Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe Pajero IV- polecacie zakup do przyczepki kempingowej?
Autor Wiadomość
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 07-03-2017, 10:08   

Mandrol napisał/a:
czy istnieje w PIV tzw. "turbodziura" tak jak to jest w L200 z 2008 roku, że ciągnie dopiero powyżej 2000 obrotów?


W zasadzie odpowiedz jest jedna - "nie" i to nie dla tego ze turbodziury nie ma tylko nie można jej stwierdzić - masz automat który zawsze zrzuca biegi w dół sam (nawet w trybie tzw. "recznym" czy "sport") czyli nigdy nie masz sytuacji takiej jak w manualu czyli bardzo niskie obroty na wysokim biegu. Jak ciśniesz gaz na małych obrotach to najpierw automat Ci zredukuje nim poczujesz turbodziurę. Działa to jeszcze pod nadzorem elektroniki a więc jeżeli wszystko z automatem jest ok to zawsze masz "moment" pod stopą.

Inna kwestią jest szybkość działania automatu ale dla jazdy z przyczepą jest to bez znaczenia. oczywiście PIV nie jest dragsterem :D

Prościej mówiąc - automat jest zestrojony tak aby unikać zakresu pracy silnika w którym pojawia się turbodziura.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-03-2017, 16:21   

PiotrKw napisał/a:
Ostatnio jechałem do Zakopanego Multivanem 2.0 4MOTION 200KM. W jedną stronę wiatr południowo zachodni , zuzycie 10,5 w drugą wiatr cały prawie czas południowy , zużycie 8,7 l/100km. Paliwo polskie :wink: w jedną i drugą . Prędkości i styl jazdy takie same.


Weź też pod uwagę że do Zakopanego jedziesz pod górę, spowrotem w dół więc to nie tylko zasługa wiatru.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-03-2017, 16:53   

ruks napisał/a:
jedziesz pod górę,


Pewnie trochę też , ale opór powietrza ma większy udział .
Stąd te wyjazdy w Alpy na "naszym" paliwie i powroty na tamtejszym , wcale nie muszą oznaczać złej jakości naszego . :wink:
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2017, 18:37   

PiotrKw napisał/a:
ruks napisał/a:
jedziesz pod górę,


Pewnie trochę też , ale opór powietrza ma większy udział .
Stąd te wyjazdy w Alpy na "naszym" paliwie i powroty na tamtejszym , wcale nie muszą oznaczać złej jakości naszego . :wink:


Fakt. Ale jak ganiałem po "faterlandzie", to też miałem mniejsze spalanie, niż po naszej "ojczyzny łonie" ;-) Tak że tego... ;-)
Ja ten zrzut dałem bardziej jako odpowiedź na "zarzut" gdzieś tam wyżej, że nie da się zejść poniżej 10 ;-)
_________________
Sebastian_T
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 07-03-2017, 21:49   

Skończcie o tym paliwie, napisałem już prosto, że i tak to jest o kant dupy, bo u nich jest drożej. Zaraz zaczniecie pisać, że G klasa jest lepsza od Pajero, ale polecam spojrzeć na ceny...
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2017, 16:22   

Sebastian_T napisał/a:
PiotrKw napisał/a:
ruks napisał/a:
jedziesz pod górę,


Pewnie trochę też , ale opór powietrza ma większy udział .
Stąd te wyjazdy w Alpy na "naszym" paliwie i powroty na tamtejszym , wcale nie muszą oznaczać złej jakości naszego . :wink:


Fakt. Ale jak ganiałem po "faterlandzie", to też miałem mniejsze spalanie, niż po naszej "ojczyzny łonie" ;-) Tak że tego... ;-)
Ja ten zrzut dałem bardziej jako odpowiedź na "zarzut" gdzieś tam wyżej, że nie da się zejść poniżej 10 ;-)


Oczywiście że się da, tylko warunki muszą być sprzyjające ;-)


Dosyć dużo jeżdżę trasą KRK-Zakopane w różnych warunkach pogodowych i przy różnych wiatrach i zdecydowanie większy wpływ ma różnica terenu niż opływ powietrza. Im cięższe auto tym większy wpływ terenu na spalanie. Swego czasu w jakimś miesięczniku o branży transportowej były testy ciężarówek na trasie KRK-Nowy Targ i zawsze spalanie na południe było sporo wyższe niż spowrotem.
Co do różnicy w jakości paliwa PL-reszta EU to kiedyś była dosyć znaczna. Spalanie potrafiło być w porównywalnych warunkach o 20% niższe ale ja już od dłuższego czasu nie widzę żadnej różnicy.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12-03-2017, 17:26   

ruks napisał/a:
Swego czasu w jakimś miesięczniku o branży transportowej były testy ciężarówek na trasie KRK-Nowy Targ i zawsze spalanie na południe było sporo wyższe niż spowrotem.


Zgoda , natomiast wnioski wyciągnęte nie do końca prawidłowe . Ja pisałem o poruszaniu się z prędkościami autostradowymi . Tu na trasie do Zakopanego prędkośc nie odgrywa tak roli jak różnica wzniesień , ta jest tu dominująca .
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2017, 17:50   

PiotrKw napisał/a:
ruks napisał/a:
Swego czasu w jakimś miesięczniku o branży transportowej były testy ciężarówek na trasie KRK-Nowy Targ i zawsze spalanie na południe było sporo wyższe niż spowrotem.


Zgoda , natomiast wnioski wyciągnęte nie do końca prawidłowe . Ja pisałem o poruszaniu się z prędkościami autostradowymi . Tu na trasie do Zakopanego prędkośc nie odgrywa tak roli jak różnica wzniesień , ta jest tu dominująca .


A to się zgadza, im większa prędkość tym coraz większy wpływ oporu powietrza. Ja się bardziej odniosłem do Twojej wypowiedzi a propos Multivana :-)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12-03-2017, 19:40   

ruks napisał/a:
Ja się bardziej odniosłem do Twojej wypowiedzi a propos Multivana


Tak zrozumiałem , tylko, że dziś to już ok 75 % autostrady na trasie Gdańsk- Zakopane . Wpływ zakopianki jest coraz mniejszy na spalanie , choć na czas przejazdu nie zawsze :wink: :wink:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-03-2017, 10:22   

[quote="ruks"][quote="Sebastian_T"]
PiotrKw napisał/a:
ruks napisał/a:
jedziesz pod górę,



Oczywiście że się da, tylko warunki muszą być sprzyjające ;-)
[url=https://lh3.googleusercontent.com.

Tylko ty na tym zdjęciu masz 20 st. i wynik po 20 min jazdy.
Ja jak wcisnę reset w czasie jazdy to mam spalanie nawet 5 l.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2017, 19:43   

[quote="zbyszekm2"][quote="ruks"]
Sebastian_T napisał/a:
PiotrKw napisał/a:
ruks napisał/a:
jedziesz pod górę,



Oczywiście że się da, tylko warunki muszą być sprzyjające ;-)
[url=https://lh3.googleusercontent.com.

Tylko ty na tym zdjęciu masz 20 st. i wynik po 20 min jazdy.
Ja jak wcisnę reset w czasie jazdy to mam spalanie nawet 5 l.


Wynik osiągnięty bez żadnych kombinacji, tylko tak jak napisałem muszą być sprzyjające warunki ruchu i terenu oraz trochę zasad ecodrivingu, chociaż skrzynia nie specjalnie sprzyja stosowaniu tych zasad. Dobrze było by mieć wyłącznik trybu żeglowania, zwłaszcza w tak ciężkim aucie.
Oczywiście fotka wrzucona jako ciekawostka i na co dzień wynik nie do osiągnięcia. U mnie średnio zwykle oscyluje w okolicach 10-11l - trochę miasta, trochę trasy, trochę dróg nie utwardzonych ale da się zobaczyć i dwa razy tyle. Na autostradzie najmniej ile udało mi się osiągnąć to 8,7l - stałe tempo około 100 km/h, mały ruch
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 13-03-2017, 21:19   

A mi IIIka pali równo ok 10 - na naszych drogach bez autostrad 120-140km/h , czy miasto itd Z lawetą do Niemiec też koło dychy wyszło na pusto jechane 110-120 na pełno 100-110.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Mandrol 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 17
Skąd: Czernica
Wysłany: 15-03-2017, 06:29   

Czyli wygląda na to, że spalanie solo niezbyt różni się od spalania z cepką :shock:
Aktualnie powożę Elką i w lutym przy -10C na tej samej trasie (autostrada+ droga lokalna) solo spaliła ok. 8,5 (110-120km/h) a z powrotem z przyczepką kempingową DMC1050kg tylko litr więcej (90-100km/h) co uznaję za super wynik mając na uwadze, że mój drugi holownik Chevy Orlando solo pali 7,5-8l/100km przy 140km/h a z cepką już może wziąć nawet 10,5-11,5l/100km przy jeździe 90-100km/h.
Czy ktoś ujeżdża PIV z cepką czy tylko z lawetą bo myślę jednak, że spalanie może trochę się różnić ze względu na większą powierzchnię oporów powietrza przyczepy kempingowej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.