Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant z Ostródy
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2017, 11:51   

Bo generalnie jak jest w dobrej kondycji to można częściowo zakuc w gumowy wąż. Daje radę to rozwiązanie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-04-2017, 15:43   

Sunderland86 napisał/a:
Owczar napisał/a:
Sunderland86, Twój przewód od klimy był trupem?


Przegnił w jednym miejscu, przy demontażu się połamał.

Ja swój dziubnałęm tarczą do szlifowania jak robiłem kielich. Chce dać do pospawania...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2017, 16:17   

Ten 8 mm robiłem metodą na lockring. Można dokupić złączki i rurkę. W przypadku punktowego uszkodzenia może dać tylko lockring.

Normalnie zaciska się specjalnym urządzeniem, ale dorobiłem sobie z kątowników i też daje radę ;)

Nie wiem jak jest ze spawaniem tego przewodu 8mm. Ścianka jest bardzo cienka, ale może mają jakieś sposoby.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-04-2017, 18:02   

Muszę zapytać bo jak się nie da to będę musiał własnie coś kombinować...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 10-04-2017, 09:32   

Owczar napisał/a:
Ten 8 mm robiłem metodą na lockring. Można dokupić złączki i rurkę. W przypadku punktowego uszkodzenia może dać tylko lockring.

Normalnie zaciska się specjalnym urządzeniem, ale dorobiłem sobie z kątowników i też daje radę ;)

Nie wiem jak jest ze spawaniem tego przewodu 8mm. Ścianka jest bardzo cienka, ale może mają jakieś sposoby.


Tak z ciekawości to ile wyniosła Cię ta naprawa?

Pytałem czy mi pospawają ten przewód to zrobili kwaśną minę i stwierdzili że się nie podejmą.
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 21-02-2019, 10:01   

Wypadałoby coś napisać bo od ostatniego wpisu minęło trochę czasu…

Przeboje z hamulcami w tym samochodzie to niekończąca się opowieść. Przy 227tkm samochód zrobił się nieco mniej żwawy, okazało się, że lewy tylny zacisk stoi. Nie bawiłem się w regenerację tylko kupiłem od Hugo zacisk w bardzo dobrym stanie, założyłem tylko nowe klocki. Przy okazji zajrzałem do ręcznego bo coś kiepsko działał i okazał się być zapieczony. Postanowiłem założyć nowe szczęki. Auto było rozebrane, godz ok 16 ja zrezygnowany podszedłem do Auto Landu z przeświadczeniem, że nie będą mieli na miejscu. Ku mojemu zaskoczeniu dostałem szczęki nic nie mówiącej mi firmy Maxis, nie byłem wybredny i wziąłem je. Podczas montażu okazało się, że okładziny są za grube i tarczobęben nie wchodzi na miejsce. Szybka rzeźba nożykiem i już wszystko pasowało, złożyłem, wyregulowałem i działa jak należy.

Przy ok 230tkm padł akumulator więc kupiłem nowy i na razie jest spokój.

Pewnego dnia, jadąc do pracy przez miasto mocno się zdziwiłem gdy chciałem zahamować a pedał wpadł w podłogę… Przyczyną był przegnity sztywny przewód hamulcowy tylny. Wymiana 400PLN.

Mniej więcej w podobnym czasie musiałem wymienić wahacze z lewej strony z przodu, banana i górny, poprzednie wytrzymały ok 30tkm.

Przy 240tkm wymieniłem uszczelkę pokrywy z uszczelkami gniazd świec. Stare zrobiły się plastikowe i twarde i podciekały. Wymieniłem też kompletny rozrząd z pompą wody oraz wymieniłem uszczelkę pompy oleju bo lało się niemiłosiernie.

Podjechałem sobie pewnego słonecznego dnia do warsztatu na ustawienie zbieżności, jakież było moje zdziwienie, kiedy mechanik mnie zawołał i pokazał luz na sworzniu prawego prostego. Natychmiast zamówiłem nowy i wymieniłem.

No i standard czyli rdza. Przed wyjazdem na zlot tankowałem auto do pełna i po odbiciu dystrybutora pod autem zrobiło się mokro, w oczach łzy a z uszu para bo wiem, że będzie problem z dostaniem wlewu i trzeba kombinować. No i wykombinowałem, do tej pory działa.


Gal jeździ i radośnie rdzewieje, właśnie stuknęło 250tkm.
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-02-2019, 18:19   

Ładny wlew paliwa :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-02-2019, 17:01   

Każdego Galanciarza to czeka...
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-02-2019, 08:48   

Hugo napisał/a:
Ładny wlew paliwa :mrgreen:


Dziękuję za uznanie Hugo :mrgreen:

Krzyzak napisał/a:
Każdego Galanciarza to czeka...


Nadejdzie też moment, kiedy trzeba go będzie zezłomować z powodu korozji. Ale do tego czasu jeszcze trochę pojeździ :wink:
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 09-04-2019, 08:29   

Minęło siedem lat odkąd go ujeżdżam, niemal 100tkm pod moim butem. Nie mogę narzekać, ponieważ nigdy nie zawiódł. Przegląd przeszedł, ale w tylnym lewym kole brak ręcznego :shock: ,muszę zrobić. Ubezpieczenie na rok 485 cebulionów więc nie tak strasznie.
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 06-11-2019, 12:53   

Należałoby coś skrobnąć. Minęło już ponad 100tkm pod moim butem i jeździ dalej. W najbliższych dniach zaczynam łatanie dziur bo szkoda mi go tak po prostu zezłomować, zbyt dobrze jeździ :D .
Na pierwszy ogień pójdą wnęki nadkoli z tyłu, w międzyczasie poproszę fachowców o wycenę napraw komory silnika i kielichów. Skorodowała mi nawet wnęka przy wlewie paliwa i nie wiem, czy wyspawają mi to z kawałka nowej blachy, czy szukać zdrowej używki do wycięcia.



Ostatnio trafił mi się za nieduże pieniądze dodatek. Szybko sobie go przerobiłem i założyłem, nawet przebieg udało mi się naprawić :mrgreen:



_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-11-2019, 13:56   

HC - łądnie. Jak zrobiłeś z przebiegiem?
Ja tarfiłem od automatu z przebiegiem 300km mniej..:)

Co do blacharki robiłem sam, ale znam twoje rozterki, nic się nie psuje jedynie dziur przybywa z czasem. Działaj.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 06-11-2019, 14:03   

Marcino napisał/a:
Jak zrobiłeś z przebiegiem?


Zaprogramowałem nowy, aby się zgadzało ze starym licznikiem ale chyba nie mogę tu napisać, jak to zrobiłem...

Marcino napisał/a:
Działaj


Dzięki, zamierzam jeszcze trochę nim pojeździć :wink:
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 24-12-2019, 11:45   

W nocy skradziono mi katalizator. Pod blokiem. Brak słów...
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-12-2019, 11:57   

Nie jesteś pierwszy niestety 😕. Ostatnio też miałem klienta z identyczną sytuacją. Z tego co się orientuję, to jest mocny popyt na Japońskie katalizatory obecnie 😐. Więc radzę wszystkim bądźcie czujni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.