Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Korozj nadkoli tylnych po otwarciu drzwi
Autor Wiadomość
robsongdansk 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-01-2017, 12:24   [3.2 DID] Korozj nadkoli tylnych po otwarciu drzwi

Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006

[ Dodano: 15-01-2017, 14:19 ]
robsongdansk napisał/a:
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006


[ Dodano: 15-01-2017, 17:34 ]
robsongdansk napisał/a:
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006

[ Dodano: 15-01-2017, 14:19 ]
robsongdansk napisał/a:
Witam szanownych użytkowników jak w temacie,jestem nowym i szukam pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł ? To wyglada jakby zewnętrzna cześć nadkola była skorodowana pod spodem jest jeszcze jakaś warstwa blachy ?
Jakie macie doświadczenia i spostrzeżenia wtyk temacie,ogólnie nadwozie jest wolne od śladów korozji poza punktem na tylnej klapie trochę to dziwne.
Pajero rok 2006
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
Madiek 
Nowy Forumowicz

Auto: Montero 3.8 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 7
Skąd: Julianów
Wysłany: 06-03-2017, 19:45   

To koroduje w prawie każdym pajero, od dołu, zajrzyj pod spód, jak korozja to blachasz / spawacz. W moim to samo, co roku to trzeba bardzo dokładnie zabezpieczać, polecam brunox na rdzę, na to nigrin albo podobny środek do zabezpieczenia podwozia....
_________________
Maciej
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 06-03-2017, 22:27   

Madiek napisał/a:
W moim to samo, co roku to trzeba bardzo dokładnie zabezpieczać

Znaczy się masz coś nie tak. Dobrze zabezpieczona blacha to kilka lat spokoju.
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2017, 17:38   

W moim Pajero nadkola są tak mocno zjedzone że pomoże tylko odcięcie elementów i dospawanie nowych. Póki co nie ruszam tego, w tym roku zabezpieczę chociaż podwozie bo zaczyna się dość mocno łuszczyć farba antykorozyjna fabryczna. Jak na razie mam wydatki na inne części w tym aucie.
_________________

 
 
Born 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2017, 11:53   

U mnie w zeszłym roku zabezpieczałem odrdzewiaczem, potem podkładem antykorozyjnym i lakierem, ale teraz znowu wylazło, na wiosnę chyba replay, może poszukam lepszych podkładów. Może jakąś folię ochronną potem na to, żeby nie łapało wilgoci od tej gumy na drzwiach...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-03-2017, 20:33   

Born napisał/a:
U mnie w zeszłym roku zabezpieczałem odrdzewiaczem, potem podkładem antykorozyjnym i lakierem, ale teraz znowu wylazło [...]

Warunkiem powodzenia naprawy jest rzetelne usunięcie i zneutralizowanie resztek żrącego odrdzewiacza. 8)
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 09-03-2017, 20:44   

Jak pisze Georg- słabo usuwałeś rdzę, wobec czego szybko wyszła.
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-03-2017, 18:50   

W ostatnim czasie sporządziłem dokładne oględziny miejsc które wymagają natychmiastowej ingerencji ze strony lakiernika.

Korozja nadkoli po otwarciu drzwi:
nadkola wyglądają najgorzej, jaki macie pomysł na ich naprawę? blacha jest dość mocno skorodowana, odpadają płaty blachy, z obu stron zagięta blacha jest pofałdowana i pewnie nadaje się część elementu do cięcia. Jak wygląda sprawa ze znalezieniem nadkoli? i dospawaniem elementów Czy jest możliwość u blacharza dorobienie i wyprofilowanie nowych elementów?

W serwisie powiedziano mi że te nadkola nie powinny być w tym roczniku aż tak mocno skorodowane, że auto mogło być powypadkowe (?).






Korozja na klapie bagażnika:
tutaj stan blacharski ma się nieco lepiej, a mianowicie ogniska korozji wychodzą z pod plastiku na którym mocowana jest tablica rejestracyjna - apropo tego plastiku w jaki sposób można go zdemontować? trzeba zdejmować plastiki wewnątrz klapy? jak jest z dojściem? i najważniejsze czy trzeba demontować zamek z klamką? ten plastik jest zamocowany na kołkach rozporowych?






Co do samych progów po zdjęciu plastików przód oraz tył sądziłem że będzie znacznie gorzej, a jest blacha prawie zdrowa, drobna korozja do naprawy.

Zdjęć podwozia nie mam, ale po oglądaniu auta na podnośniku lewa oraz prawa strona ma znaczne ogniska korozji - na pewno podwozie do mycia i czyszczenia z rdzy + konserwacja.
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 27-03-2017, 19:08   

Mój był młodszy bo z 2005 , i też w takim razie "powypadkowy" :wink: te same miejsca "wypadku" :wink:
Wypadek to wystąpił w fabryce Mitsu , bo tak rdzewiejącego pojazdu to po Fiacie 126P nie miałem .
Podwozie w 5 letnim samochodzie nie cioranym po terenie wymagało konserwacji. Pod uszczelkami tylnych drzwi rdzewiało , progi tak jak i u Ciebie.
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2017, 18:48   

Byłem dziś u blacharza i podejmie się wykonania nowych wstawek nadkoli z blachy.
Ale czy na pewno nie ma na rynku żadnych w sprzedaży nowych reperaturek tylnych błotników? ewentualnie jeśli nie ma może z innego auta w takim profilu znajdzie się?
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-03-2017, 19:31   

PiotrKw napisał/a:
Mój był młodszy bo z 2005 , i też w takim razie "powypadkowy" :wink: te same miejsca "wypadku" :wink:
Wypadek to wystąpił w fabryce Mitsu , bo tak rdzewiejącego pojazdu to po Fiacie 126P nie miałem .
Podwozie w 5 letnim samochodzie nie cioranym po terenie wymagało konserwacji. Pod uszczelkami tylnych drzwi rdzewiało , progi tak jak i u Ciebie.

Podobnie rdzewieją galanty na nadkolach
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2017, 20:41   

Tyle że do Galanta są reperaturki, a do Pajero co najwyżej II generacji z przed 25 lat :(
Że nikt o tym dzisiaj nie pomyślał, dopiero nabił by kabzę.
Ewentualnie nabył bym pas tylny i wyciął elementy ale nawet i tego nie ma :(
Chyba jednak blacharz będzie musiał się wykazać, nie wiem jak to zrobi ale na pewno nie będą nadkola wyglądać jak w oryginale.
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-03-2017, 21:19   

Mike87 napisał/a:
Tyle że do Galanta są reperaturki, a do Pajero co najwyżej II generacji z przed 25 lat :(
Że nikt o tym dzisiaj nie pomyślał, dopiero nabił by kabzę.

O tym samym tylko do outka 1 rozmawialiśmy ostatnio na spocie 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
H_A_L_T_I 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2002 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 14-10-2017, 22:56   

Ja u mnie zrobiłem ostatnio całe nadkola zewnętrzne z blachy aisi 304 1,5mm - wewnętrzne były od środka zabezpieczyłem podkładem epoxydowym i woskiem z braku czasu zewnątrz jest pryśnięte tylko epoxydem - na pewno nie zgnije :D Czas naprawy jakieś 6 h 2 nadkola - spawałem tig-iem do czołowo szczelnie
Moim zdaniem winą za korozję tylnych sierpów jest gąbka która się znajduje w środku pomiędzy wewnętrznym a zewnętrznym nadkolem.
_________________
Spawanie
aluminium
stal nierdzewna
 
 
 
neryng 
Nowy Forumowicz

Auto: 3.2 Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2019
Posty: 4
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 22-01-2019, 15:42   

Panowie czy coś się zmieniło w sprawie zgnitych nadkoli ? Można coś kupić czy trzeba wykonać samemu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.