[3.2 GLS] Zgasł ksenon |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 17-03-2017, 17:46 [3.2 GLS] Zgasł ksenon
|
|
|
Jak się zabrać do wymiany żarnika albo nawet do sprawdzenia czy elektryka jest ok?
Trzeba wykręcać lampę czy można wyjąć np. sam żarnik bez wyjmowania lampy ?
Najchętniej bym to zobaczył w service manualu od PIV ale nie mam. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 17-03-2017, 23:01
|
|
|
demontaż żarników był szybki (dzięki za linki na ..ru i na własny manual) , ale po osadzeniu żarnika w oprawce niestety nie wiem jak to zamontować, żarnik w "oprawce" nie wskakuje na jakieś szczególnie właściwe miejsce...
ps. żarniki są ok, ale lewa lampa dalej nie świeci na xenonie, bezpieczniki ok, sprawdzone bo była zamiana miejscami pomiędzy lampami.
Prawdopodobnie jedna z przetwornic nie dostaje zasilania, tym bardziej że słychać tylko tą co działa. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 18-03-2017, 00:51
|
|
|
Z ta oprawka i zarnikem to na wyczucie -musisz wkladac maksymalnie prostopadle do otworu - to nie sa tak duze wystepy jak przy zwyklych zarowkach - jezeli jest ukosnie moze jezdzic po otworze oprawki zamiast wskoczyc na miejsce. Bez docisniecia tez wydaje sie ze jest luzno. Tyle pamietam 😀
Jezeli chodzi o przetwornicee to jezeli nie uda Ci sie zlokalizowac ewentualnej przerwy w obodzie przed przetwornicą (W manualu z linku Bizi78 znajdziesz opis konektorow i przekaznikow do sprawdzenia.) - to lepiej do jakiegos elektryka co robi ksenony bo niestety masz tutaj wysokie napiecia i grzebanie niewskazane.
Jezeli stalo sie to nagle to obstawialbym w pierwszej kolejnosci wlasnie uklad niskiego napiecia potem przetwornice i uklad wyskigo napiecia a na koncu zaplonnik. Jezeli lampa wczesniej dziwnie sie zachowywala to moze byc zaplonnik. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 18-03-2017, 05:45
|
|
|
jepm napisał/a: | Z ta oprawka i zarnikem to na wyczucie -musisz wkladac maksymalnie prostopadle do otworu - to nie sa tak duze wystepy jak przy zwyklych zarowkach - jezeli jest ukosnie moze jezdzic po otworze oprawki zamiast wskoczyc na miejsce. Bez docisniecia tez wydaje sie ze jest luzno. Tyle pamietam 😀
| po co przy wyjmowaniu z lampy oprawki z żarnikiem konieczny jest jej obrót (wg service manual) przeciwnie do wskazówek zegara ? Czy to z powodu kabelków czy budowy lampy, bo nie zauważyłem na lampie czegoś, co by wymagało takiej operacji ?
edit:
budowa lampy na zdjęciu poniżej - ja nie widzę powodu, żeby pisali w service manual żeby przed wyjściem oprawki z żarnikiem z lampy okręcać oprawkę (wraz z żarnikiem)
http://imageshack.com/a/img924/7808/4ZxtHZ.jpg
edit:
No żarniki założone po trudnych bojach wynikających ze złego zrozumienia service manual ...
Poruszałem wtyczką na przetwornicy (beznapięciowo oczywiście), zaraz po tym żarnik kilka razy zapalił, ale szło mu to gorzej niż prawemu (a żarniki zamieniałem wczoraj miejscami i działały identycznie, bezpieczniki również były zamieniane miejscami), gdzieś jest kiepski styk który zabiera kawałek napięcia i chyba przetwornica dostaje za małe napięcie na zapłon. To poszukiwania przede mną.
edit:
przy okazji rozpisania się , jaki sprzęt możnaby kupić na poczatek do skanowania błędów, ich usuwania i diagnostyki w podstawowym zakresie ?
Wiem że jest MUT, ale to za drogo, na razie , są tańsze rozwiązania, najchętniej z wykorzystaniem bluetooth na ELM ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 18-03-2017, 21:25
|
|
|
Co do Twoich linków i diagnostyki: Icar2 sporo droższy od najtańszych ELM327, czy jest w czymś lepszy od tańszych modeli dostępnych na aledrogo ?
ps.
1)
lampa działa, nie łączyło coś na wtyczce przetwornicy pomimo że wtyczka byłą zapięta, najlepiej by było wymienić wtyczkę, gdybym znał jej symbol handlowy
2)
z innej beczki: co napina w 3.2did cr pasek wieloklinowy ? Czyżby tylko alternator ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 18-03-2017, 21:50
|
|
|
Icar jest sprawdzony jako dzialajacy z pajero iv oraz torque
Inne moga dzialac badz nie - ja szukalem najpierw informacji na forach australijskich i tam znalazlem informacje ze nie kazdy elm chce wspolpracowac - co nie znaczy ze trafisz na taki co nie dziala ale ryzko jest. Teraz mozna dostac icar2 chyba za 70-80 pln wiec to nie majatek. Tylko nie kupuj icar3 - wbrew oznaczeniu jest gorszy od icar2 - nie posiada praktycznego wylacznika.
Ogrnaiczniem jest tuataj to ze tylko torque daje rade cos porzadnie odczytac - inne programy pod elm albo w ogle nic nie pokaza albo pokaza mniej danych od torque. Wiele pidow zostalo znalezione przez pasjonatow torque metoda prob i bledow.
Alternator ma dwa wlasne paski i nic innego one nie napedzaja (poza pompa wody oczywiscie) - do klimy jest osobny takw wiec te od alternatora regulujesz klasycznie srub a od alternatora.
Ps. Gdybys zdecydowal sie na torque ( koniecznie w wersji pro - to tylko 15 pln) to nie kupuj wtyczek typu mut for torque czy jakies tam inne do mitsubischi - kazdy z dostarczanych przez nie pidow znam i potrafie podac wzor na edycje w torque pro. |
Ostatnio zmieniony przez jepm 19-03-2017, 12:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 19-03-2017, 08:44
|
|
|
jepm napisał/a: | Alternator ma dwa wlasne paski i nic innego one nie napedzaja - do klimy jest osobny takw wiec te od alternatora regulujesz klasycznie srub a od alternatora.
| jeszcze przy okazji zapytam o regulację napięcia pasków alternatora i klimy (klima ma swój napinacz):
Regulację napięcia paska klimatyzacji robi się luzując nakrętkę w osi napinacza a następnie kręcąc śrubką napinacza i potem dokręcając nakrętka w osi napinacza (tak to rozumiem z service manual i tak samo to się robi z alternatorem) czy może reguluje się to bez luzowania nakrętki w osi napinacza ?
Czy wymiana napinacza (całego czy samej rolki?) paska klimatyzacji wymaga zdejmowania zderzaka ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 19-03-2017, 12:34
|
|
|
Alternator - Nie pamietam - chyba jedna poluzowac druga regulowac - nie wystarczy tlko regulacyjna - ale niech ktos bardziej kompetentny się wypowie (ja akurat nie regulowalem ale wymienialem paski i rzokrecilem co sie dalo ale nie wiem czy do regulacji to konieczne) Klima nie wiem - osobiscie nie ruszalem.
[ Dodano: 19-03-2017, 12:36 ]
Alternator - Nie pamietam - chyba jedna poluzowac druga regulowac - nie wystarczy tlko regulacyjna - ale niech ktos bardziej kompetentny się wypowie (ja akurat nie regulowalem ale wymienialem paski i rzokrecilem co sie dalo ale nie wiem czy do regulacji to konieczne) Klima nie wiem - osobiscie nie ruszalem.
Ps . Prosze pisz w nowych postach - bo trudno bedzie innym znalezc Twoje pytanie o napiinacz klimy w temacie o ksenonach |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 28-03-2017, 17:43
|
|
|
jepm napisał/a: | Tylko nie kupuj icar3 - wbrew oznaczeniu jest gorszy od icar2 - nie posiada praktycznego wylacznika. | wracając do icar2 vs icar3 - wydaje mi się wygodne że icar3 sam się włączy po włączeniu stacyjki. To minus ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 28-03-2017, 23:14
|
|
|
Icar2 tez sie sam wylaczy ale problem jest z wlaczeniem
W icar2 naciskasz przycisk i juz wlaczony w icar3 trzeba wyjac i wlozyc ponownie caly interfejs do gniazda obd aby sie wlaczyl - i to jest istotny minus. Nie ma automatyki wlaczenia.
Icar2 nie musisz wyjmowac a ze wzgledu na umiejscowienie gniazda obd jego wlaczenie przyciskiem jest banalnie proste - robisz to normalnie siedzac za kierownica |
|
|
|
 |
|