 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma 1.8 GDI] Szarpanie i spadki mocy na deszczu. |
Autor |
Wiadomość |
blader_1
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-03-2017, 21:18 [Carisma 1.8 GDI] Szarpanie i spadki mocy na deszczu.
|
|
|
Od dłuższego czasu mam problem, który występuje tylko podczas jazdy na bardzo mokrej nawierzchni (ulewny deszcz, obfite kałuże). W czasie jazdy w takich warunkach silnik traci moc, podczas próby przyspieszenia nie wchodzi na obroty. Czasem po odpuszczeniu gazu i ponownym wdepnięciu 'zaskoczy' i szarpnie, czasem w ogóle nie reaguje i obroty utrzymują się na poziomie ok 2000 mimo gazu w podłodze. Czasami podczas takiego 'zamulenia' z wciśniętym gazem nagle silnik szarpnie i rusza jakby z pełną mocą.
Zastanawiające jest to, że na suchej nawierzchni problemy ustępują całkowicie.
Czy problem może być związany z czujnikami sondy lambda? Pod samochodem znajdują się bodajże dwa na przebiegu wydechu. Jakieś zwarcie, zalanie podczas dużego deszczu? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-03-2017, 22:06
|
|
|
Podstawa to diagnostyka czyli najpierw sprawdzenie błędów i dalej podgląd parametrów pracy silnika. Napisz z którego roku jest auto bo od tego zależy sposób sprawdzenia błędów. Jeśli starszy niż 2001 to błędy sprawdza się metodą błyskową za pomocą kawałka drucika mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane co i jak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli auto młodsze to trzeba podpiąć pod komputer za pomocą interfejsu Elm327 i jakiegoś programu pod niego lub użyć interfejsu VAG KKL i programu Evoscan. Dodatkowo tym Vagiem KKL i Evoscanem da się zrobić w tym autku pełną diagnostykę http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Oprócz tego warto też przyjrzeć się cewkom i świecom bo być może któraś jest uszkodzona i podczas takiej pogody - wilgotności dostaje przebicia. |
|
|
|
 |
|
|