| 
		Mitsubishi Galant z Ostródy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2017, 10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bo generalnie jak jest w dobrej kondycji to można częściowo zakuc w gumowy wąż. Daje radę to rozwiązanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2017, 14:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sunderland86 napisał/a: | 	 		   	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Sunderland86, Twój przewód od klimy był trupem? | 	  
 
 
Przegnił w jednym miejscu, przy demontażu się połamał. | 	  
 
Ja swój dziubnałęm tarczą do szlifowania jak robiłem kielich. Chce dać do pospawania... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2017, 15:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ten 8 mm robiłem metodą na lockring. Można dokupić złączki i rurkę. W przypadku punktowego uszkodzenia może dać tylko lockring. 
 
 
Normalnie zaciska się specjalnym urządzeniem, ale dorobiłem sobie z kątowników i też daje radę   
 
 
Nie wiem jak jest ze spawaniem tego przewodu 8mm. Ścianka jest bardzo cienka, ale może mają jakieś sposoby. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2017, 17:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Muszę zapytać bo jak się nie da to będę musiał własnie coś kombinować... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-04-2017, 08:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Owczar napisał/a: | 	 		  Ten 8 mm robiłem metodą na lockring. Można dokupić złączki i rurkę. W przypadku punktowego uszkodzenia może dać tylko lockring. 
 
 
Normalnie zaciska się specjalnym urządzeniem, ale dorobiłem sobie z kątowników i też daje radę   
 
 
Nie wiem jak jest ze spawaniem tego przewodu 8mm. Ścianka jest bardzo cienka, ale może mają jakieś sposoby. | 	  
 
 
Tak z ciekawości to ile wyniosła Cię ta naprawa?
 
 
Pytałem czy mi pospawają ten przewód to zrobili kwaśną minę i stwierdzili że się nie podejmą. | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2019, 10:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wypadałoby coś napisać bo od ostatniego wpisu minęło trochę czasu…
 
 
Przeboje z hamulcami w tym samochodzie to niekończąca się opowieść. Przy 227tkm samochód zrobił się nieco mniej żwawy, okazało się, że lewy tylny zacisk stoi. Nie bawiłem się w regenerację tylko kupiłem od Hugo zacisk w bardzo dobrym stanie, założyłem tylko nowe klocki. Przy okazji zajrzałem do ręcznego bo coś kiepsko działał i okazał się być zapieczony. Postanowiłem założyć nowe szczęki. Auto było rozebrane, godz ok 16 ja zrezygnowany podszedłem do Auto Landu z przeświadczeniem, że nie będą mieli na miejscu. Ku mojemu zaskoczeniu dostałem szczęki nic nie mówiącej mi firmy Maxis, nie byłem wybredny i wziąłem je. Podczas montażu okazało się, że okładziny są za grube i tarczobęben nie wchodzi  na miejsce.  Szybka rzeźba nożykiem i już wszystko pasowało, złożyłem, wyregulowałem i działa jak należy.
 
 
Przy ok 230tkm padł akumulator więc kupiłem nowy i na razie jest spokój.
 
 
Pewnego dnia, jadąc do pracy przez miasto mocno się zdziwiłem gdy chciałem zahamować a pedał wpadł w podłogę… Przyczyną był przegnity sztywny przewód hamulcowy tylny. Wymiana 400PLN.
 
 
Mniej więcej w podobnym czasie musiałem wymienić wahacze z lewej strony z przodu, banana i górny, poprzednie wytrzymały ok 30tkm.
 
 
Przy 240tkm wymieniłem uszczelkę pokrywy z uszczelkami gniazd świec. Stare zrobiły się plastikowe i twarde i podciekały. Wymieniłem też kompletny rozrząd z pompą wody oraz wymieniłem uszczelkę pompy oleju bo lało się niemiłosiernie. 
 
 
Podjechałem sobie pewnego słonecznego dnia do warsztatu na ustawienie zbieżności, jakież było moje zdziwienie, kiedy mechanik mnie zawołał i pokazał luz na sworzniu prawego prostego. Natychmiast zamówiłem nowy i wymieniłem.
 
 
No i standard czyli rdza. Przed wyjazdem na zlot tankowałem auto do pełna i po odbiciu dystrybutora pod autem zrobiło się mokro, w oczach łzy a z uszu para bo wiem, że będzie problem z dostaniem wlewu i trzeba kombinować. No i wykombinowałem, do tej pory działa.
 
 
 
 
Gal jeździ i radośnie rdzewieje, właśnie stuknęło 250tkm. | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2019, 18:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ładny wlew paliwa     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2019, 17:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Każdego Galanciarza to czeka... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-02-2019, 08:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  Ładny wlew paliwa     | 	  
 
 
Dziękuję za uznanie Hugo     
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Każdego Galanciarza to czeka... | 	  
 
 
Nadejdzie też moment, kiedy trzeba go będzie zezłomować z powodu korozji. Ale do tego czasu jeszcze trochę pojeździ     | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-04-2019, 07:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Minęło siedem lat odkąd go ujeżdżam, niemal 100tkm pod moim butem. Nie mogę narzekać, ponieważ nigdy nie zawiódł. Przegląd przeszedł, ale w tylnym lewym kole brak ręcznego     ,muszę zrobić. Ubezpieczenie na rok 485 cebulionów więc nie tak strasznie. | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2019, 12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Należałoby coś skrobnąć. Minęło już ponad 100tkm pod moim butem i jeździ dalej. W najbliższych dniach zaczynam łatanie dziur bo szkoda mi go tak po prostu zezłomować, zbyt dobrze jeździ   .
 
Na pierwszy ogień pójdą wnęki nadkoli z tyłu, w międzyczasie poproszę fachowców o wycenę napraw komory silnika i kielichów. Skorodowała mi nawet wnęka przy wlewie paliwa i nie wiem, czy wyspawają mi to z kawałka nowej blachy, czy szukać zdrowej używki do wycięcia.
 
 
 
 
 
Ostatnio trafił mi się za nieduże pieniądze dodatek. Szybko sobie go przerobiłem i założyłem, nawet przebieg udało mi się naprawić     
 
 
 
 
 
  | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2019, 13:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               HC - łądnie. Jak zrobiłeś z przebiegiem? 
 
Ja tarfiłem od automatu z przebiegiem 300km mniej..:)
 
 
Co do blacharki robiłem sam, ale znam twoje rozterki, nic się nie psuje jedynie dziur przybywa z czasem.  Działaj. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2019, 14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Jak zrobiłeś z przebiegiem?  | 	  
 
 
Zaprogramowałem nowy, aby się zgadzało ze starym licznikiem ale chyba nie mogę tu napisać, jak to zrobiłem...
 
 
 	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Działaj | 	  
 
 
Dzięki, zamierzam jeszcze trochę nim pojeździć     | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sunderland86  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant EA2A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-12-2019, 11:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W nocy skradziono mi katalizator. Pod blokiem. Brak słów... | 
             
						
				_________________ 28.04.2014 [*]
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-12-2019, 11:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie jesteś pierwszy niestety 😕. Ostatnio też miałem klienta z identyczną sytuacją. Z tego co się orientuję, to jest mocny popyt na Japońskie katalizatory obecnie 😐. Więc radzę wszystkim bądźcie czujni. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |