Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.8 GDI] Szarpanie i spadki mocy na deszczu.
Autor Wiadomość
blader_1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-03-2017, 21:18   [Carisma 1.8 GDI] Szarpanie i spadki mocy na deszczu.

Od dłuższego czasu mam problem, który występuje tylko podczas jazdy na bardzo mokrej nawierzchni (ulewny deszcz, obfite kałuże). W czasie jazdy w takich warunkach silnik traci moc, podczas próby przyspieszenia nie wchodzi na obroty. Czasem po odpuszczeniu gazu i ponownym wdepnięciu 'zaskoczy' i szarpnie, czasem w ogóle nie reaguje i obroty utrzymują się na poziomie ok 2000 mimo gazu w podłodze. Czasami podczas takiego 'zamulenia' z wciśniętym gazem nagle silnik szarpnie i rusza jakby z pełną mocą.
Zastanawiające jest to, że na suchej nawierzchni problemy ustępują całkowicie.

Czy problem może być związany z czujnikami sondy lambda? Pod samochodem znajdują się bodajże dwa na przebiegu wydechu. Jakieś zwarcie, zalanie podczas dużego deszczu?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-03-2017, 22:06   

Podstawa to diagnostyka czyli najpierw sprawdzenie błędów i dalej podgląd parametrów pracy silnika. Napisz z którego roku jest auto bo od tego zależy sposób sprawdzenia błędów. Jeśli starszy niż 2001 to błędy sprawdza się metodą błyskową za pomocą kawałka drucika mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane co i jak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli auto młodsze to trzeba podpiąć pod komputer za pomocą interfejsu Elm327 i jakiegoś programu pod niego lub użyć interfejsu VAG KKL i programu Evoscan. Dodatkowo tym Vagiem KKL i Evoscanem da się zrobić w tym autku pełną diagnostykę http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Oprócz tego warto też przyjrzeć się cewkom i świecom bo być może któraś jest uszkodzona i podczas takiej pogody - wilgotności dostaje przebicia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.