleko od vmax. :wink:

Osiem litrów to bajki, ale 10 to już prawda? ;)
Jeździłem testowo pajero i 10l/100 km to może i spali, ale jadąc za tirem, a nie 140km/h po autostradzie. Ale może faktycznie kolega Olin1 liczył spalanie na oś :twisted:
 
 
Olin1 
Nowy Forumowicz

Auto: P IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 22
Skąd: Krk
Wysłany: 06-03-2017, 06:56   

Kup, pojezdzij dluzej niz testowo a sie przekonasz ile to auto pali.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-03-2017, 07:20   

piotras78 napisał/a:
ale 10 to już prawda?


Już bliżej , moje PIII 170KM z AT palił przy codziennej jeżdzie ok 10-10,5 l/100 km ( szanując pedał gazu :wink: ) Na autostradzie ok 140 km/h spalanie 11-12 l/100km . Dużo zależy od prędkości i kierunku wiatru bo aerodynamika taka trochę ToyToy'a :wink: PIV 200KM może być trochę oszczędniejszy ale dużo zależy od stylu jazdy .
Obok tematu to tyle samo pali teraz moje Q7 z silnikiem 4.2 V8 TDI o mocy 390 KM i 900Nm. Masa porównywalna , aerodynamika lepsza , i .... prędkości na autostradzie ok 180/200 km/h :wink: Ale tylko na terenie Niemiec gdzie dozwolono .. oczywiście :wink: :wink:
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 06-03-2017, 09:19   

Olin1 napisał/a:
Kup, pojezdzij dluzej niz testowo a sie przekonasz ile to auto pali.

Ok kupię tylko po to, żeby nazwać cie mitomanem ;)
PiotrKw napisał/a:
spalanie 11-12 l/100km
PiotrKw napisał/a:
tyle samo pali teraz moje Q7 z silnikiem 4.2 V8 TDI o mocy 390 KM i 900Nm
PiotrKw napisał/a:
prędkości na autostradzie ok 180/200 km/h

:D
Tym bardziej to jest możliwe, że oszczędny sedan w dieslu spala tyle przy 200. Ale w Polsce to passaty tdi w mieście po 4 litry palą i to przy dynamicznej jeździe. Szkoda, że wszystko piękne jest tylko na forum ;)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-03-2017, 11:12   

Z ciekawości spojrzałem na wagę pustego , Pajero( long) III 3.2DID 2265 kg , Q7 4.2 TDI 2485 kg . :wink:
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2017, 16:10   

Proszę, log ostatnich tankowań (spalanie jest pokazane od poprzedniego tankowania, podobnie jak przejechane km; pośrednie tankowanie - dolałem ~17 l do pełna, żeby nie ruszać w trasę bez zalania pod korek, a wypaliłem dojeżdżając z pensjonatu do wyciągu - zimne auto, 6 km w obie strony, stąd większe spalanie, bo się nie nagrzewał). 10.2 - trasa na polskiej ropie. 8.95 - ta sama trasa na austriackiej. W aucie 4 osoby (2 dorosłe i 2 większych ode mnie nastolatków), trumna na dachu, pełny bagażnik i 4 komplety nart/desek. Prędkość przelotowa 120-130. PIV 2011 3.2 duży ;-)

_________________
Sebastian_T
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 06-03-2017, 19:40   

Z moich doświadczeń wynika, że może i za granicą paliwo lepsze, ale człowiek wolniej jedzie a i to co się leje do baku jest droższe, więc i tak bardziej opłaca się gorsza polska benzyna/ropa ;)
Shell ma swojego fuelsave jeśli chcecie.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-03-2017, 20:28   

Czy wnioski wyciągnięte prawidłowe ? Też tak kiedyś myślałem , ale wyniki spalania wychodziły różne . Bardziej patrzył bym na kierunki i siłę wiatru . W tym okresie najczęściej mamy wiatry zachodnie i południowo zachodnie . Jazda pod wiatr wiejący z prędkością 30 km/h to jazda o tyle szybciej względem powietrza . Opór powietrza rośnie do kwadratu prędkości . Ma to znaczący wpływ na zużycie paliwa . Tak samo wiatr "od rufy" zmniejsza opory powietrza . Ostatnio jechałem do Zakopanego Multivanem 2.0 4MOTION 200KM. W jedną stronę wiatr południowo zachodni , zuzycie 10,5 w drugą wiatr cały prawie czas południowy , zużycie 8,7 l/100km. Paliwo polskie :wink: w jedną i drugą . Prędkości i styl jazdy takie same.
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 06-03-2017, 22:17   

Co prawda to prawda, kiedyś jechałem w taką Wichurę, że auto nie dawało rady i "stawało" a nie był to słaby zawodnik. Jednak samo paliwo bywa różne na dane rynki. Polacy chcą byle taniej to mają gorsze, o zmniejszonej kaloryczności. Biokomponenty nie sprzyjają temu, a u nas to też już nie mała część paliwa.
Jednak wracając do meritum przy 140 km/h taki kloc nie spali 10litrów na setkę. Kto ma inne zdanie niech je zmieni na to prawidłowe.
 
 
Mandrol 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 17
Skąd: Czernica
Wysłany: 07-03-2017, 01:26   

Panowie, trochę OT się zrobił ale nawet dobrze, że piszecie z tym spalaniem paliwa.
Prosiłem o info z turbiną- czy istnieje w PIV tzw. "turbodziura" tak jak to jest w L200 z 2008 roku, że ciągnie dopiero powyżej 2000 obrotów?
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 07-03-2017, 09:19   

Mandrol napisał/a:
Panowie, trochę OT się zrobił ale nawet dobrze, że piszecie z tym spalaniem paliwa.

Off-topic niewielki skoro temat tyczy Pajero w kontekście przyczepy kempingowej...

"Wiatr może kredens przewrócić". Przed kilku laty wracaliśmy naszym kamperem z Włoch. Półtora tysiąca kilometrów przy silnym południowo-zachodnim wietrze. Ponad trzytonowy VW Karman Colorado spalił 7,1 litra/100. :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.